Børnebidrag... hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

majnr2

Er gravid i 28 uge.

Hvornår skal jeg søge om børnepenge fra barnets far?? når han er født eller hvordan??

Og hvad med babyudstyr... kan jeg søge noget så han SKAL betale noget også???

Kan Jeg søge om fyld forældremundighed nu inden fødslen.... han vil alligevel ikke se ham. Og hvis jeg kan få det, skal han så stadig betale børnepenge???

Håber det sidder nogle der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Vingummien

Tror først du kan søge børnepenge fra ham når du har en underskrift fra ham at det er hans barn, eller blodprøve hvis han nægter.

Selvom du får fuldforældrremyndighed skal han stadig betale de penge til hans barn

Anmeld

8. januar 2011

afrobabies

majnr2 skriver:

Er gravid i 28 uge.

Hvornår skal jeg søge om børnepenge fra barnets far?? når han er født eller hvordan??

Kan Jeg søge om fyld forældremundighed nu inden fødslen.... han vil alligevel ikke se ham. Og hvis jeg kan få det, skal han så stadig betale børnepenge???

Jeg står i samme situation, men var også igennem det, da jeg skulle have min datter.... Der er et papir, som du skal udfylde til statsforvaltningen, og det kan det godt udfylde inden fødslen, de vil så først gøre noget ved det efter du har født www.personregistrering.dk

Anmeld

8. januar 2011

Talbutikken

majnr2 skriver:

Er gravid i 28 uge.

Her kan du få svar på dine spørgsmål:
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5025

Anmeld

8. januar 2011

Nemesis

jeg søgte i august hvor jeg havde forventet termin i december.Jeg fødte så i oktober.
Da faderen ikke var så hurtig blev alt dog først afsluttet i februar.

Jeg havde søgt børnebidrag, bidrag to mdr. før fødslen og tilskud til dåb/navngivning.

Jeg havde den fulde forældremyndighed og fik også lavet pas inden sagen var afsluttet uden problemer.

Så du kan sagtens gå i gang allerede nu. Hvis han erkender faderskabet så kan de også gå videre med bidraget...men hvis han IKKE anerkender det og der først skal være en faderskabssag så kan dette jo først ske efter du har født.

:-) Sisse

Anmeld

8. januar 2011

majnr2

Tak alle sammen, så har jeg lidt at gå efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.