Hej
Jeg har jo selv en hjemmefødsel "lige op over ørene"
Jeg har fået en liste fra JDM om de ting vi skal have klar! Det er alt fra en tom mælkekarton til brugte kanyler til plast-afdækning, sorte affaldssække og opvarmet babytøj til den lille ny! Jeg er HELT sikker på at du også kan få sådan en liste fra din JDM. Prøv at spørge hende, så du får en der passer til dit fødested, ellers skriv en PB til mig så skal jeg finde min frem fra gemmerne og skrive til dig!
Jeg har bogen om hjemmefødsler og den er rigtig god! Den vil jeg gerne sælge til dig hvis det er! Jeg har været rigtig glad for den imens jeg ventede, og det har klart gjort tingene mere virkelige. Jeg mener jeg gav 299 kr. for den, og du kan få den for 100 kr. plus porto!
Jeg har dette klar:
Fødselskar (oppusteligt, købt på nettet, inkl. vandslanger, pumper til og luft/vand) Dette skal også sælges efter fødslen, hvis du skulle være interesseret!
HELT VILDT mange håndklæder og gamle lagner/tæpper til afdækning af sofa/gulv/optørring af diverse, og indpakning af mig og barn. Plus maler-afdæknings-plastik til at lægge over sofaen og sengen, under tæpper/lagner.
Sorte affaldssække og spande
Lift med babydyne (hvis nu noget "går galt" med mig, så baby skal ligge lidt for sig selv, så er det rart med en transportabel klar aflægningsplads til barnet)
Et sæt babytøj med hue og strømper, rullet ind i et svøb og lagt på radiatoren, så det varmt når babyen skal have det på!
Boller i fryseren, pålæg i køleskabet, juice, småkager og saft på lager! Både til JDM og til os! Plus Champagne til at skåle i når der skal fejres at alt er gået pragtfuldt!
Så er vores seng blevet hejst op på tomme øl-kasser så den har en "passende arbejdshøjde for JDM" (krav fra listen)
Bind og div. af den slags til mig efter fødslen, inkl. ammebh'er og ammeindlæg, bryst-creme osv.
Så har jeg div. tøj til mig selv jeg tænker jeg vil have på under fødslen, kameraet er tømt og opladet, osv. af den slags.
En pakket en taske med det nødvendige til mig og baby, inkl. klargjort autostol, hvis vi skal på sygehuset midt i det hele!
Derudover har jeg ALT klar herhjemme. Altså, her er ryddet op, bliver oftere (som i hele tiden
) gjort rent, alt babyudstyr osv er på plads så jeg ikke først skal til at finde frem/ud og købe når fødslen er overstået! Jeg håber at det kan gøre at jeg nemmere kan "læne mig tilbage og nyde" at vi er herhjemme efter fødslen. Altså, så det er så nemt som muligt at gå igang med at være mor, og jeg ikke først skal til at finde pakken med bleer der så skal pakkes ud osv.
Håber det kan inspirere! Send en PB hvis du er interesseret i bogen/fødekarret!