Forberedelse til hjemme fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Talbutikken

Nu er der efterhånden ikke så længe til, så tankerne omkring fødslen nærmer sig. Vi har for længe siden besluttet af det skal være en hjemme fødsel, men jeg syntes desværre at jeg mangler en del information omkring klar gøringen  Hvad er et most at have i huset udover jordmor tasken og alt til den lille.

Håber der er nogen herinde der kan komme med gode råd og erfraring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

oo

"Bogen om hjemmefødsel" er supergod!!! den brugte vi

Anmeld

8. januar 2011

BinaMor

Talbutikken skriver:

Nu er der efterhånden ikke så længe til, så tankerne omkring fødslen nærmer sig. Vi har for længe siden besluttet af det skal være en hjemme fødsel, men jeg syntes desværre at jeg mangler en del information omkring klar gøringen  Hvad er et most at have i huset udover jordmor tasken og alt til den lille.

Håber der er nogen herinde der kan komme med gode råd og erfraring

jeg havde håndklæder, vådliggerlagen og stor skraldepand som er nem at putte det våde og beskidte i..

en god lampe og et ur med sekundviser..

mad til jordemoder. måske en kage til bagefter.

tenabind og gigatrusser.

Anmeld

8. januar 2011

Talbutikken

Tjuhl skriver:

"Bogen om hjemmefødsel" er supergod!!! den brugte vi

Kan den købes i en almindelig boghandel ?

Anmeld

8. januar 2011

oo

Talbutikken skriver:

ja, det burde den ku, og ellers kan du låne den på biblioteket

Anmeld

8. januar 2011

Talbutikken

BinaMor skriver:

jeg havde håndklæder, vådliggerlagen og stor skraldepand som er nem at putte det våde og beskidte i..

en god lampe og et ur med sekundviser..

mad til jordemoder. måske en kage til bagefter.

tenabind og gigatrusser.

Nu skal min kære mor med til fødslen og den med kagen kan jeg rigtigt god lide, så jeg tro jeg vil bede hende om at lave en af hende lækker bannan kager

Anmeld

8. januar 2011

Corn

google det, så finder du en udemærket hjemmeside

Nåede det lige mellem putninger http://www.hjemmefoedsel.net/

Jeg havde et "fødeleje" klar, vaskestativet var klar med en affaldssæk, og en hel rulle sække ekstra, gamle håndklæder-som bare blev smidt ud istedet for at vaske, brød i fryserne og masser af forskellige drikkevarer på lager, plastik til afdækning-som slet ikke kom i brug, bind til de første dag-men jeg fik nogle af de "små frække" voksenbleer af jm, kamera klar, netunderbukser, varmedunk viklet ind i babys første håndklæde/dyne/tøj og lagt i liften-så den var dejlig lun...

Det var vist det.

Det svinende ikke så meget som jeg havde troet, og jm og jm-stud havde rigtig meget med, fx mange engangsunderlag og andet engangsmateriale.

Jeg havde af min konsultationsjm fået et baby-kit med hjem, da man frygtede at en jm ikke ville nå frem, så jeg havde sådan en plastik-dimmer til at skære navlesnoren over liggende, engangshandsker og en masse andet. Hun boede nemlig lige i nærheden og ville så køre direkte hjemmefra-hvis hun ikke var på vagt.

Jeg nåede aldrig at få leveret ilt fra sygehuset, men det var heller ikke nødvendigt, og måske havde de selv noget med

Anmeld

8. januar 2011

DK

Hej

Jeg har jo selv en hjemmefødsel "lige op over ørene"

Jeg har fået en liste fra JDM om de ting vi skal have klar! Det er alt fra en tom mælkekarton til brugte kanyler til plast-afdækning, sorte affaldssække og opvarmet babytøj til den lille ny! Jeg er HELT sikker på at du også kan få sådan en liste fra din JDM. Prøv at spørge hende, så du får en der passer til dit fødested, ellers skriv en PB til mig så skal jeg finde min frem fra gemmerne og skrive til dig!

Jeg har bogen om hjemmefødsler og den er rigtig god! Den vil jeg gerne sælge til dig hvis det er! Jeg har været rigtig glad for den imens jeg ventede, og det har klart gjort tingene mere virkelige. Jeg mener jeg gav 299 kr. for den, og du kan få den for 100 kr. plus porto!

Jeg har dette klar:

Fødselskar (oppusteligt, købt på nettet, inkl. vandslanger, pumper til og luft/vand) Dette skal også sælges efter fødslen, hvis du skulle være interesseret!

HELT VILDT mange håndklæder og gamle lagner/tæpper til afdækning af sofa/gulv/optørring af diverse, og indpakning af mig og barn. Plus maler-afdæknings-plastik til at lægge over sofaen og sengen, under tæpper/lagner.

Sorte affaldssække og spande

Lift med babydyne (hvis nu noget "går galt" med mig, så baby skal ligge lidt for sig selv, så er det rart med en transportabel klar aflægningsplads til barnet)

Et sæt babytøj med hue og strømper, rullet ind i et svøb og lagt på radiatoren, så det varmt når babyen skal have det på!

Boller i fryseren, pålæg i køleskabet, juice, småkager og saft på lager! Både til JDM og til os! Plus Champagne til at skåle i når der skal fejres at alt er gået pragtfuldt!

Så er vores seng blevet hejst op på tomme øl-kasser så den har en "passende arbejdshøjde for JDM" (krav fra listen)

Bind og div. af den slags til mig efter fødslen, inkl. ammebh'er og ammeindlæg, bryst-creme osv.

Så har jeg div. tøj til mig selv jeg tænker jeg vil have på under fødslen, kameraet er tømt og opladet, osv. af den slags.

En pakket en taske med det nødvendige til mig og baby, inkl. klargjort autostol, hvis vi skal på sygehuset midt i det hele!

Derudover har jeg ALT klar herhjemme. Altså, her er ryddet op, bliver oftere (som i hele tiden) gjort rent, alt babyudstyr osv er på plads så jeg ikke først skal til at finde frem/ud og købe når fødslen er overstået! Jeg håber at det kan gøre at jeg nemmere kan "læne mig tilbage og nyde" at vi er herhjemme efter fødslen. Altså, så det er så nemt som muligt at gå igang med at være mor, og jeg ikke først skal til at finde pakken med bleer der så skal pakkes ud osv. 

Håber det kan inspirere! Send en PB hvis du er interesseret i bogen/fødekarret!

Anmeld

8. januar 2011

Corn

Ikke sikkert, da den er udgået fra forlaget, men find den på nettet, der gav jeg 99 kr for den, helt ny

Fandt lige link

http://www.hjemmefodsel.dk/bestilling.html

Anmeld

8. januar 2011

Corn

Macaab skriver:

google det, så finder du en udemærket hjemmeside

Nåede det lige mellem putninger http://www.hjemmefoedsel.net/

Jeg havde et "fødeleje" klar, vaskestativet var klar med en affaldssæk, og en hel rulle sække ekstra, gamle håndklæder-som bare blev smidt ud istedet for at vaske, brød i fryserne og masser af forskellige drikkevarer på lager, plastik til afdækning-som slet ikke kom i brug, bind til de første dag-men jeg fik nogle af de "små frække" voksenbleer af jm, kamera klar, netunderbukser, varmedunk viklet ind i babys første håndklæde/dyne/tøj og lagt i liften-så den var dejlig lun...

Det var vist det.

Det svinende ikke så meget som jeg havde troet, og jm og jm-stud havde rigtig meget med, fx mange engangsunderlag og andet engangsmateriale.

Jeg havde af min konsultationsjm fået et baby-kit med hjem, da man frygtede at en jm ikke ville nå frem, så jeg havde sådan en plastik-dimmer til at skære navlesnoren over liggende, engangshandsker og en masse andet. Hun boede nemlig lige i nærheden og ville så køre direkte hjemmefra-hvis hun ikke var på vagt.

Jeg nåede aldrig at få leveret ilt fra sygehuset, men det var heller ikke nødvendigt, og måske havde de selv noget med

Og jeg havde da forresten også en "hvis nu vi skal overflyttes-taske" pakket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.