næseblod :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

charlottekri

hej tøser

bør jeg være bekymret hvis min pige på 3 er dvask (forkølet) og har haft næseblod 4 gange på de sidste 2 dage? og det er ikke bare lidt vi snakker om... i løbet af få sekunder er hun smurt ind i blod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Isabella_mor

det kan være at hun er en af de mennesker der er født med sådan nogle blodkar der sprænger, det kan man få ordnet hos lægen.... så bliver de brændt så de ikke sprænger hele tiden.. det er ikke noget farligt,, bare sørg for at hold hende FOROVERBØJET så blodet kan rende ud og så hold en klud på, gerne en kølig klud, så blødningen kan stoppe.. evt lidt vat i næsen når det bløder..  

hvis du bliver bange ville det måske være en god idé at ringe og forhøre sig hos lægevagten, der er jo ikke noget galt i at bekymre sig for sit barn

Anmeld

7. januar 2011

charlottekri

isabellamor skriver:

det kan være at hun er en af de mennesker der er født med sådan nogle blodkar der sprænger, det kan man få ordnet hos lægen.... så bliver de brændt så de ikke sprænger hele tiden.. det er ikke noget farligt,, bare sørg for at hold hende FOROVERBØJET så blodet kan rende ud og så hold en klud på, gerne en kølig klud, så blødningen kan stoppe.. evt lidt vat i næsen når det bløder..  

hvis du bliver bange ville det måske være en god idé at ringe og forhøre sig hos lægevagten, der er jo ikke noget galt i at bekymre sig for sit barn

tusind tak for dit svar

min mand har meget nemt ved at få næseblod, måske har hun arvet hans "næse"....

men hun har slet ikke døjet med det før, måske haft det en enkelt gang fordi hun har slået sig, men ellers ikke...

synes bare det er en del blod hun efterhånden har mistet  (i know pylremor)

Anmeld

7. januar 2011

Isabella_mor

charlottekri skriver:

tusind tak for dit svar

min mand har meget nemt ved at få næseblod, måske har hun arvet hans "næse"....

men hun har slet ikke døjet med det før, måske haft det en enkelt gang fordi hun har slået sig, men ellers ikke...

synes bare det er en del blod hun efterhånden har mistet  (i know pylremor)

det er nok ikke så meget blod at det er fatalt... der skal RET meget blodtab til før det er farligt...  

men ja jeg ville selv være total pyldremor hvis det var min unge... ingen tvivl om det  

Anmeld

7. januar 2011

charlottekri

isabellamor skriver:

det er nok ikke så meget blod at det er fatalt... der skal RET meget blodtab til før det er farligt...  

men ja jeg ville selv være total pyldremor hvis det var min unge... ingen tvivl om det  

det ser bare så mega voldsomt ud  men du har nok ret

Anmeld

7. januar 2011

Isabella_mor

charlottekri skriver:

det ser bare så mega voldsomt ud  men du har nok ret

det skal nok gå, hold øje med temp og ellers kontakt vagtlægen...  

det er det de er der for  

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

hejsa

næseblod som sådan er der ikke noget farligt ved. jeg har 2 drenge som begge har meget nemt ved at få næseblod. klem fast om næsen med 2 fingre, lige der hvor næsebenet stopper (nede ved næseborene) hold trykket et par minutter, så stopper blodet hurtigt. hvis hun vil have det, så giv gerne en is eller andet koldt at drikke (det hjælper også på feberen)

man brænder ikke længere børn i næsen, da der er risiko for at det skader mere end det gavner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.