MME og søvn.. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.231 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Chr.Kristiansen

Jeg har en skøn lille pige på 6 uger, som får MME da jeg ikke kunne producere nok mælk selv... 

Men skønt hun trives fint på MME, er jeg blevet lidt i tvivl... Hun spiser utroligt mange "sjat-måltider" i løbet af dagen og vågner 1 gang om natten hvor hun heller ikke spiser særligt meget.. 

Jeg har læst på MME-æsken at de skal spise 100-160 ML ad gangen og kun spise 6-5 gange på et døgn når de er 1-2 måneder gamle, men hun spiser ofte kun 40 ML og så spiser hun 8-10 gange i døgnet.. Problemet er at hun bliver utroligt overtræt af at blive vågne af sult alle de gange og det resulterer i at hun ved aftenstid græder og skal trøstes til hun falder i søvn af udmattelse...  

Er der nogle andre der har oplevet at jeres barn "sjat"spiser? 

og er der nogle der har gode råd til hvordan jeg får hende til at spise større måltider og forhåbentligt så vil sove godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Fru'Rugaard

Det der står på æsken er kun en vejledning, dit barn skal ikke følge den, det er skam kun en vejledning!
Min SP har sagt at det er bedre at børn spiser små måltider og flere gange
Måske du skulle rykke i hendes rytme, så hun kan nå at sove der om aftenen, så hun først er sulten når hun vågner.
Det har os meget at sige hvordan du holder hende, det er bedst at du holder hende tæt på kroppen, så hun ikke kan lille at rode rundt med ben eller arme.
Når hun har spist de 40 ml, så prøv at vent 10 min. også tilbyd hende flasken igen (hvis du ikke har prøvet det) - min bror har haft samme problem med hans datter

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

8. januar 2011

Kindfed

Min søn var også sjatspiser - og sjatsover for den sags skyld. Jeg gik længe og var lidt småbekymret (og - når jeg rensede flasker for 117. gang om dagen - også lidt småirriteret), men drengen selv var jo glad og tilfreds. Han begyndte selv at spise lidt mere af gangen, efterhånden som han blev ældre, måske hjulpet af som Rugaard også forslår det, at jeg begyndte at give ham samme flaske over lidt længere tid og at slukke alt med lys og lyd (fjernsyn/radio), så han koncentrerede sig bedre. Som min sundhedsplejerske senere sagde, så er der nogen børn, som gerne vil have både to og tre 'retter mad' og det skal de have lov til. Det er selvfølgelig nemt at sige, når mor er dødtræt og frustreret, fordi baby er dødtræt og frustreret, men for os løste det jo så næsten sig selv med tiden. Han har i øvrigt heller aldrig spist de mængder, der står på pakken, men er sund og rund trods det  

Anmeld

8. januar 2011

Cris

Smid alle oplysling ud, om hvor meget sådan en lille baby burde spise... De er så forskellige og der sker også med aming. Forskellen er, at når man ammer, kan man ikke tale ml. Give hende så meget eller så lidt, som hun har brug for. Faktisk er det bedre og sundere for flaske babier at have lidt af gangen i starten, da de ikke kan styre deres suttebehov og sult sammen og de kan overspise, hvilke kan ende med mange mavepine, når de er så små og på MME. Hvis hun tager på og hun trives, så lad hende styre. Du ville straks se forskellen efter et styk tid, generelt mellem 3 og 4 måneder begynder de at spise på en helt anden måde. Jeg håber, at alt går godt!

Anmeld

9. januar 2011

Chr.Kristiansen

Tusind tak for jeres svar Jeg vil prøve at rykke lidt i hendes rytme og få hende til at sove om aftenen og så må hun jo bare være "sjatspiser".. Jeg var bare ikke klar over at det er sundt at de spiser små måltider...

Dejligt at der var nogle som gad hjælpe

Anmeld

9. januar 2011

6800

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg har en skøn lille pige på 6 uger, som får MME da jeg ikke kunne producere nok mælk selv... 

Men skønt hun trives fint på MME, er jeg blevet lidt i tvivl... Hun spiser utroligt mange "sjat-måltider" i løbet af dagen og vågner 1 gang om natten hvor hun heller ikke spiser særligt meget.. 

Jeg har læst på MME-æsken at de skal spise 100-160 ML ad gangen og kun spise 6-5 gange på et døgn når de er 1-2 måneder gamle, men hun spiser ofte kun 40 ML og så spiser hun 8-10 gange i døgnet.. Problemet er at hun bliver utroligt overtræt af at blive vågne af sult alle de gange og det resulterer i at hun ved aftenstid græder og skal trøstes til hun falder i søvn af udmattelse...  

Er der nogle andre der har oplevet at jeres barn "sjat"spiser? 

og er der nogle der har gode råd til hvordan jeg får hende til at spise større måltider og forhåbentligt så vil sove godt?

Jeg har fået afvide af mange af de kloge hoveder, at de skal have ca 1/6 del af deres vægt, vores datter vejer ca 6 kilo, og skal derfor have ca en liter om dagen...men hun små spiser også meget, og få derfor mange måltider, men ikke så meget af gangen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.