Colitis Ulcerosa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

tb

Hej med jer skønne kvinder herinde

Er der nogle herinde der har denne sygdom?? Har haft sygdommen i 5 år og der har egentlig været ro på siden den blev konstateret, men der er vist ved at komme lidt opblussen igen.. Mangler så nogen at snakke med som har prøvet det samme eller lignende, da jeg slet ikke kender nogle som har en tarmsygdom  nogle gange føler man sig jo fuldstændig glemt overset i vores sundhedssystem. Da jeg fik sygdommen fik jeg også bare stukket den i hovedet og så måtte jeg ellers tage hjem og selv finde ud af hvad den egentlig indebar.

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

oo

Hejhej

Søren har sygdommen (eller ), du skal være velkommen til at skrive, så kan jeg få ham til at svare, hvis det er! Han har flere gange oplevet at det blusser op og så'n i hvert fald.

Anmeld

7. januar 2011

Faith

Har ikke selv sygdommen men min x kæreste var meget plaget af sygdommen, og har en veninde som har morbus crohn.... Så jeg kender en del til sygdommen. Men kan jo ikke sætte mig ind i hvordan det er at have sygdommen. Det må være noget nær et mareridt til tider

Anmeld

7. januar 2011

tb

Tjuhl skriver:

Hejhej

Søren har sygdommen (eller ), du skal være velkommen til at skrive, så kan jeg få ham til at svare, hvis det er! Han har flere gange oplevet at det blusser op og så'n i hvert fald.

ej hvor godt, eller nej rettere sagt, ikke godt for Søren  men dejligt at vide at man ikke står helt alene.. sådan har jeg følt det lidt de sidste 5 år.. Fik så desværre os angst da jeg fik sygdommen, da jeg jo troede at nu skulle jeg da simpelthen dø, når jeg havde fået en kronisk sygdom  er det ok jeg tilføjer dig som ven?? Så kan jeg hurtigt finde dig og skrive privat hvis det er..

Anmeld

7. januar 2011

oo

tb skriver:

ej hvor godt, eller nej rettere sagt, ikke godt for Søren  men dejligt at vide at man ikke står helt alene.. sådan har jeg følt det lidt de sidste 5 år.. Fik så desværre os angst da jeg fik sygdommen, da jeg jo troede at nu skulle jeg da simpelthen dø, når jeg havde fået en kronisk sygdom  er det ok jeg tilføjer dig som ven?? Så kan jeg hurtigt finde dig og skrive privat hvis det er..

ja, det er helt okay! og du skriver bare

Anmeld

7. januar 2011

tb

smillaluna skriver:

Har ikke selv sygdommen men min x kæreste var meget plaget af sygdommen, og har en veninde som har morbus crohn.... Så jeg kender en del til sygdommen. Men kan jo ikke sætte mig ind i hvordan det er at have sygdommen. Det må være noget nær et mareridt til tider

jeg har heldigvis ikke været så meget plaget af den endnu, men det er hårdt når man ikke rigtig ved noget om den og føler sig lidt alene.. kan selvfølgelig altid ringe ud på sygehuset, men synes bare de sådan lidt fejer en af nogle gange  kan ikke forstå man ikke skal undersøges med jævne mellemrum.. men sådan er det jo

Anmeld

7. januar 2011

Faith

tb skriver:

jeg har heldigvis ikke været så meget plaget af den endnu, men det er hårdt når man ikke rigtig ved noget om den og føler sig lidt alene.. kan selvfølgelig altid ringe ud på sygehuset, men synes bare de sådan lidt fejer en af nogle gange  kan ikke forstå man ikke skal undersøges med jævne mellemrum.. men sådan er det jo

Det er en lidt overset sygdom så vidt jeg ved. Det er der jo mange kroniske sygdomme der er desværre.

Godt du ikke er så plaget af sygdommen, men det må stadig være en dum sygdom at have.... Din mave - tarm funktion er vel noget letpåvirkelig kunne jeg forestille mig?

Anmeld

7. januar 2011

tb

smillaluna skriver:

Det er en lidt overset sygdom så vidt jeg ved. Det er der jo mange kroniske sygdomme der er desværre.

Godt du ikke er så plaget af sygdommen, men det må stadig være en dum sygdom at have.... Din mave - tarm funktion er vel noget letpåvirkelig kunne jeg forestille mig?

jeg synes min mave påvirkes let hvis der er noget der går mig på psykisk, eller hvis jeg har for meget om ørerne.. den holdt sig heldigvis i ro under min graviditet, blev endda scannet ekstra i uge 30 og 35 pga den, for at se om baby voksede som hun skulle, så det er jo godt nok

jeg har endnu ikke fundet ud af om der er noget kost der påvrker mere end andet.. nogle mener kosten spiller ind og andre gør ikke.. ret så forvirrende!!

men det er jo bare trælst i det hele taget at have stemplet 'en kronisk sygdom'

Anmeld

7. januar 2011

Ayasmor

Jeg har også fået diagnosen for et lille år siden, og har indtil nu ikke fået ro på sygdommen. du er velkommen til atr skrive privat, da der er en masse ting jeg ikke lige vil skrive om i et åbent forum..

Anmeld

7. januar 2011

tb

Ayasmor skriver:

Jeg har også fået diagnosen for et lille år siden, og har indtil nu ikke fået ro på sygdommen. du er velkommen til atr skrive privat, da der er en masse ting jeg ikke lige vil skrive om i et åbent forum..

jeg ansøger dig lige som ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.