Update på blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

AnneBJ

Må lige starte med at sige: hvor ER jeg GLAD for mit nye lægehus!! Var dernede onsdag pga. blærebetændelse. Det var sandelig ikke nok at sektretæren stixede urinen, jeg skulle ind til lægen og have en snak. Han kiggede så på "noget" i mikroskop og udbrød nærmest helt euforisk:

"Ja! Der ER jo bakterier i; en helt klar E-coli bakterie" "Vil du se?"

Jeg takkede pænt nej, og han kiggede i mikroskopet igen, og konstaterede at "det ligner ellers søpølser"... jamen okay så

I dag mens jeg sad og ventede på at blive kaldt ind (til en anden læge) gik han gennem venteværelset. Stoppede op og spurgte om jeg var i bedring; jeg var dybt imponeret - han har set mig én gang...

Nåh, men nu til dagens lægebesøg. Blodtrykket var overraskende flot 130/70, men det gjorde den konstante hovedpine lidt bekymrende. Desuden har jeg ondt øverst i min mave, hvilket dog sagtens kan være pga. mavesyre. Der var ingen protein i urinen, men +3 på leucytter (infektion). Det var at forvente, pga. den korte tid på penicillin.
Hun spurgte så til "svimmel"anfald og lysende pletter for øjnene, og da jeg har oplevet begge dele et par gange inden for den sidste måned, valgte hun at tage blodprøve og obse mig for svangerskabsforgiftning. Hun begyndte at tale om ekstra kontrol og aflastning på sygehuset, men det er jeg heldigvis sluppet for, fordi der ikke er protein i urinen og fordi blodtrykket er så fint.

Men mandag skal jeg ned og aflevere frisk urinprøve, samt have målt blodtrykket igen. Der er der også kommet svar på blodprøverne, og så må vi jo se hvad de siger. Jeg er selv født 4 dage før tid, ved igangsættelse, efter min mor havde været indlagt til aflastning i en lille måned. Jeg vejede knapt 2½ kg ved fødslen, og man fik derfor mistanke om, at moderkagen ikke havde fungeret korrekt og at hun havde haft svangerskabsforgiftning. Det er ofte en arvelig tendens, men jeg håber da, det bare er min krop der stadig er dårlig til at håndtere det her graviditetsfænomen, uden at der er noget videre i det.

God weekend!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

CA

En læge der synes sit arbejde er sjovt, og som har omsorg for sine patienter - dejligt Godt at blodtrykket er blevet pænt og at der er obs på dig. Bare du dog snart kunne blive fri for den hovedpine! 

Jg håber ikke du skal igennem samme forløb som din mor, men got de er så obs på det! 

Ønsker dig god bedring og alt mulig held og lykke med det hele

Anmeld

7. januar 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Må lige starte med at sige: hvor ER jeg GLAD for mit nye lægehus!! Var dernede onsdag pga. blærebetændelse. Det var sandelig ikke nok at sektretæren stixede urinen, jeg skulle ind til lægen og have en snak. Han kiggede så på "noget" i mikroskop og udbrød nærmest helt euforisk:

"Ja! Der ER jo bakterier i; en helt klar E-coli bakterie" "Vil du se?"

Jeg takkede pænt nej, og han kiggede i mikroskopet igen, og konstaterede at "det ligner ellers søpølser"... jamen okay så

I dag mens jeg sad og ventede på at blive kaldt ind (til en anden læge) gik han gennem venteværelset. Stoppede op og spurgte om jeg var i bedring; jeg var dybt imponeret - han har set mig én gang...

Nåh, men nu til dagens lægebesøg. Blodtrykket var overraskende flot 130/70, men det gjorde den konstante hovedpine lidt bekymrende. Desuden har jeg ondt øverst i min mave, hvilket dog sagtens kan være pga. mavesyre. Der var ingen protein i urinen, men +3 på leucytter (infektion). Det var at forvente, pga. den korte tid på penicillin.
Hun spurgte så til "svimmel"anfald og lysende pletter for øjnene, og da jeg har oplevet begge dele et par gange inden for den sidste måned, valgte hun at tage blodprøve og obse mig for svangerskabsforgiftning. Hun begyndte at tale om ekstra kontrol og aflastning på sygehuset, men det er jeg heldigvis sluppet for, fordi der ikke er protein i urinen og fordi blodtrykket er så fint.

Men mandag skal jeg ned og aflevere frisk urinprøve, samt have målt blodtrykket igen. Der er der også kommet svar på blodprøverne, og så må vi jo se hvad de siger. Jeg er selv født 4 dage før tid, ved igangsættelse, efter min mor havde været indlagt til aflastning i en lille måned. Jeg vejede knapt 2½ kg ved fødslen, og man fik derfor mistanke om, at moderkagen ikke havde fungeret korrekt og at hun havde haft svangerskabsforgiftning. Det er ofte en arvelig tendens, men jeg håber da, det bare er min krop der stadig er dårlig til at håndtere det her graviditetsfænomen, uden at der er noget videre i det.

God weekend!

Hvor dejligt for dig, Anne! Så var det jo bare rigtig godt, at du skiftede læge!

Det må jeg sige - det er jeg sgu også imponeret over, at han spurgte til dig, efter at have set dig én gang. Det har jeg alligevel aldrig oplevet...

Men hvor er det træls med hovedpinen. Jeg krydser fingre for, at du ikke har det samme som din mor, men at det går over igen.

og god bedring!

Anmeld

7. januar 2011

Marco2

AG

Anmeld

7. januar 2011

chun

Det lyder dælme som alletiders lægehus

Virkelig imponerende han kunne kende dig!! Hvile Hvile Hvile Hvile, er så vigtigt for dig lige nu så. Hovedpine er en frygtelig ting. Bare man ta`r  et skridt gør det jo ondt. Solskin er noget af det værste, ( Ihvertfald for mig ) Så du håber vel på skyet vejr efterhånden!

Dejligt dit BT trods alt er faldet. Så håber jeg bare for dig, det andet lige så stille følger med. Rigtig meget go` bedring og held og lykke fra mig

Vh Charlotte

Anmeld

7. januar 2011

Multebær

Yesssss siger jeg bare 

Anmeld

7. januar 2011

DK

Dejligt med blodtrykket med træls med det andet! Altså... det lyder jo rigtig.. ja... træls! Jeg håååber da ikke at du ender med at blive indlagt for aflastning osv! Det ville bare være så træls for dig! Du må huske at hvile dig og gøre som der ellers bliver "sagt"!

Skønt med hyggelige engagerede læger! Det er da bare skønt!! Godt du fik skiftet så!!

Anmeld

7. januar 2011

AnneBJ

Tak for alle krammene! Jeg HAR hvilet i dag (og så kom jeg til at støvsuge bagefter... )

Anmeld

7. januar 2011

Sofia

Hej Anne. Jeg håber godt nok du slipper for at blive indlagt til aflastning, det ville være surt, du må virkelig hvile hvile og hvile, og sæt manden til at støvsuge i stedet Selv uden mine linser i kunne jeg godt tyde hvad du skrev med småt i parantesen, host host

Jeg krydser fingre for det ikke er arveligt med moderkagen, og håber din hovedpine snart er væk. Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.