Må lige starte med at sige: hvor ER jeg GLAD for mit nye lægehus!! Var dernede onsdag pga. blærebetændelse. Det var sandelig ikke nok at sektretæren stixede urinen, jeg skulle ind til lægen og have en snak.
Han kiggede så på "noget" i mikroskop og udbrød nærmest helt euforisk:
"Ja! Der ER jo bakterier i; en helt klar E-coli bakterie" "Vil du se?"
Jeg takkede pænt nej, og han kiggede i mikroskopet igen, og konstaterede at "det ligner ellers søpølser"... jamen okay så 
I dag mens jeg sad og ventede på at blive kaldt ind (til en anden læge) gik han gennem venteværelset. Stoppede op og spurgte om jeg var i bedring; jeg var dybt imponeret - han har set mig én gang...
Nåh, men nu til dagens lægebesøg. Blodtrykket var overraskende flot 130/70, men det gjorde den konstante hovedpine lidt bekymrende. Desuden har jeg ondt øverst i min mave, hvilket dog sagtens kan være pga. mavesyre. Der var ingen protein i urinen, men +3 på leucytter (infektion). Det var at forvente, pga. den korte tid på penicillin.
Hun spurgte så til "svimmel"anfald og lysende pletter for øjnene, og da jeg har oplevet begge dele et par gange inden for den sidste måned, valgte hun at tage blodprøve og obse mig for svangerskabsforgiftning. Hun begyndte at tale om ekstra kontrol og aflastning på sygehuset, men det er jeg heldigvis sluppet for, fordi der ikke er protein i urinen og fordi blodtrykket er så fint.
Men mandag skal jeg ned og aflevere frisk urinprøve, samt have målt blodtrykket igen. Der er der også kommet svar på blodprøverne, og så må vi jo se hvad de siger. Jeg er selv født 4 dage før tid, ved igangsættelse, efter min mor havde været indlagt til aflastning i en lille måned. Jeg vejede knapt 2½ kg ved fødslen, og man fik derfor mistanke om, at moderkagen ikke havde fungeret korrekt og at hun havde haft svangerskabsforgiftning. Det er ofte en arvelig tendens, men jeg håber da, det bare er min krop der stadig er dårlig til at håndtere det her graviditetsfænomen, uden at der er noget videre i det.
God weekend!
Anmeld