Lændesmerter i uge 9?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.273 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

170811

Jeg har lændesmerter. Og jeg har svimmelhed :/

Hvis jeg står op i mere end15-30 minutter begynder min lænd langsomt at gøre mere og mere ondt. Samtidig begynder jeg at blive virkelig svimmel :/

Igår da jeg skulle med toget måtte jeg stå op på grund af mennesker, jeg skulle køre i toget et kvarter. Min lænd gjorde virkelig ondt og jeg havde den der følelse af at jeg ville hænge i noget, læne mig op af min kæreste, for at aflaste lænden. Tæt på endestationen blev jeg så svimmel, og bleg og følte jeg skulle kaste op. Måtte sidde 10min på stationen og sunde mig før min kæreste og jeg kunne gå videre.

Aner ikke om det er pga min graviditet, og hvis det er.... Så er jeg altså kun i 9. uge, og lændesmerter lyder underligt allerede? Maven er jo ikke vokset

Har lændesmerterne hver dag, svimmelheden er lidt blandet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Moar2011

LeaK skriver:

Hvis jeg står op i mere end15-30 minutter begynder min lænd langsomt at gøre mere og mere ondt. Samtidig begynder jeg at blive virkelig svimmel :/

Igår da jeg skulle med toget måtte jeg stå op på grund af mennesker, jeg skulle køre i toget et kvarter. Min lænd gjorde virkelig ondt og jeg havde den der følelse af at jeg ville hænge i noget, læne mig op af min kæreste, for at aflaste lænden. Tæt på endestationen blev jeg så svimmel, og bleg og følte jeg skulle kaste op. Måtte sidde 10min på stationen og sunde mig før min kæreste og jeg kunne gå videre.

Aner ikke om det er pga min graviditet, og hvis det er.... Så er jeg altså kun i 9. uge, og lændesmerter lyder underligt allerede? Maven er jo ikke vokset

kan ikke lige råde dig . da jeg slet ikke ved nok om det.

men jeg kan selv blive rimelig svimmel, hvis jeg får det for varmt. eller køre for længe hvor der er varmt i bilen.

Anmeld

7. januar 2011

heisamig

Jeg lider selv af meget ubehagelige og kræftige smerter i lænden og det er virkelig puuu ha... Jeg er selv også omkring 10 uger henne og hvis jeg går mere end 10 min eller foreksempel skovler sne (ja, det var dumt) er det ekstremt...

Jeg lider dog ikke af svimmelhed - det eneste der er blevet værre efter jeg er blevet gravid er svimmelhed når jeg rejser mig for hurtigt op. Det er jo meget normalt, men det er blevet værre efter min graviditet...

Men ingen råd, kan bare tilslutte mig problemet...

Anmeld

7. januar 2011

JustMe

Svimmelheden er normalt i starten...for nogle skyldes det dog blodmangel, så hvis du også er meget træt, skulle du måske få det tjekket.

Jeg fik lændesmerter ret hurtigt; hormonet relaxin begynder allerede tidligt at smidiggøre leddene og bækkenet, hvilket kan give lændesmerter for nogle allerede tidligt . I 12. uge blev de rigtigt slemme; så blev de bedre i ugerne efter med lidt ekstra hvile. Nu er de så slemme igen, men det er pga begyndende bækkenløsning.

Anmeld

7. januar 2011

170811

JustMe skriver:

Svimmelheden er normalt i starten...for nogle skyldes det dog blodmangel, så hvis du også er meget træt, skulle du måske få det tjekket.

Jeg fik lændesmerter ret hurtigt; hormonet relaxin begynder allerede tidligt at smidiggøre leddene og bækkenet, hvilket kan give lændesmerter for nogle allerede tidligt . I 12. uge blev de rigtigt slemme; så blev de bedre i ugerne efter med lidt ekstra hvile. Nu er de så slemme igen, men det er pga begyndende bækkenløsning.

Åh gud det lyder slemt. Har du kunne arbejde med det? synes mine kommer allerede efter 20-30 minutter stående/gående.

Anmeld

7. januar 2011

Tulle28

Jeg havde også rigtig mange smerter i lænden da jeg var i uge 10-13. Jeg begyndte at lave øvelser for ryg og lænd hver dag, og mærkede ingenting resten af graviditeten (trænede iøvrigt helt op til jeg fik PKS i uge 38). Så det vil jeg da anbefale dig at gøre.

Øvelserne kan du bl.a. se her: http://www.gynobsgruppen.dk/Upload/Faggr/gynobsgruppen/FGOF_Pjece_B%C3%A6kkensmerter_%C3%98velser2009_W.pdf

Håber snart du får det bedre.

Anmeld

7. januar 2011

Sitrani

Jeg døjer selv med svimmelhed, hvis jeg står eller går for længe, eller er et sted, hvor der er varmt. Stod den anden dag inde i H&M for at kæbe ventebukser (er 14+6) og så blev jeg bare ilde til mode, og måtte nærmest sætte mig ned i køen oppe ved kassen, fordi jeg havde koldsved og følte jeg skulle besvime... har læst noget med, at det ret normalt, når éns krop er så overbelastet og hele systemet er på overarbejde pga. baby...  Jeg synes, at det hjælper med noget koldt, som fx is eller kold sodavand, og så lige ned at sidde lidt...

Anmeld

7. januar 2011

JustMe

LeaK skriver:

Åh gud det lyder slemt. Har du kunne arbejde med det? synes mine kommer allerede efter 20-30 minutter stående/gående.

Mine var så slemme, at jeg fik dem efter kun 5 min stående eller 2 min gående i uge 11 under en ferie. Så kom jeg hjem og slappede lidt mere af, og så blev det langsomt bedre indtil i sidste uge, da det accelererede igen.

Nu kan jeg ikke så meget, før jeg får ondt; men det er stadig udholdeligt, så håber et bliver på det stadie, nu jeg ved hvilke øvelser, jeg kan lave for at afhjælpe det lidt

Anmeld

7. januar 2011

Majobitten

LeaK skriver:

Hej

Lændesmerte kan jeg ikke rigtig snakke med om i øjeblikket, men gud de kan være generende.

Svimmelheden, åhh ja..

Den sidste uge har jeg nærmest været svimmel konstant, pånær når jeg sad eller hvilede. Har haft pletter for øjne og få gange tænkt, at det måtte være nu jeg skulle besvimme.. Det er endnu ikke sket, og tak for det.

Tilgengæld har jeg ikke været dårlig i den forbindelse, altså kvalme. Har du oplevet det?

Er det fordi ens krop arbejder og skal vænnes til nye ting?

Skal dog siges at jeg kun lige er 5 dage over testdag, og venter på at teste i morgen. Har ikke turde tage testen endnu, for et negativt resultat.

Mange gange tillykke med din spire og jeg håber, du får det bedre

Anmeld

7. januar 2011

170811

Tulle28 skriver:

Jeg havde også rigtig mange smerter i lænden da jeg var i uge 10-13. Jeg begyndte at lave øvelser for ryg og lænd hver dag, og mærkede ingenting resten af graviditeten (trænede iøvrigt helt op til jeg fik PKS i uge 38). Så det vil jeg da anbefale dig at gøre.

Øvelserne kan du bl.a. se her: http://www.gynobsgruppen.dk/Upload/Faggr/gynobsgruppen/FGOF_Pjece_B%C3%A6kkensmerter_%C3%98velser2009_W.pdf

Håber snart du får det bedre.

Hej

Tak for dit svar. Jeg er uddannet fitnessistruktør og træner regelmæssigt, men synes virkelig det er begrænset hvor meget det hjælper mig på arbejdet og handle ture osv. øv!!

Håber mine smerter går over, for min arbejdsdag bliver virkelig forfærdelig lang og trist med lænden :/

gik dine over efter uge 13?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.