Jeg er simpelthen så forvirret i den her amme jungle....
Får så meget forskelligt at vide og læser nok også alt for meget i stedet for bare at følge min intuition 
Min datter er 2 uger nu og vi måtte i starten supplere op med erstatning da mælken ikke faldt ordentligt til, da hun ikke suttede nok... Jeg fik at vide, at hun bare skulle sutte og sutte da det så ville øge mælkeproduktionen. Det har hun så fået lov til og ganske hurtigt løb mælken til...
Nu er det bare sådan (vi supplere ikke op med noget og har ikke gjort det siden hun var 4 dage gammel, hun e rnu 2 uger), at hun så har fået lov at sutte og sutte og ofte er faldet i søvn ved brystet.
Hun har været meget svingende i sin "rytme" og kan vågne efter 45.min og vise tegn på sult, men falder så i søvn efter 5.min ved brystet - andre gange kan hun sove 1½ time før hun bliver sutlen... Hun er altså ikke stor sover, desværre 
Jeg er så der, hvor jeg synes det er enormt svært at vurdere om hun bare vil hygge eller hun reelt er sulten. Har forsøgt at trække det sådan, at hun kun får mad hver 2 time - men tænker også, hvis hun er sulten, skal pinen vel ikke trækkes ud.
Jeg har masser mælk og hun tømmer ikke brysterne, når hun ligger til, men som beskrevet 'klat-spiser' hun desværre ret ofte.
Jeg forsøger at vække hende og holde hende vægen så hun i hvert fald ligger til og spiser i 10-20 minutter. Synes bare at ligemeget hvad jeg gør, så vågner hun efter kort tid igen (ca. 45.min - 1½ time) og vil gerne spise igen.
Er det mig der for ofte tilbyder brystet? 
Synes virkelig det er en svær balancegang, for jeg vil også mene at hun stadig er alt for lille til at skulle trække pinen ud og tænker, at hun måske ikke får så meget mad som hun burde eftersom hun vågner og er sulten... Også derfor jeg forsøger at holde hende vågen til at spise i længere tid en 5 - 10 minutter.
Når det lykkedes mig at holde hende vågen, synes jeg egentlig ikke at der er den store forskel på om hun har spist i 10 eller 20 minutter, samt jeg også får ondt hvis hun ligger og hygge sutter.
Har forsøgt at give hende sutten i stedte for brystet når hun gerne vil hygge sutte, men hun er ikke glad ved sutten... Det nemmeste er selvfølgelig at lægge hende til brystet og lade hende falde i søvn der, men det er jo bare heller ikke holdbart i længden 
Oveni har hun svært ved at sove i liften vi har stående ved siden af vores seng - min kæreste har svært ved at hun ligger i vores seng, han er bange for at lægge sig på hende... Jeg har ikke noget problem med at hun er i vores seng, men sover også helt klart bedre når hun - de få gange det er lykkedes - ligger i liften og sover....
Er lidt frustreret i alt det her, læser det ene og det andet og alle siger noget forskelligt - ved også godt at børn er forskellige og det jo i bund og grund handler om, at man finder sin egen rytme.
Jeg synes bare det er hårdt lige nu med en pige der gerne vil hænge i brysterne hele tiden og nætter der er præget af max. 3 timers usammenhængende søvn, da hun heller ikke der sover særlig længe ad gangen.
Mine brystvorter er helt ødelagte af at have hende hængende, har forsøgt at amme liggende, men det gør det hele meget værre - er nød til at sætte mig op i sengen med min amme pude for, at sidde korrekt ellers er mine brystvorter helt smadre... Ligesom jeg selv er lige for tiden! 
Ved godt det ændre sig og vi vel finder vores rytme på et eller andet tidspunkt.... Min søn på 9 år, fik hurtigt erstatning fordi mine vorter var så ødelagte at jeg ikke kunne amme, derfor har jeg svært ved at drage fra de erfaringer da erstatning jo mætter meget mere end modermælk osv.
Så håber på lidt opbakning, råd og vejledning fra jer erfarne amme-mødre herinde! 
Vh. RSA