Baby fuldbåren??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Marco2

Jeg er nu i uge 36+0 og baby.dk skriver til mig:

Foster

Størrelse: cirka 47 cm fra hoved til fod og 2,8-3,0 kg

Nu er fosteret fuldbårent. Det vil sige, at barnet er parat til at blive født og klar til et liv uden for livmoderen."

Men det er da ikke korrekt er det?

Siger man ikke at det først er fra 37+0??

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Sofia

I politikkens graviditetsbog står der at en fødsel "til tiden" er fra fulde 37 uger. Så det må være 37+0. Men barnet kan måske nok godt være klar fra 36+0... Jeg er usikker

Anmeld

6. januar 2011

Multebær

Marco2 skriver:

Jeg er nu i uge 36+0 og baby.dk skriver til mig:

Foster

Størrelse: cirka 47 cm fra hoved til fod og 2,8-3,0 kg

Nu er fosteret fuldbårent. Det vil sige, at barnet er parat til at blive født og klar til et liv uden for livmoderen."

Men det er da ikke korrekt er det?

Siger man ikke at det først er fra 37+0??

AG

min-mave.dk skriver at det er en uge senere dvs - for Diana's og mit vedkommende i dag.  

Anmeld

6. januar 2011

Multebær

min-mave.dk skriver:

Er baby så færdig nu, eller? Hvad sker der, hvis du føder nu?

Når man er fulde 37 uger henne, dvs. i 38. uge, er babyen færdigudviklet. Alle organer fungerer og barnet er ligeså levedygtigt som et fuldbårent barn.

Der er dog stor forskel på børn. Nogle bliver født 5 uger før termin og er raske. Andre fødes 2 uger før termin og har store startvanskeligheder. Det kan være besvær med at sutte, vejrtrækningsproblemer eller svær gulsot.

Det er derfor altid at foretrække, at barnet bliver i livmoderen så længe det kan, uden at sundheden hos barnet og moderen påvirkes negativt. 
Hvis fødslen går spontant i gang efter 37+0, vil man intet gøre. Det vil blive betragtet som en fødsel sket til tiden.

Så føder du i dag vil du blive betragtet som helt normal

Om din lille baby inde i din mave

Din kommende søn eller datter vokser og bliver større. Babyen måler nu  ca. 34,0 cm fra hoved til numse (det såkaldte CRL - mål) - og kunne man strække den lille ud ville han/hun måle  omkring 48,0 cm fra hoved til hæl.

Diameteren på dit barns hoved - målt fra øre til øre - vil formentlig være  omkring 9,0 cm i dag og den lille maves omkreds ligger sikkert nu på  ca. 33,1  cm.

Lårbenet er vokset til  ca. 7,0 cm og barnets fødder vil nok være  ca. 6,7 - 7,8 cm lange.

De fleste små mennesker vejer på dette tidspunkt  omkring 3028 gram.

Anmeld

6. januar 2011

Marco2

Jamen det er også det jeg altid har hørt at det er fra 37+0 - 42+0 at man føder "til termin".

Så derfor overrasker det mig at baby.dk skriver det her. Men mon ikke det er en fejl så at de er kommet til at sætte teksten på en forkert uge eller noget?

AG - som ikke mener barnet er fuldbårent før næste uge

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Jeg tror nok det er fordi, baby.dk fortæller dig, du er i 37. uge. I denne uge er baby jo fuldbåren, bare først den allersidste dag i ugen.. Det har snydt mig lidt med vægt osv (den lilles) men hvis man kigger en "uge tilbage" på baby.dk, passer det med bøger, min-mave osv...

Anmeld

6. januar 2011

Multebær

Marco2 skriver:

Jamen det er også det jeg altid har hørt at det er fra 37+0 - 42+0 at man føder "til termin".

Så derfor overrasker det mig at baby.dk skriver det her. Men mon ikke det er en fejl så at de er kommet til at sætte teksten på en forkert uge eller noget?

AG - som ikke mener barnet er fuldbårent før næste uge

ja det har også undret mig - tror det er en fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.