tærte opskrifter (aftensmad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

B&J

Håber der er nogle der vil hjælpe mig med en masse lækre tærte opskrifter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

jannebjerre

B&J skriver:

Mener du fyld??

Anmeld

5. januar 2011

B&J

jannebjerre skriver:

Mener du fyld??

jaaa har nemlig fundet en lækre bund med grahamsmel

Anmeld

5. januar 2011

jannebjerre

B&J skriver:

jaaa har nemlig fundet en lækre bund med grahamsmel

Jeg plejer jo at lave fyldet sådan her :

æg

mælk

salt og peber

dette piskes

dejen puttes i formen og i kommer jeg rå broccoli og skinke og så hælder jeg æggemassen over..

ind i ovnen i 45 - 60 min..og mums der er lækker tærte

Anmeld

5. januar 2011

B&J

jannebjerre skriver:

Jeg plejer jo at lave fyldet sådan her :

æg

mælk

salt og peber

dette piskes

dejen puttes i formen og i kommer jeg rå broccoli og skinke og så hælder jeg æggemassen over..

ind i ovnen i 45 - 60 min..og mums der er lækker tærte

ej hvor vildt jeg havde lige tænkt noget med broccoli i lækkert.. den skriver jeg bag øret tror nemlig vi skal have en sund tærte i morgen sådan da æg er ikke så sunde igen

Anmeld

5. januar 2011

otlitrom

B&J skriver:

ej hvor vildt jeg havde lige tænkt noget med broccoli i lækkert.. den skriver jeg bag øret tror nemlig vi skal have en sund tærte i morgen sådan da æg er ikke så sunde igen

Du kan spare et æg og komme fedtfattig hytteost i. Det smager ikke af ost, men gør tærten dejlig luftig. Det synes jeg i hvert fald!

Anmeld

5. januar 2011

B&J

kitty skriver:

Du kan spare et æg og komme fedtfattig hytteost i. Det smager ikke af ost, men gør tærten dejlig luftig. Det synes jeg i hvert fald!

ej hvor smart mange tak for ideen

Anmeld

5. januar 2011

CS

B&J skriver:

Ej bliver simpelthen lige nødtil at give dig denne her opskrift på tærtedej... ved godt det er fyld du søger meeen den her er SÅ nem og LÆKKER

75 gr. øko. olivenolie

150 gr. grove øko. havregryn eller boghvedeflager

50 gr. fine øko. havregryn eller quinoaflager

1 dl. sesamfrø

1 tsk. havsalt

1-2 dl. vand

Bland alle ingredienser sammen i en skål og lad det stå at trække 10-30 min. Herefter pensles tærteformen med øko. olivenolie og dejen trykkes ned i formen. Bag dejen ved 200 grader (180 varmluft) i 10-12 min.

Tærtebunden tages ud og nu kan du tilsætte grøntsager mm. efter din smag. Æggemassen (4-5 æg, vand, salt og peber samt krydderier piskes sammen) hældes over og tærten bages færdig i ovnen i ca. 30-40 min.

Jeg har lige lavet den i dag med laks, broccoli og lidt tomat. I sidste uge lavede jeg bunden og så med oksekød med tomat, chili, hvidløg, peberfrugt - uuuuhmmmmm

Anmeld

5. januar 2011

B&J

ChristinaS skriver:

Ej bliver simpelthen lige nødtil at give dig denne her opskrift på tærtedej... ved godt det er fyld du søger meeen den her er SÅ nem og LÆKKER

75 gr. øko. olivenolie

150 gr. grove øko. havregryn eller boghvedeflager

50 gr. fine øko. havregryn eller quinoaflager

1 dl. sesamfrø

1 tsk. havsalt

1-2 dl. vand

Bland alle ingredienser sammen i en skål og lad det stå at trække 10-30 min. Herefter pensles tærteformen med øko. olivenolie og dejen trykkes ned i formen. Bag dejen ved 200 grader (180 varmluft) i 10-12 min.

Tærtebunden tages ud og nu kan du tilsætte grøntsager mm. efter din smag. Æggemassen (4-5 æg, vand, salt og peber samt krydderier piskes sammen) hældes over og tærten bages færdig i ovnen i ca. 30-40 min.

Jeg har lige lavet den i dag med laks, broccoli og lidt tomat. I sidste uge lavede jeg bunden og så med oksekød med tomat, chili, hvidløg, peberfrugt - uuuuhmmmmm

det lyder jo bare for lækkert... får jo helt lyst til en tærte nu hihihihi

Anmeld

5. januar 2011

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Hvordan sødeste Anna?Altså bare ren hytteost? Eller også creme fraiche?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.