Dagplejeproblemer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

hc=k

Mange har problemer med deres dagpleje og ja jeg er da også en af dem. I min søns dagpleje er der 4 børn og en dagplejemor med 34 års erfaring, men hun virker ikke lige altis som om hun gider at være der for børnene. Jeg har flere gang oplevet at Kristopher er kommet hjem med en ble der virkelig ikke Kan indeholde mere tis, men også at han er kommet hjem med en ble der er ren, men så er hans numse ikke blevet vasket så grundigt som jeg synes den skal. Jeg er ikke pernippen, men altså når min dreng har lort i rumpen, men en helt ren ble undre jeg mig sgu.
Jeg har vævnt problemerne for dagplejepædagogen før, men da hun så straks ringede til dagplejemoren og fortalte hvad jeg havde sagt, sagde hun det som om jeg virkelig havde et personligt problem med dagplejemoren. Dagplejemoren ringede så til mig og ville have et møde med mig så det ikke kom videre for hun havde jo hendes rygte at tænke på... Hmmm.. Vi snakkede dengang om tingene og det blev godt igen ( sådan da ), men hun har været en strile siden.
Nu er der bare SÅ mange ting jeg er utilfreds med, men jeg synes bare ikke rigtig at jeg kan sige det til nogle uden at det bliver lavet om til et personligt overgreb på nogle. Altså her i kredsen kan en fjer hurtigt blive 5 høns.
Hvad gør man??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

afrobabies

hc=k skriver:

Mange har problemer med deres dagpleje og ja jeg er da også en af dem. I min søns dagpleje er der 4 børn og en dagplejemor med 34 års erfaring, men hun virker ikke lige altis som om hun gider at være der for børnene. Jeg har flere gang oplevet at Kristopher er kommet hjem med en ble der virkelig ikke Kan indeholde mere tis, men også at han er kommet hjem med en ble der er ren, men så er hans numse ikke blevet vasket så grundigt som jeg synes den skal. Jeg er ikke pernippen, men altså når min dreng har lort i rumpen, men en helt ren ble undre jeg mig sgu.
Jeg har vævnt problemerne for dagplejepædagogen før, men da hun så straks ringede til dagplejemoren og fortalte hvad jeg havde sagt, sagde hun det som om jeg virkelig havde et personligt problem med dagplejemoren. Dagplejemoren ringede så til mig og ville have et møde med mig så det ikke kom videre for hun havde jo hendes rygte at tænke på... Hmmm.. Vi snakkede dengang om tingene og det blev godt igen ( sådan da ), men hun har været en strile siden.
Nu er der bare SÅ mange ting jeg er utilfreds med, men jeg synes bare ikke rigtig at jeg kan sige det til nogle uden at det bliver lavet om til et personligt overgreb på nogle. Altså her i kredsen kan en fjer hurtigt blive 5 høns.
Hvad gør man??

Det kan jo også være en ulempe, med en dagpleje, som har så meget erfaring, fordi så kan det godt gå hen og blive for meget transport agtig, hun skulle nok finde et andet arbejde..... Jeg har altid været imod at min datter kom i dagpleje, fordi jeg kun har billledet af de dagplejere, som traver op og ned ad gågaden, eller sidder på legepladsen og ryger og drikker kaffe, alt imens ungerne bare må klare sig selv... Det ville jeg i hvert fald ikke have til min datter, så hun har altid været i vuggestue, og er superglad for det

Anmeld

5. januar 2011

Mi

Det er altså vanskeligt med en dp, for man er bare så afhængig af lige netop denne person, og at hun kan tage sådan nogle snakke professionelt og at det ikke får konsekvenser for den måde man samarbejder sammen fremover. Og vigtigst: at det ikke går ud over børnene. Hvis du oplever at din dp ikke er i stand til at skille din kritik fra hendes person, så er der nok ikke så meget at gøre. Du kan holde ud og ikke sige noget, så ændres der intet i forhold til din søn. Du kan tage en snak med dp og pædagogen, så ændres der måske på nogle ting og måske tager hun det rigtig pænt og proffesionelt, måske lige omvendt. Sidst kan du vælge at flytte din dreng til en anden dp eller en vuggestue og så håbe at det er bedre der.

Personligt vil jeg meget hellere have en vs, for så er der flere pædagoger, og er man utilfreds med den ene af dem, ja så er der jo andre som man kan gå til. Da vi var til tre måneders samtale i vs havde jeg også en ting de gjorde som jeg mente var problematisk. Det tog de meget professionelt og jeg kunne også mærke at de havde snakket om det efterfølgende og ændrede lidt på det. Jeg oplevede aldrig at det ændrede noget i vores forhold til hinanden.

Anmeld

5. januar 2011

Na-Wi

victoria2008 skriver:

Det kan jo også være en ulempe, med en dagpleje, som har så meget erfaring, fordi så kan det godt gå hen og blive for meget transport agtig, hun skulle nok finde et andet arbejde..... Jeg har altid været imod at min datter kom i dagpleje, fordi jeg kun har billledet af de dagplejere, som traver op og ned ad gågaden, eller sidder på legepladsen og ryger og drikker kaffe, alt imens ungerne bare må klare sig selv... Det ville jeg i hvert fald ikke have til min datter, så hun har altid været i vuggestue, og er superglad for det

Sådan er det da heldigvis ikke alle steder.. Føler lige at jeg bliver nødt til at fortælle dig at der findes helt fantastiske dagplejere som IKKE er ligeglade med deres børn!

Anmeld

5. januar 2011

ChatH

hc=k skriver:

Hvad gør man??

Åhh det er svært men tag den med pædagogen igen det er jo deres ansvar at deres ansatte gør et ordentligt stykke arbejde. er selv ansat som dagplejer og syntes sku det er pisse ærgerligt at der er så mange udbrændte ansatte. synes da selv jeg har nogle eksempler herfra hvor folk nærmest bare bliver ved fordi de umuligt kan gå ud og få et andet arbejde med deres uddannelse og alder taget i betragtning, men det skal sku ikke gå ud over ungerne. så lad os der brænder for det arbejde komme til og hjælpe ungerne godt videre i livet. 

hmm.. nåh det var bare lige et surt opstød. men nævn det for pædagogen igen og ellers ville jeg overveje et andet sted for din søn, det er sku ikke okay han skal rende med lort i røven!

Anmeld

5. januar 2011

hc=k

Naannaa87 skriver:

Sådan er det da heldigvis ikke alle steder.. Føler lige at jeg bliver nødt til at fortælle dig at der findes helt fantastiske dagplejere som IKKE er ligeglade med deres børn!

Sådan er mit billede heller ikke af min dagplejemor, men mere at hun ikke har hjertet med i hendes arbejde.
Jeg tror bestemt ikke at hun lader børnene passe sig selv

Jeg er helt enig i at ikke alle er sådan

Anmeld

5. januar 2011

ChatH

victoria2008 skriver:

det er bestemt ikke os alle der bare traver op og ned ad gaden med ungerne. nogen af os brænder for arbejdet. 

Anmeld

5. januar 2011

afrobabies

Naannaa87 skriver:

Fuldstændig enig, jeg ved da godt at der er rigtig mange vildt gode dagplejere, som elsker deres arbejde, ingen tvivl om det, men der er sgu også mange, som skulle finde noget andet at lave...

Anmeld

5. januar 2011

Na-Wi

hc=k skriver:

Sådan er mit billede heller ikke af min dagplejemor, men mere at hun ikke har hjertet med i hendes arbejde.
Jeg tror bestemt ikke at hun lader børnene passe sig selv

Jeg er helt enig i at ikke alle er sådan

Skønt at hører ..

Anmeld

5. januar 2011

afrobabies

Chatarina skriver:

det er bestemt ikke os alle der bare traver op og ned ad gaden med ungerne. nogen af os brænder for arbejdet. 

Det ved jeg, og de skal bestemt heller ikke kritiseres, det er jeg heller ikke interesseret i, jeg tror også at jeg har meget min mening, fordi jeg selv har arbejdet i en vuggestue, og har set hvordan det kan foregå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.