Det er altså vanskeligt med en dp, for man er bare så afhængig af lige netop denne person, og at hun kan tage sådan nogle snakke professionelt og at det ikke får konsekvenser for den måde man samarbejder sammen fremover. Og vigtigst: at det ikke går ud over børnene. Hvis du oplever at din dp ikke er i stand til at skille din kritik fra hendes person, så er der nok ikke så meget at gøre. Du kan holde ud og ikke sige noget, så ændres der intet i forhold til din søn. Du kan tage en snak med dp og pædagogen, så ændres der måske på nogle ting og måske tager hun det rigtig pænt og proffesionelt, måske lige omvendt. Sidst kan du vælge at flytte din dreng til en anden dp eller en vuggestue og så håbe at det er bedre der.
Personligt vil jeg meget hellere have en vs, for så er der flere pædagoger, og er man utilfreds med den ene af dem, ja så er der jo andre som man kan gå til. Da vi var til tre måneders samtale i vs havde jeg også en ting de gjorde som jeg mente var problematisk. Det tog de meget professionelt og jeg kunne også mærke at de havde snakket om det efterfølgende og ændrede lidt på det. Jeg oplevede aldrig at det ændrede noget i vores forhold til hinanden.
Anmeld