Ih altså! Det her graviditet er jo nærmest gået hen og blevet en fuldtidsbeskæftigelse...!
Mellem jul og nytår blev mit blodtryk jo konstateret for højt og derfor skal det kontrolmåles hos egen læge. Jeg har det udmærket (hvad det angår), stadig hovedpine, men nu ved jeg jo hvorfor. Så jeg ringede til lægen og bad om en tid på fredag. No problem, hun ville gerne lige notere, hvad blodtrykket var, så lægen kunne se det i journalen fredag. Det fortalte jeg jo så, og så skiftede hun bare helt over, og mente der var længe til fredag, og hvis jeg fik det den mindste smule værre skulle jeg ringe og få akut tid! Nåh nåh, okay...
Mandag var jeg så til glukosebelastning. Det gik helt fint, og var slet ikke så klamt som forventet. Ventetiden var faktisk værst - jeg var noget så træt! Blodprøven blev taget, og det lød på laboranten som om, at hvis jeg ikke havde hørt noget senest tirsdag aften, så var der intet! Så jeg formoder jeg er "frikendt"...
Om aftenen mandag begyndte jeg at hoste mere og mere, og da Jørn lige har været snottet og hostet, kunne jeg godt regne ud det nu var min tur. Fik samtidig min obligatoriske voksprop i øret, og ringede til lægen tirsdag, for at høre om den kunne skylles fredag. Ingen problem, så det er super. Igår blev jeg så hjemme fra skole, pga. snot, hoste og træthed. Jeg synes det er hårdt at være forkølet når man er gravid, der er jo INTET lindrende man må bruge?!
De sidste par dage har det så også trykket gevaldigt i mit underliv, og jeg har været i tvivl om, om det var den lille supermand der driller eller en blærebetændelse. Ringede (igen) til lægen og blev bedt om at komme når jeg var klar. Nu har jeg så været af sted, og det var en blærebetændelse, og endda en temmelig slem en. Så nu er jeg på den skrappeste penicillinkur lægen kunne give og skal til kontrol om 2 uger. Han begyndte ellers at snakke om bækkenløsning jeg tænkte bare "oh fuck - please lad det være betændelse"; det havde jeg nok ikke troet jeg nogensinde kom til at håbe på...
Alle andre end mig selv er vældig bekymrede over mit blodtryk. Jørn mener vist nærmest at jeg bør være sengeliggende hele tiden, og min svigermor ringer i tide og utide (til Jørn dog) for at høre hvordan jeg har det. Og det er dejligt de bekymrer sig, men jeg får spat! Jeg får spat af, at min krop ikke bare kan fatte at have en baby indeni i 9 mdr. uden at skulle fucke det hele fuldstændig op!!!
Mit fravær på skolen er temmelig højt efterhånden, i næste uge er der lagt 3 udedage af 6 timer, plus en overnatning, det er jo ikke super optimalt at deltage i som gravid MED blærebetændelse (og jeg gider heller ikke). Vil helst bare sige til helvede med skolen, jeg holder barsel nu, men så er semestret ikke færdiggjort, og jeg kan ikke få det godkendt. Der mangler så lidt, men det er så uoverskueligt, fordi jeg får en masse fravær pga. lægebesøg osv. Oveni er der også fødselsforberedelse her i januar, og det ville jeg da egentlig være ked af, at gå glip af, selvom jeg ikke ved hvad vi får ud af det.
Vi kan se vores skoleskema rimelig langt frem, og jeg kan godt forstå at der kan laves ændringer løbende, med en form for varsel. Men den form for varsel er alså ikke at de igår, gør opmærksom på, at der i næste uge er overnatning! Deltager man ikke i den, er det vanskeligt at få godkendt faget, pga. manglende timetal. Men det er ikke kun mig der ikke kan deltage, der er også folk som er alene med deres børn og jo af gode grunde ikke bare kan tage af sted. Det gør mig ret sur, for selvom jeg så kæmper med, at få lagt div. undersøgelser uden for skoletid, så kan det ske at jeg får at vide to dage efter at det pludselig ER skoletid!
Undskyld mængden af brok, og det lange indlæg, jeg synes bare det er megafrustrerende! Det var jo nu jeg skulle til at have det ok med at være gravid! Nu hvor det kan ses, kvalmen er væk, og bækkenet og hoften har det bedre!! Øv altså!!