Vi var ikke til fødselsforberedelser. Jeg tror jeg havde det ligesom dig og tænkte at det hele nok skulle gå sin gang på ganske naturlig vis.
Jeg tænkte at alt for megt forberedelse var lidt spild af tid og sikkert bare satte gang i en masse mærkelige ideer om hvad der skulle foregå. Men omvendt var jeg nok lidt bange for at gå glip af noget vigtigt. Så kunne faktisk heller ikke bestemme mig, men så kom der lige en strejke og besluttede det for mig - ingen fødselsforberedelser og helt uden dårlig samvittighed
Da fødslen dukkede op svarede det måske ikke helt til mine forventninger,men tror omvendt ikke at fødselsforberedelser ville have hjulpet det store for jeg havde trods alt læst en del på nettet og sån. Tror det er svært at forberede sig på hvordan lige præcis ens egen fødsel og følelserne omkring den bliver.
Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke var bedre til at hive fat i de temmelig fortravlede jordmødre på fødegangen og lige få afklaret hvad der helt præcis foregik, når jeg blev i tvivl om hvad min krop egentlig lige havde gang i og hvad den forventede af mig.
Og alt i alt gik det hele jo ganske fint
Anmeld