Fødselsforberedelse go eller no-go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gik du/I til fødselsforberedelse ved første graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

443 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Laura25

Hej alle I smækre gravide damer

Nu er det er jo endelig vores kvartal og de første 2011 bebser begynder så småt at komme til- det er da herligt! Selv har jeg termin d.19 Marts, så I er mange i køen foran mig.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der (ved første graviditet) har gået til fødselsforberedelse? I må også meget gerne fortælle hvorfor i valgte eller fravalgte at deltage i et fødselsforberedelseskursus.

Hav en dejlig dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

AnneBJ

Vi har valgt til, det er gratis, ellers tror jeg ikke jeg havde gjort det. Jeg ved endnu ikke hvad det går ud på, det er fordelt over 2 fredage i januar. Jeg skal nok vende tilbage med en update når vi har deltaget. Foreløbigt har jeg derfor stemt ja!

Anmeld

5. januar 2011

Laura25

AnneBJ skriver:

Vi har valgt til, det er gratis, ellers tror jeg ikke jeg havde gjort det. Jeg ved endnu ikke hvad det går ud på, det er fordelt over 2 fredage i januar. Jeg skal nok vende tilbage med en update når vi har deltaget. Foreløbigt har jeg derfor stemt ja!

Ih det lyder super godt, Anne. Jeg glæder mig til update. Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er noget vi skal eller ej... Lige nu har jeg ikke det vilde behov for det og er ved godt mod i forhold til fødslen- regner med min krop ved hvad den skal gøre og så forbereder vi os jo på en masse andre måder. Men hvad nu hvis jeg pludselig ændre mening?! Så vil gerne høre hvad folk herinde har gjort sig af tanker omkring det.

Hvor foregår jeres kursus henne?

Anmeld

5. januar 2011

Sabina92

Jeg følger lige med, kan virkelig ikke finde ud af om jeg synes vi skal tage til det, har termin d.6 marts

Anmeld

5. januar 2011

AnneBJ

Laura25 skriver:

Ih det lyder super godt, Anne. Jeg glæder mig til update. Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er noget vi skal eller ej... Lige nu har jeg ikke det vilde behov for det og er ved godt mod i forhold til fødslen- regner med min krop ved hvad den skal gøre og så forbereder vi os jo på en masse andre måder. Men hvad nu hvis jeg pludselig ændre mening?! Så vil gerne høre hvad folk herinde har gjort sig af tanker omkring det.

Hvor foregår jeres kursus henne?

Det er noget Kolding sygehus tilbyder. Både til fødende og partner, så det er jo et fornemt tilbud i disse sparetider!

Jeg har det ellers ligesom dig, min krop fatter vel hvad den skal? Jeg håber at høre om de forskellige smertelindringsformer, fars rolle og så ved jeg ikke om det er der vi får en rundtur på føde- og barselsgang/patienthotel. Det håber jeg! Det er trods alt 2x3 timer, så noget må de jo have at byde ind med

Anmeld

5. januar 2011

Tina

Vi var ikke til fødselsforberedelser. Jeg tror jeg havde det ligesom dig og tænkte at det hele nok skulle gå sin gang på ganske naturlig vis.

Jeg tænkte at alt for megt forberedelse var lidt spild af tid og sikkert bare satte gang i en masse mærkelige ideer om hvad der skulle foregå. Men omvendt var jeg nok lidt bange for at gå glip af noget vigtigt. Så kunne faktisk heller ikke bestemme mig, men så kom der lige en strejke og besluttede det for mig - ingen fødselsforberedelser og helt uden dårlig samvittighed

Da fødslen dukkede op svarede det måske ikke helt til mine forventninger,men tror omvendt ikke at fødselsforberedelser ville have hjulpet det store for jeg havde trods alt læst en del på nettet og sån. Tror det er svært at forberede sig på hvordan lige præcis ens egen fødsel og følelserne omkring den bliver.

Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke var bedre til at hive fat i de temmelig fortravlede jordmødre på fødegangen og lige få afklaret hvad der helt præcis foregik, når jeg blev i tvivl om hvad min krop egentlig lige havde gang i og hvad den forventede af mig.

Og alt i alt gik det hele jo ganske fint

Anmeld

5. januar 2011

Laura25

Det er super dejligt at høre at I har/havde det ligesom mig. Det kunne jo være at jeg var helt galt på den. Min jordemoder siger da også at hun synes at min (og jeres) indstilling til fødslen er rigtig god og sund, så det satser vi på. Derimod tager vi helt sikkert imod tilbuddet om en rundvisning på fødegangen. Jeg tror det er lidt nemmere for at forestille sig hele fødsels-scenariet hvis man kender de fysiske omgivelser...

Det ville altså bare (måske) være lidt nemmere hvis man havde prøvet det før!

Anmeld

5. januar 2011

Lene76

Min den store datter er fra 2004, og allerede var det besluttet at man selv sku betale for det... hvilket jeg ik syntes ku være rimligt, bare fordi jeg havde valgt at bo i Århus.... men klarede da osse osse en meget lang fødsel af min dejlig datter alligevel, havde en jdm før fødslen som var rigtig go til at forklare og informere om alt......

Mit råd er dog hvis man er angst for at føde, så er det nok en go ide med en sådan kursus, måske det kan gi nogle svar på et par ting, som gør at man ik er så bange mere.

Anmeld

5. januar 2011

Maria-s

Jeg har lige været til det. Havde nok ikke været til det hvis jeg havde skulle betale for det, men for mig har det været rigtig rart. Jeg vil meget gerne være i kontrol og vide hvad der skal ske og sådan. Forløbet blev dog noget kortet ned da der var en jordemor der blev ramt af sygdom, så her 2. gang blev det bare det praktiske vi fik, som rundtur på fødegangen og sådan og det var jeg rigtig glad for at få. Så ved jeg præcis hvor jeg skal gå hen og hvordan der ser ud mv.

Det er ikke fordi jeg har fået NY NY viden, men for mig har det været beroligende at være til. OGSÅ selvom min kæreste har NÆGTET at deltage, da han SIMPELTHEN synes det lød for hippiagtigt! "Fødselsforberedelse!" 

Så jeg har været glad for det, men vil ikke sige det er noget man BEHØVES, for mig har det bare været endnu en af de ting der er med til at gøre det mere virkeligt og forberede mig mentalt til det der snart skal ske

Anmeld

5. januar 2011

Maja88

jeg har lige været til 1 gang i dag og jeg synes faktisk der var super rart...

vi snakkede om amning og hvornår mælken løber til og hvordan man skal forholde sig osv...

synes faktisk det var dejligt.

her anden gang skal vi så snakke om fødslen og se fødegang/barselsgang osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.