til alle jer som ammer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Sofia24

...hvornår begyndte I at give barnet andet at drikke?

Jeg har fuld-ammet Silas i over 5 mdr nu og vi er så småt begyndt at introdcere kartofler/gulerødder om aftenen, men hvordan med drikkelse til at skylle ned med? Indtil nu har han fået lidt bryst efterfølgende maden.

En anden grund til jeg spørg, er at Silas har haft feber i et par dage nu (vi var sammen med et par syge børn til nytår, så tror det stammer derfra) og jeg tænker på om jeg mon skal byde ham noget andet væske end bryst? Og hvad?

Håber der er et par stykker som vil dele deres erfaring og råd med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sofia24 skriver:

...hvornår begyndte I at give barnet andet at drikke?

Jeg har fuld-ammet Silas i over 5 mdr nu og vi er så småt begyndt at introdcere kartofler/gulerødder om aftenen, men hvordan med drikkelse til at skylle ned med? Indtil nu har han fået lidt bryst efterfølgende maden.

En anden grund til jeg spørg, er at Silas har haft feber i et par dage nu (vi var sammen med et par syge børn til nytår, så tror det stammer derfra) og jeg tænker på om jeg mon skal byde ham noget andet væske end bryst? Og hvad?

Håber der er et par stykker som vil dele deres erfaring og råd med mig

MME eller vand har jeg tilbudt

Anmeld

5. januar 2011

Bom

Matilde får vand herhjemme, og bryst for resten..

Vi startede med kogt vand da hun var 2-3 mdr, men det var fordi det var lige der i sommeren hvor det var så varmt.. Men da hun startede på grød som 4 mdr, så blev hun tilbudt vand ved hvert måltid og så når hun afviste/afviser brystet, blev/bliver hun tilbudt vand af en kop..

Bare husk at vandet skal koges indtil de er 4 mdr..

Anmeld

5. januar 2011

Angelica

Jeg ammer ganske vist ikke længere, men jeg kan godt huske de første dage da jeg begyndte at give anden mad til Thyra.

Thyra var 4 måneder (hvilket i bagskabens kloge lys er for tidligt, synes jeg) da hun fik sin første skemad. Dagen efter havde hun fantastisk hård mave, hvortil en af mine nok så kloge ældre søskende spurgte, om hun fik noget at drikke til. Det havde jeg ikke tænkt på.... Så ja, sørg endelig for at give noget vand til maden, ellers kan du risikere at Silas får hård mave.

Med hensyn til feber mener jeg ikke at der er noget som taler imod at give noget vand ved siden af brystet. Men samtidig synes jeg at have set et eller andet sted at brystet er ret godt til selv at 'variere' mælken, så den slår til behovet.
Ikke desto mindre kan du forsøge med vand - og så synes jeg at der er noget med at vandet skal være kogt afkølet i den alder (det er godt nok lang tid siden at Thyra var så lille, så jeg håber der er nogle mødre der er bedre opdaterede til at svare dig).
Men sjus dig frem og se hvad din mavefornemmelse siger.

Anmeld

5. januar 2011

Zafir

Frigg er 4 mrd og her inden jul havde jeg jo roskilde syge Så der var ikke rigtig noget mad til hende i nogen dage.

Men altså - jeg gav hende så til sidst noget urtete med sukker i, i en sutteflaske. Det var ok fint og gav hende lidt ro, så min udpinte krop kunne få lidt ro. Hun har prøvet det et par gange siden.

Men jeg vil sige, at jeg kun har gjort det, fordi jeg kan se at Frigg er MEGET SUND OG VELNÆRET Så en enkelt gang imellem skader det ikke at hun får en tår at drikke og storesøster vil så gerne. men det er under 100ml urtete hun drikker af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.