til alle jer som ammer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Sofia24

...hvornår begyndte I at give barnet andet at drikke?

Jeg har fuld-ammet Silas i over 5 mdr nu og vi er så småt begyndt at introdcere kartofler/gulerødder om aftenen, men hvordan med drikkelse til at skylle ned med? Indtil nu har han fået lidt bryst efterfølgende maden.

En anden grund til jeg spørg, er at Silas har haft feber i et par dage nu (vi var sammen med et par syge børn til nytår, så tror det stammer derfra) og jeg tænker på om jeg mon skal byde ham noget andet væske end bryst? Og hvad?

Håber der er et par stykker som vil dele deres erfaring og råd med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

FamilienSørensen

Sofia24 skriver:

...hvornår begyndte I at give barnet andet at drikke?

Jeg har fuld-ammet Silas i over 5 mdr nu og vi er så småt begyndt at introdcere kartofler/gulerødder om aftenen, men hvordan med drikkelse til at skylle ned med? Indtil nu har han fået lidt bryst efterfølgende maden.

En anden grund til jeg spørg, er at Silas har haft feber i et par dage nu (vi var sammen med et par syge børn til nytår, så tror det stammer derfra) og jeg tænker på om jeg mon skal byde ham noget andet væske end bryst? Og hvad?

Håber der er et par stykker som vil dele deres erfaring og råd med mig

Måske du skulle prøve med en sutteflaske eller måske bliver han også bare het afhændig af det.

Anmeld

5. januar 2011

Rockertand

Vi har en sutteflaske med vand eller kamillethe, som bliver tilbudt efter behov (mit barn tager både bryst og flaske), vi er kun lige startet, så det er almindelig grød, der ikke er så bastant som kartoffelmos.

Anmeld

5. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Du kan lige så fint give ham vand (evt kogt afkølet) i et snapseglas eller en lille kop

Anmeld

5. januar 2011

Davidsen87

Vand af kop, ville jeg give

Jeg ammer os kun min søn Mikki på 4 månder. Han kigger meget efter mig når vi spiser, så en gang i mellem får han en tår vand af kop, så godt som han nu kan.

Anmeld

6. januar 2011

Sofia24

Tror jeg vil prøve at tilbyde vand af kop ved næste ske-måltid. Det er jo rart at han kan det hvis/når han skal passes ude

synes bare det er så tidligt at kan skal "drikke" af kop, men han skal jo lære det før eller siden...

tak for svar piger

Anmeld

6. januar 2011

Nettemor

ville også gi ham vand af kop. det gjorde vi. ikke iskoldt men heller ik varmt.. bare lunken for det er jo det han er vant til at temperatur. og når han er ældre end 4 mdr behøver du ikke koge det først.. men er du mest tryg ved det kan du jo selvfølgelig godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.