Hvorfor skal det tage 2 1/2 time for Emma at falde i søvn?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Bondepigen

Jeg forstår det simpelthen ikke.Det har været sådan længe før hun blev 1 år og nu er hun 2 år...Men det er ikke kun det, hun kan ikke sove uden jeg ligger hos hende. Hun vil ikke ligge i sin egen seng, og hun ligger og peger og snakker om dumme mus. Hun er reelt bange, og så kan jeg altså ikke tvinge hende til at ligge i soveværelset selv. ( ja hun sover i vores soveværelse, har ikke andre muligheder, og hun ville sikkert heller ikke kunne sove på eget værelse alligevel).Da hun var omk. de 9 mdr. prøvede vi på den hårde måde med at lade hende ligge i tremmesengen, hvor jeg sad uden for døren, som stod på klem, og nynnede og talte beroligende til hende... Det virkede efter en tre dage, men hun havde jo ikke noget valg...og det er næsten ikke til at holde ud at tænke på om hun osse var bange dengang.Synes bare det er underligt, at hun tager 2 til 2 1/2 time om at falde i søvn. Hun kommer op kl. 6 og i seng kl 19. Tager 2-2 1/2 times middagssøvn hos DP'er, men har prøvet herhjemme med kun at give hende 1/2 til 1 time, men det er ligegyldigt, hvor lang hendes middagssøvn er. Det tager alligevel den samme tid for hende at falde i søvn om aftenen. Jeg kan mærke jeg bliver mere og mere frustreret og irriteret over at skulle bruge så lang tid på at få hende til at sove...især når jeg tænker på, at vi har nr. 2 på vej...Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Bondepigen

Og hun kan altså ikke undvære et powernap til middag...og det ændrer heller ikke ved noget... Det er prøvet.

Anmeld

5. januar 2011

Lilac

Det lyder da rigtig synd for jer allesammen... Græder hun? Hvad er hun bange for? De mus hun snakker om? Hvad er jeres rutine om aftenen?

Er hun ellers bange når hun skal sove, f.eks. til middag?

Kram, Iben

Anmeld

5. januar 2011

h_bernie

lyder lidt som August (2 ½ år). Han kommer i seng omkring kl. 19.30, men han kan simpelthen ikke falde i søvn. Han er godt nok ikke bange og vi skal ikke sidde inde hos ham, man kan se han gerne vil sove, men vågner bare hele tiden op igen og igen og kalder på os. Hvis han så bare lå selv og var vågen og ikke kaldte, var det egentlig ok, og som hos jer ingen forskel fra om han har sovet til middag eller ej. Kan se en lille forskel fra om vi har lys i gangen som han kan se og når der ikke er noget lys. Jeg har lidt opgivet og tænker, det nok bliver bedre engang.

Har for 2 måneder siden fået nr. 2 og kan allerede mærke hun i det mindste sover bedre. Men er totalt umuligt at være alene hjemme og putte den store, for han råber efter en og man render og ammer hele tiden.

KRydser fingre for jer, at det vender. Jeg er sikker på, at det nok engang skal vende.

Anmeld

5. januar 2011

lion

bondepigen skriver:

Jeg forstår det simpelthen ikke.Det har været sådan længe før hun blev 1 år og nu er hun 2 år...Men det er ikke kun det, hun kan ikke sove uden jeg ligger hos hende. Hun vil ikke ligge i sin egen seng, og hun ligger og peger og snakker om dumme mus. Hun er reelt bange, og så kan jeg altså ikke tvinge hende til at ligge i soveværelset selv. ( ja hun sover i vores soveværelse, har ikke andre muligheder, og hun ville sikkert heller ikke kunne sove på eget værelse alligevel).Da hun var omk. de 9 mdr. prøvede vi på den hårde måde med at lade hende ligge i tremmesengen, hvor jeg sad uden for døren, som stod på klem, og nynnede og talte beroligende til hende... Det virkede efter en tre dage, men hun havde jo ikke noget valg...og det er næsten ikke til at holde ud at tænke på om hun osse var bange dengang.Synes bare det er underligt, at hun tager 2 til 2 1/2 time om at falde i søvn. Hun kommer op kl. 6 og i seng kl 19. Tager 2-2 1/2 times middagssøvn hos DP'er, men har prøvet herhjemme med kun at give hende 1/2 til 1 time, men det er ligegyldigt, hvor lang hendes middagssøvn er. Det tager alligevel den samme tid for hende at falde i søvn om aftenen. Jeg kan mærke jeg bliver mere og mere frustreret og irriteret over at skulle bruge så lang tid på at få hende til at sove...især når jeg tænker på, at vi har nr. 2 på vej...Nogen gode råd?

Cassandra gjorde det også en overgang. Så der sad/lå vi sammen med hende i hendes seng til hun sov. Da Julius så kom blev det lidt sværer og vi har prøvet at komme ud af det.

Det går ok herhjemme med at få hende til at sove i sin seng alene.

Har du prøvet at ligge hende i sin seng, men du er i lokalet og f.eks læser en bog(for dig selv) og går når hun sover?

Er der lys tænd hos hende?

Hvis hun er bange for en mus, har du prøvet sammen med hende inden sovetid at lede efter den, så hun ser der ikke er nogen?

Anmeld

5. januar 2011

Bondepigen

Det lyder da rigtig synd for jer allesammen... Græder hun?

Nogle gange græder hun, ellers gemmer hun sig bare helt nede mellem min arm og mit bryst... Hun virker ikke lige bange hver aften, men så ligger hun og maser mig og roder rundt...

Hvad er hun bange for? De mus hun snakker om?

Tror det er pga. en oppustelig elefantbold hun har.. Den har hun aldrig været helt vild med. Da farmor var her i julen, gik hun og drillede hende med den og kaldte den for en dum mus (hun troede det var en mus, og farmor kan ikke lide mus). Vi havde ikke set, at hun legede med den, men da vi opdagede det, sagde vi selvfølgelig at det måtte hun hellere lade være med, da Emma er lidt bange for den... Det kunne farmor jo ikke vide, men gemt væk blev den, og vi fik farmor til at sige, at mus er søde... Men hvis det ikke er mus, så er det efter nytårsaften, bang bang...

Hvad er jeres rutine om aftenen?

Jamen vi spiser aftensmad, får en lille "dessert" senere, som eks. ostehaps eller et stykke kage, børster tænder og så ind og skiftes og i seng. Så læser vi Anders And blade, som  hun er elt vild med, og senest ½ time efter bliver den lagt, og jeg siger at nu skal vi sove.. Jeg taler af og til beroligende til hende, hvor vi snakker om et eller andet der er sket i løbet af dagen.

Er hun ellers bange når hun skal sove, f.eks. til middag?

Njøø, det er lidt forskelligt, førhen kunne hun sagtens putte alene til middag, men ikke aften...nu kan hun ingen af delene..

Kram, Iben

Anmeld

5. januar 2011

Bondepigen

h_bernie skriver:

lyder lidt som August (2 ½ år). Han kommer i seng omkring kl. 19.30, men han kan simpelthen ikke falde i søvn. Han er godt nok ikke bange og vi skal ikke sidde inde hos ham, man kan se han gerne vil sove, men vågner bare hele tiden op igen og igen og kalder på os. Hvis han så bare lå selv og var vågen og ikke kaldte, var det egentlig ok, og som hos jer ingen forskel fra om han har sovet til middag eller ej. Kan se en lille forskel fra om vi har lys i gangen som han kan se og når der ikke er noget lys. Jeg har lidt opgivet og tænker, det nok bliver bedre engang.

Har for 2 måneder siden fået nr. 2 og kan allerede mærke hun i det mindste sover bedre. Men er totalt umuligt at være alene hjemme og putte den store, for han råber efter en og man render og ammer hele tiden.

KRydser fingre for jer, at det vender. Jeg er sikker på, at det nok engang skal vende.

Puha, det er bare så anstrengende, ikke?! Vi må jo håbe det snart vender, for dem begge. Dejligt den bette i det mindste sover godt.

Anmeld

5. januar 2011

Bondepigen

Har du prøvet at ligge hende i sin seng, men du er i lokalet og f.eks læser en bog(for dig selv) og går når hun sover?

Ja, det har jeg prøvet, men det kan slet ikke lade sig gøre. Hun vil sove hos mig i min seng. Jeg tog en lille kamp med hende i forgårs, hvor jeg sagde at hun skulle sove i sin egen seng, og jeg lagde mig hos hende, men hun ville virkelig gerne over i min seng, og jeg skulle jo selvfølgelig med så... Men jeg vandt... I går puttede far hende for en gangs skyld, så der sov hun i min seng, men det er osse ok. Hun er jo ikke vant til far putter hende.

Er der lys tænd hos hende?

Ja en natlampe, som man kan læse ved...

Hvis hun er bange for en mus, har du prøvet sammen med hende inden sovetid at lede efter den, så hun ser der ikke er nogen?

Næh, men det kunne da være jeg skulle prøve det, god idé!

Jeg tror vi prøver i aften at slukke både tv og computer en time inden sengetid, og ser om vi kan få hende til at sidde stille i sofaen og læse en bog... Måske skal hun geares ned lang tid før hun skal i seng??

Anmeld

12. januar 2011

Isabeau

bondepigen skriver:

Hej! Vi har selv samme problem herhjemme lige nu - at det tager vildt langt tid og Stella til og sove, og hun vil KUN sove, hvis hun ved, vi er i rummet, så de sidste par dage, har vi sat os på knæ inde ved hende og kravlet ud, når vi kunne høre hendes vejrtrækning blev tungere.

Det er et mareridt, syns´ jeg Stella er 16 mdr. nu. er det bare en fase? 

Anmeld

12. januar 2011

Bondepigen

Isabeau skriver:

Hej! Vi har selv samme problem herhjemme lige nu - at det tager vildt langt tid og Stella til og sove, og hun vil KUN sove, hvis hun ved, vi er i rummet, så de sidste par dage, har vi sat os på knæ inde ved hende og kravlet ud, når vi kunne høre hendes vejrtrækning blev tungere.

Det er et mareridt, syns´ jeg Stella er 16 mdr. nu. er det bare en fase? 

Det er ikke til at svare på. Emma har siden hun var 8-9 mdr. haft meget længe om at falde i søvn. Så hvis det er en fase her, er det en meget lang en... Ved slet ikke hvad jeg skal gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.