Computer regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.800 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

linemus

Har I regler for, hvor ofte og hvor længe barnet må spille computerspil (incl. wii osv.)? Og hvilken slags spil, det må spille?

Line - med en 6-årig spillenarkoman

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Min dreng på 5år må spille spil som jeg har godkendt/kender. Han må kun spille inde i stuen hvor jeg kan holde øje med ham. Vi har ikke en fast regel hvor længe han må spille eller hvor tit, det er noget jeg vurdere fra gang til gang. Min mobiltelefon bliver indstillet så det fortæller ham hvornår hans spilletid er slut.

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

linemus skriver:

Har I regler for, hvor ofte og hvor længe barnet må spille computerspil (incl. wii osv.)? Og hvilken slags spil, det må spille?

Line - med en 6-årig spillenarkoman

Nej, det har vi aldrig haft.
De har skulle lave deres små opgaver, passe skolen og ud og lege, men ellers har vi ikke haft andre begrænsninger på end sengetid.
Jo flere forbud, jo mere brok, og børn er gode til selv at administrere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. januar 2011

Lone Jakobsen

vores børn har 30min hver om dagen. det er også den tid de har i sfo.

vores børn er i alderen 6-12år

Anmeld

5. januar 2011

aarhusmor

vi har ikke nogen regler. Min dreng er 4 år. Der var en periode hvor han gerne ville spille hele tiden. Men nu har han mistet lysten lidt. Men kommer det igen og det gør det, så vil det være max 1 time om dagen.

Anmeld

5. januar 2011

Mi

Hvis vores piger på 6 år får lov at spille på deres nintendo alt det de har lyst, så ville de sidde der rigtig længe. De bliver simpelthen bare så sure og tvære af at spille for meget så vi har regler for det. Inden de begyndte i skole måtte de spille en halv time fra kl fem og frem. Hvis vi ikke havde fast tid på hvornår de måtte starte gik de og spurgte hver andet minut om de måtte spille nu. Nu er de begyndt i skole og går ikke i sfo, så de er hjemme kl 13,15 hver dag. Nu må de spille ca en time om dagen. De bestemmer selv om de vil spille eller se tv, men en times medier om dagen. Vi er dog ikke så strikse med at overholde det. For der er også dage hvor vi er ekstra trætte og så får de lov at spille lidt mere, simpelthen fordi at der er ro så.

Det der med at de selv skal administrere hvor meget de spiller virker sikkert for nogle, mens andre børn ville forsømme at lege, være ude, tegne og lign hvis de måtte sidde med snuden i spillemaskinen hver dag.

Med hensyn til wii og ps spil som man skal røre sig ved, så syntes jeg godt at man kan give dem lov til at spille lidt ekstra. Der får de da også hoppet og danset lidt imens

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

5. januar 2011

ekzunz

Vi har ingen faste regler. På et eller andet tidspunkt bliver jeg træt af at høre på dem, vi skal se noget i fjernsynet eller lign, og så er det slut med playstation for den dag.

Jeg synes de styrer det meget godt uden at vi behøver at have faste regler, hvilket passer mig glimrende, for jeg synes efterhånden jeg har lavet regler for alt muligt andet...

Anmeld

17. januar 2011

Fines mor

Min datter bliver 7 år lige om lidt, og vi har ikke nogle computerregler for hende. Det virker også somom, at hun selv er ret god til at styre det pt. :-)

Anmeld

25. januar 2011

mortil3trustrup

Hej.

Mine piger er 8. 6 og 2 år. Den store vil meget gerne være på pc og spille spil på internettet hele tiden. Vi har aldrig sat tid på det er fra gang til gang og ikke hver dag det er tilladt. Hende på 6 år spille pixeline da hun har meget svært ved tal og bogstaver (ordblind) så der er ingen tid jo mere hun vil jo bedre da hun så får tal og bogstaver ind via leg.

Anmeld

25. januar 2011

LIZO

ja vi har regler. liam er en nørd.. han er 5 1/2.  han vil meget gerne spille hver dag. og synes det er vigtigt at han ikke lever i en computer verden.. selvom han har helt styr på det.

han spiller hver 2 dag 2 timer, ofte gider han ikke spille så længe..  nogle gange ser han noget i tv han lige vil tjekke.. ( man er vel nørd) hvis der er kommet nyt lego osv.  så kigger han på det og lukker ned.  og hvis han har været fræk lavet ballade eller bare er sur en dag så får han ikke lov at spiller..

hvis vi har haft mange fridage så kan han godt få lov at spille mere end normalt..  han har heldivis meget gost styr over det selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.