Længe leve nattesøvnen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Hasselnødden

Vores søn sover igennem for 7. dag i træk - hvor er det bare fantastisk! Det var pludseligt noget han bare gjorde forleden, der var ikke nogen bestemt rytme eller ting der gjorde det den dag og vi var da også i tvivl om det bare var en engangsforestilling, som de to andre gange har været, men nej han sov igennem i sommerhuset de dage vi var der, hos mine forældre igennem nytårsaften selvom vi kunne se raketternes affyring  hans babyalarm og sover igennem hos hans farmor og farfar - så nu må vi se om det fortsætter herhjemme hos hans mor og far også. Er meget spændt - og meget meget glad at det bare er gået så gelinde lige op til hans 1 års fødselsdag endda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Tulle28

Aaaarhmen altså, sikke dog et indlæg!! 

Nej det er bare fis Tillykke med det, jeg glæder mig til den dag min datter gør din søn kunsten efter... Vi har en pige som gør alt andet end sover igennem. Hun er 9 mdr., så forhåbentlig kan vi snart se en ende på det så Hvordan har han så sovet indtil han besluttede sig for at blive "voksen"?

Anmeld

4. januar 2011

Hasselnødden

Aaaarhmen altså, sikke dog et indlæg!! 

Nej det er bare fis Tillykke med det, jeg glæder mig til den dag min datter gør din søn kunsten efter... Vi har en pige som gør alt andet end sover igennem. Hun er 9 mdr., så forhåbentlig kan vi snart se en ende på det så Hvordan har han så sovet indtil han besluttede sig for at blive "voksen"?

Ja, gud forbyde den slags indlæg, ikke?

Altså som nyfødt sov og sov og sov og sov og sov han bare.. ikke om natten for der ville han jo som så mange andre bare gerne have mors bryster at gumle på og med tiden fandt vi da også en rytme hvor han blev lagt til og så sov mor.. indimellem vågnede jeg ved at han havde brystvorten på panden "Nu har du en pat på hovedet igen, min skat!"

Sidenhen har vi forsøgt os med grød efter aftensmad, vælling, mme, the (ikke det hele på en gang) for han vågnede mellem 2-4 gange om natten, flere når han var syg (af gode grunde) og så indtil for en 3 ugers  tid siden begyndte jeg at give ham vand eller the om natten i kop hvis han vågnede istedet for mere mme eller vælling på flaske, men det havde den modsatte effekt og han vågnede mere op istedet.

Fra en samtale med vores dagplejer som havde adspurgt en fra kommunen, hende der gav os vores dagplejeplads sagde hun at vi uforvarent kunne have kommet til at vende hans døgnrytme rundt angående spisetid.. så det han spiste om natten, skulle han have spist om dagen.. og det har hjulpet gevaldigt at vi blev gjort opmærksom på det for nu spiser han rigtig godt hele dagen og drikker rigtig meget er´ftersom han selv er begyndt at drikke af sin kop vand eller mælk, han får hjemmelavet havregrød til aftensmad og vælling som natflaske inden han bliver puttet - bad frisker ham op så det kommer han hver anden/tredje dag - alt efter behov før sengetid, vi har forsøgt at gøre det tidligere, men det er ikke altid det kan lade sig give sig.

Og nu er han så pludseligt stoppet med at vågne om natten og det er jo helt ubegribeligt efter så mange måneder - jeg ved der er flere der går meget længere end os, men det tærer virkelig på kræfterne og på overskuddet dagen efter med afbrudt søvn, så vi er meget velsignede bare med denne lille periode hvis det stopper igen.. og vi nyder det.

Han er vågnet mellem 2 og 4 gange hver nat. Nogen gange var sutten fin nok, andre gange var det skiftning af en ble (godt jeg har perfekt syn om natten, så jeg kunne undlade at tænde lyset, det er værre med manden) andre gange jamen så var den eneste løsning en flaske lun vælling eller mme.

Vi aner ikke hvad der har virket eller om han bare selv valgte at nu skulle det være sådan, men glade for resultatet er vi helt bestemt

Nu skal mor og far bare finde ud af hvad det vil sige at sove igennem natten også  

Nu spiser han også ostehaps, figenstænger med tre forskellige slags smag samt aftensmad som os (han får dog for det meste gulerødder og kartofler samt rugbrød i det store hele, men smager af vores mad bagefter eller når han har lyst, han får det han peger på (med måde, sofaen kan man ikke spise ej heller katten) og når han har lyst og han drikker og drikker og drikker hele tiden - fordi? Fordi han kan åbenbart  Han er godt nok i rivende udvikling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.