Hvad er murren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.797 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Multebær

Hej - er der ikke en der kan opklare hvad der ligger i det ord 'murren'. Nu har jeg undret mig så meget over det og forstår faktisk ikke hvad folk mener. er det smerter er det en kildende fornemmelse eller hvad. Jeg har aldrig bidt mærke i ordet før jeg begyndte at læse om graviditet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

Hej - er der ikke en der kan opklare hvad der ligger i det ord 'murren'. Nu har jeg undret mig så meget over det og forstår faktisk ikke hvad folk mener. er det smerter er det en kildende fornemmelse eller hvad. Jeg har aldrig bidt mærke i ordet før jeg begyndte at læse om graviditet. 

Mærker du til når du har menstruation? I så fald at du gør, og du ikke er en af dem der er sengeliggende af smerter, så vil jeg betegne mens. smerter som murren i underlivet. Det gør ikke rigtig ondt, men føles mere som om "alt" bare er træt og "irriteret".. Det er ikke uudholdeligt, men heller ikke rart...

Hm, faktisk svært at forklare, men det er sådan jeg definerer det

Anmeld

4. januar 2011

Multebær

AnneBJ skriver:

Mærker du til når du har menstruation? I så fald at du gør, og du ikke er en af dem der er sengeliggende af smerter, så vil jeg betegne mens. smerter som murren i underlivet. Det gør ikke rigtig ondt, men føles mere som om "alt" bare er træt og "irriteret".. Det er ikke uudholdeligt, men heller ikke rart...

Hm, faktisk svært at forklare, men det er sådan jeg definerer det

det er et mystisk udtryk - hvor mon det stammer fra - at mure (lol). Tak for forklaringen. Vil lige konstatere at jeg har mega meget murren i disse dage

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

det er et mystisk udtryk - hvor mon det stammer fra - at mure (lol). Tak for forklaringen. Vil lige konstatere at jeg har mega meget murren i disse dage

Anmeld

5. januar 2011

CA

Ja jeg har tænkt et samme flere gange! Synes jeg læste et sted, at veer er som muren i underlivet. Og det synes jeg godt nok lyder underligt. 

Synes heller ikke ordet passer på følelsen af at have menstruation... Sååå jeg kender ikke til det der muren... Men vi har sankket en del om hvad det mon kunne betyde.

En nat jeg havde vildt ondt og ikke rigtig vidste, hvad der foregik spurgte Martin "Jamen fårer det eller hvad?"  

Anmeld

5. januar 2011

Kats

Jamen det er også et ret mærkeligt ord.. murren…

Det jeg kan bidrage med er primært i forbindelse med diagnosticering af tænder.
Man bruger det ofte når tænder viser tegn på rodbetændelse.
Her er det afgørende, at man får beskrevet smerten ret præcist. Det kan således være ret stor forskel på hvilken diagnose og behandling man skal have, alt efter om der er tale om en skarp smerte, et jag eller en murrende smerte.

Hvis nu det var en lyd, så ville jeg beskrive den som værende langvaring, brummende, summende, irriterende, sådan en form for baggrundsstøj, der er bare ikke rigtigt forsvinder, men i stedet ligger og ulmer - altså ikke en skarp lyd..

Giver det mening eller er det helt skørt at sammenligne med en lyd ?

Altså en vedholdende smerte/ømhed/rumlen..

Anmeld

5. januar 2011

CA

18januar/kats skriver:

Jamen det er også et ret mærkeligt ord.. murren…

Det jeg kan bidrage med er primært i forbindelse med diagnosticering af tænder.
Man bruger det ofte når tænder viser tegn på rodbetændelse.
Her er det afgørende, at man får beskrevet smerten ret præcist. Det kan således være ret stor forskel på hvilken diagnose og behandling man skal have, alt efter om der er tale om en skarp smerte, et jag eller en murrende smerte.

Hvis nu det var en lyd, så ville jeg beskrive den som værende langvaring, brummende, summende, irriterende, sådan en form for baggrundsstøj, der er bare ikke rigtigt forsvinder, men i stedet ligger og ulmer - altså ikke en skarp lyd..

Nu tror jeg, at jeg ved hvad der menes Tak! 

Anmeld

5. januar 2011

AnneBJ

18januar/kats skriver:

Som er træls, men dog ikke uudholdelig...

Jeg kan sagtens følge den med tænderne, og også koble til "min forklaring" længere oppe...

Ellers må vi jo bare opfinde et bedre ord

Anmeld

6. januar 2011

Kats

Som er træls, men dog ikke uudholdelig...

Jeg kan sagtens følge den med tænderne, og også koble til "min forklaring" længere oppe...

Ellers må vi jo bare opfinde et bedre ord

Jeps !!

Tør dog ikke begive mig ud i at "opfinde et andet ord"....

Anmeld

6. januar 2011

Kats

Carina87 skriver:

Nu tror jeg, at jeg ved hvad der menes Tak! 

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.