Eksperthjælp: Kostplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Lena Bæk-Madsen

"Kostplan"

hej lena. min datter er 6 måneder gammel og jeg ammer hende. da hun blev 5 måender begyndte jeg på risgrød med banan og pære kun om aftenen, hvor hendes hovedmåltid stadig er mig jeg ville høre om du havde gode råd til hvad jeg kan give hende nu hvordan hendes kostplan kan se ud helt optimal?

Lenas svar

Kære

Tak for dit spørgsmål

Det er fint at du ammer dit barn stadig, bliv gerne ved med det så "længe som muligt".

Forskellige grødformer er også en god idet, nu er du startet med risgrød og så kan du begynde med hirsegrød, majsgrød, boghvedegrød og senere lidt grovere grødtyper. Det er fint at blande det med lidt frugtmos samt nogler gode fedtsyrer som tidselolie, rapsolie eller rigtig smør ca 1 tsk pr portion.

Du kan også begynde med grøntsagsmos hvor du blander forskellige kogte grøntsager og blander med lidt fedtstof...

Søde grøntsager er gulerødder, jordskokker, ærter, søde kartofler som kan blandes med broccoli, courgetter, blomkål, persillerod og pastinak.

Når dit barn er vandt til at spise skemad kan du lave alm grøntsager der er kogte og så fisk og kød der er bagt eller kogt og efter ca 9 måneder kan dit barn spise stort set som jer.

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.