Rytme med spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Kaufie

Nu er alle feriedagene overstået, og det er på tide vi kommer ind i en rytme her. Claus har barsel til 17/1, men allerede nu gruer jeg for den dag, hvor jeg står alene med opgaven om at få William i børnehave uden selv at komme afsted med morgenhår og i nattøj under vintertøjet.Hvordan har jeres morgen rytme været med børnehavebarn og spædbarn ( der helst vil ligge i mors arm 24/7)??Mette, stadig i nattøj med sovende Naja på armen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Lise

Da Casper var så lille, så havde jeg ham ofte i vikle om morgenen, og om aftenen når der skulle laves/spises aftensmad. Ellers kunne det ikke hænge sammen. Med mindre han sov...

Ellers kan jeg ikke svare på dit spørgsmål. Jeg kan ikke huske det. Måske var det slet ikke mig der afleverede Simon i børnehave i den periode.

Anmeld

4. januar 2011

Siber

Kaufie skriver:

Nu er alle feriedagene overstået, og det er på tide vi kommer ind i en rytme her. Claus har barsel til 17/1, men allerede nu gruer jeg for den dag, hvor jeg står alene med opgaven om at få William i børnehave uden selv at komme afsted med morgenhår og i nattøj under vintertøjet.Hvordan har jeres morgen rytme været med børnehavebarn og spædbarn ( der helst vil ligge i mors arm 24/7)??Mette, stadig i nattøj med sovende Naja på armen

tja hvad gjorde jeg eller gør jeg.....................

jeg lærte at gøre mange ting med en hånd, jeg havde dem i en bære sele. Jeg forberedet alt dagen før, jeg stod op før de vågnede, vi skiftes til at aflevere og hente. De har lært at de selv må tage tøj på, de sov når de kom i barnevogn el bilen hvis jeg skulle køre.

Men jeg kom også afsted i nattøj og med morgenhår mange gange. Men jeg ved godt at det lyder lidt bvvvaarrrrrrr, men på en eller anden måde så gik det alligevel!

Jeg skulle for første gang i dag have afleveret i dag, med 3 børn, men fordi Astrid har sovet SÅ dårligt i nat, så syntes Andreas at det var synd for mig, så han tog tjansen igen i dag!

Knus Siber

ps jeg har hellere ikke haft børn der sov på armen, kun i dårlige perioder!!!

Anmeld

4. januar 2011

linemus

Jeg tror, du har nemmest ved at danne dine egne erfaringer, når du først kommer igang, for der er forskel på, hvornår babyer sover, og hvad der lige passer til jer. Rutinen kommer efterhånden, som man finder ud af, hvad der er smartest for en selv

Her sover Sofie i smørhullet og har altid gjort det. Hun bliver ammet sidst på natten/inden jeg står op, og når jeg står op, sover hun videre en times tid. Så kan jeg lige hive en børste igennem håret (det nåede jeg vist ikke i dag...) og tage tøj på og derefter lave morgenmad til masserne. Kasper hiver ungerne op og giver dem tøj på, og så spiser vi allesammen sammen. Det er i hvert fald drømmescenariet - i dag stod vi lidt for sent op og havde været for dovne i aftes, så jeg fik ingen morgenmad, men pakkede tasker og smurte madpakker i stedet. Så tager Kasper afsted, Sofie vågner, vi børster tænder og skifter ble og tager overtøj på, og så er det ellers ud af vagten.

Sebastian skal jo være i skole (og klar) til kl.8.15, så her skal det bare gå slag i slag. Så et ekstra bleskift, en pylret baby eller en ekstra trodsig 3-årig kan godt slå det hele ud af kurs.

William skal vel ikke være der til et bestemt tidspunkt, skal han? Eller er det inden 9-10?

Gode råd, som jeg selv stræber efter: Forbered alt om aftenen (taske, rent tøj, madpakke...). Stå op i god tid (!), så der er ekstra tid til de uforusete udskejelser.

Vil hun ikke sove i barnevognen? Ellers vil jeg også kraftigt råde dig til at bruge en vikle eller slynge. Det er bare alletiders, når man lærer at bruge det, og når hun nu gerne vil være tæt på dig, så tyder det på, hun gerne vil.

Knus Line

Anmeld

17. januar 2011

Kaufie

Tak for jeres svar - jeg har i laaang tid kun kunnet komme på baby via tlf, da computeren har været optaget eller jeg selv har siddet og ammet, men nu har jeg alenetid: William er afleveret og Naja sover i barnevognen Yay!!

Tak for jeres råd - Skildpadden blev fundet frem fra gemmerne, og har været i brug nogen gange. Derudover er Naja efterhånden blevt god til at tage sutten - det hjælper at hun lige kan klare sig et par minutter mens jeg får William i tøjet...

Her til morgen gik det også fint med at lave aftaler med William - det er bare skønt når de arter sig!

Anmeld

17. januar 2011

linemus

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.