Jeg tror, du har nemmest ved at danne dine egne erfaringer, når du først kommer igang, for der er forskel på, hvornår babyer sover, og hvad der lige passer til jer. Rutinen kommer efterhånden, som man finder ud af, hvad der er smartest for en selv

Her sover Sofie i smørhullet og har altid gjort det. Hun bliver ammet sidst på natten/inden jeg står op, og når jeg står op, sover hun videre en times tid. Så kan jeg lige hive en børste igennem håret (det nåede jeg vist ikke i dag...) og tage tøj på og derefter lave morgenmad til masserne. Kasper hiver ungerne op og giver dem tøj på, og så spiser vi allesammen sammen. Det er i hvert fald drømmescenariet - i dag stod vi lidt for sent op og havde været for dovne i aftes, så jeg fik ingen morgenmad, men pakkede tasker og smurte madpakker i stedet. Så tager Kasper afsted, Sofie vågner, vi børster tænder og skifter ble og tager overtøj på, og så er det ellers ud af vagten.
Sebastian skal jo være i skole (og klar) til kl.8.15, så her skal det bare gå slag i slag. Så et ekstra bleskift, en pylret baby eller en ekstra trodsig 3-årig kan godt slå det hele ud af kurs.
William skal vel ikke være der til et bestemt tidspunkt, skal han? Eller er det inden 9-10?
Gode råd, som jeg selv stræber efter: Forbered alt om aftenen (taske, rent tøj, madpakke...). Stå op i god tid (!), så der er ekstra tid til de uforusete udskejelser.
Vil hun ikke sove i barnevognen? Ellers vil jeg også kraftigt råde dig til at bruge en vikle eller slynge. Det er bare alletiders, når man lærer at bruge det, og når hun nu gerne vil være tæt på dig, så tyder det på, hun gerne vil.
Knus Line