Overhovedet ikke dumme spørgsmål! 
1 - jeg fødte ikke i vand, så der kan jeg desværre ikke hjælpe, men mon ikke du må have på hvad du har lyst til
2- jeg pakkede den en uge før termin ca. Og så de sidste ting smed vi i inden vi kørte til hospitalet - tandbørste, børste, shampoo osv
3 - Jeg var/er også super bange for nåle og smerte. Virkelig. Jeg frygtede fødslen fra den dag jeg stod mod to streger på pinden. Men ved du hvad - du kommer igennem det som alle os andre
Jeg vil anbefale dig en epiduralblokade, da den virkerlig tager de værste smerter. Og jeg vil godt love dig for, at du ikke skal være bange for den. Lægerne er SÅ dygtige og har gjort det 1000 gange før og jeg mærkede overhovedet ikke nålen, da de ligger den under en ve. Derudover vil jeg også anbefale dig lattergassen, det var det bedste! I starten kan det godt være ubehageligt, men det er SÅ fedt når du får den der effekt!! Jeg vil fraråde dig "bistik" - altså steriltvandspabler, som de hedder. De skulle gøre meget ondt og kun have en smule effekt! Men ellers tal med din JM om det - lav en "ønskeseddel" over hvad du ønsker og ikke ønsker under fødslen. Men det er ikke sikkert, at du vil bruge de ting du har ønsket, når først du er i gang!
Håber jeg kunne hjælpe dig lidt, frygt det ikke. Det er en stor oplevelse, det er det! Til sidst, vil jeg råde dig til at tænke MEGET på din vejrtrækning - det hjalp mig igennem mine veer (og ve-storme!)
Knus fra Tine
Anmeld