DUMME spørgsmål om fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Anonym trådstarter

1: Når man føder i vand  er man så nøgen ?

2: Hvornår skal man pakke taske ?

3: Hvis man ikke er god til at takle smerte og nåle hvilke      smertelindrene er bedst at vælge ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Mira0911

Anonym skriver:

3: Hvis man ikke er god til at takle smerte og nåle hvilke     smertelindrene er bedst at vælge ?

Jeg tror du bestemmer helt selv om du vil være nøgen eller have en t-shirt på evt... 

Pak tasken i god tid... Nogle pakker tasken, under veerne... 

Jeg fik lagt en blokade - NØJ det var det bedste middel der er opfundet... Der er forskellige slags... Så det vil være en idé at få snakket om, hvad du helst vil have at smertelindring... 

Anmeld

3. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

3: Hvis man ikke er god til at takle smerte og nåle hvilke     smertelindrene er bedst at vælge ?

Der findes ikke dumme spørgsmål sveske...kun dumme svar
Men håber du får en masse gode svar på dine spørgsmål.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. januar 2011

sandratobias

Anonym skriver:

Har tænkt det samme, så følger lige med hvis det er oka..  

Sandra - uge 32+1... 

Anmeld

3. januar 2011

missbach

1. Jeg havde en bikinitop på under vandet.. Jeg endte dog ikke med at føde under vandet, men brugte det som smertelindring, da jeg ikke fik nogen form for bedøvelse under fødselsforløbet..

2. Jamen du kan jo pakke nogle uger før termin.. Men hvis du ikke kan vente, så kan du jo skrive en liste med de ting du skal have pakket, det gjorde jeg.. Og skulle der så ske noget før man får pakket, så har du listen på køleskabet, så din mand kan se hvad du vil have med..

3. Tag en snak med jordmoderen om smertelindringen, og hvilken der er bedst for dig.. Men tænk ikke så meget på smerten på forhånd.. Tag det stille og roligt, og følg kroppen i stedet for at panikke.. Vær stædig, og sig at det her kan du sagtens klare..

For nogle af formerne for smertelindring kan jo påvirke barnet, og det er det jo ikke værd..

Held og lykke med det...

Anmeld

3. januar 2011

millesofie

Anonym skriver:

1: Når man føder i vand  er man så nøgen ? Det bestemmer du selv

2: Hvornår skal man pakke taske ? jeg pakkede min da jeg var 37+

3: Hvis man ikke er god til at takle smerte og nåle hvilke     smertelindrene er bedst at vælge ? jeg er hunde-rad for nåle så jeg valgte smertelindring fra, jeg valgte i stedet at komme i vand indtil at jeg skulle føde og så fødte jeg på "normalvis" på briksen 

håber det var brugbart

knus og held og lykke

Anmeld

3. januar 2011

Charlotte Wberg

Jeg tror også at det er op til en selv om man har noget på overkroppen, men er ikke sikker...

Tasken har jeg lige pakket og den er ikke helt klar, men næsten... (jeg har termin på lørdag) så det er ved at være op over tænkte jeg, men nu må vi se der kan jo gå lææænge endnu hehe...

Jeg er selv ekstrem dårlig til smerte, men ved ikke hvad der er bedst, håber jeg kan stå igennem denne gang med så lidt som muligt da der i såfald ikke er noget der risikere at slå veerne ned, vil jo gerne have det over stået hurtigst muligt gg...

Anmeld

3. januar 2011

TineA

Overhovedet ikke dumme spørgsmål!

1 - jeg fødte ikke i vand, så der kan jeg desværre ikke hjælpe, men mon ikke du må have på hvad du har lyst til

2- jeg pakkede den en uge før termin ca. Og så de sidste ting smed vi i inden vi kørte til hospitalet - tandbørste, børste, shampoo osv

3 - Jeg var/er også super bange for nåle og smerte. Virkelig. Jeg frygtede fødslen fra den dag jeg stod mod to streger på pinden. Men ved du hvad - du kommer igennem det som alle os andre Jeg vil anbefale dig en epiduralblokade, da den virkerlig tager de værste smerter. Og jeg vil godt love dig for, at du ikke skal være bange for den. Lægerne er SÅ dygtige og har gjort det 1000 gange før og jeg mærkede overhovedet ikke nålen, da de ligger den under en ve. Derudover vil jeg også anbefale dig lattergassen, det var det bedste! I starten kan det godt være ubehageligt, men det er SÅ fedt når du får den der effekt!! Jeg vil fraråde dig "bistik" - altså steriltvandspabler, som de hedder. De skulle gøre meget ondt og kun have en smule effekt! Men ellers tal med din JM om det - lav en "ønskeseddel" over hvad du ønsker og ikke ønsker under fødslen. Men det er ikke sikkert, at du vil bruge de ting du har ønsket, når først du er i gang!

Håber jeg kunne hjælpe dig lidt, frygt det ikke. Det er en stor oplevelse, det er det! Til sidst, vil jeg råde dig til at tænke MEGET på din vejrtrækning - det hjalp mig igennem mine veer (og ve-storme!)

Knus fra Tine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.