Har sendt denne ind til ekspert svar, men vil da meget gerne have noget råd fra jer også!
¨
kære xxx
Jeg skriver til dig fordi jeg har en datter på 6 måneder som aldrig har været nem med hensyn til søvn om dagen. Vi har prøvet mange ting og i perioder har det været rigtigt svært at få hende til at sove. Dog har det gået godt de sidste mange måneder, med svøb og vilde ”rusketurer”, grund til jeg skriver ”rusketurer” er fordi det ikke nytter noget at rokke en smule frem og tilbage, nej det skal være vildt. Derefter bliver hun lagt i sin egen seng. Nattesøvnen har aldrig rigtigt været et problem, hun sover omkring 12 timer med få vågninger hvor jeg ammer hende og hun sover sammen med os. Dog er jeg nu kommet til et punkt hvor jeg får ondt i armene og ryggen af at skulle løfte hende og rokke frem og tilbage, at jeg simpelthen bliver nødt til at få hende til at sove af sig selv.
Jeg har prøvet at ligge mig i sengen med hende i længere tid, synge, nusse ved øjene , hånd på maven osv. Jeg har flere gange lagt hende ind i hendes seng sagt godnat, givet hende sutten og gået min vej. Talt minutter hvor hun ligger og skriger som om hun bliver mishandlet.. Det tager godt og vel en time hvor jeg vader frem og tilbage min 30 gange og til sidst giver op.. Men nu skal det lykkes, så derfor skriver jeg til dig i håb om du har de rigtige fif til en god dagsøvn.
Anmeld