Gravid, fået urinvejsinfiktion og sex ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Moar2011

Go'aften damer

Jeg fik i torsdags kontateret urinvejsinfiktion og fik så nogle piller for det. har ikke været så god til at få taget alle 6piller om dagen, som man sq fordi jeg os havde mave virus med opkast. men igår og idag fik jeg taget alle 6 som jeg skal - hvad ville der ske hvis man er intim sammen med manden ? - kan det blive værre ? eller ? gode råd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

FamilienSørensen

Babyklar skriver:

Go'aften damer

Jeg fik i torsdags kontateret urinvejsinfiktion og fik så nogle piller for det. har ikke været så god til at få taget alle 6piller om dagen, som man sq fordi jeg os havde mave virus med opkast. men igår og idag fik jeg taget alle 6 som jeg skal - hvad ville der ske hvis man er intim sammen med manden ? - kan det blive værre ? eller ? gode råd tak

Ej øv! At være så længe henne og samtidig blive plaget af urinvejsinfektions. Jeg har en veninder der også havde det og hun havde lidt flere gener end andre alm. gravide.

Hun nævnte ikke noget om at hun fik påbud mod det, måske kan du på denne tid af dagen få fat på en vagtlæge

Anmeld

4. januar 2011

Halbschön

Babyklar skriver:

Go'aften damer

En urinvejsinfektion har som sådan ikke noget med vagina og dermed sex at gøre... Dog er det altid et godt råd, at man går ud og tisser lige efter sex, da mandens sædceller som har en anden pH-værdi end kvindens underliv, kan forårsage en eventuel "honeymoon"urinvejsinfektion, hvilket ikke er en rigtig bakteriel infektion, men man har stadig symptomerne, pga. irritationen der dannes når de to pH-værdier blandes..

Anmeld

4. januar 2011

Moar2011

taak for alle jeres svar går som regl ud og tisser , så det skal jeg nok os bare gøre her, og så måske vaske mig er begyndt at blive lidt hys fordi vi ikke er intime heh

Anmeld

12. januar 2011

Sabina

Babyklar skriver:

Go'aften damer

Hej du :-)

Nu er jeg så en af dem der har kronisk blærebetændelse (som også er en urinvejsinfektion)

Altså så længe din partner har været i bad. Og du selv har kommer der jo ikke slemme bakterier op.
Så i kan bare hygge jer. Intet problem

Anmeld

12. januar 2011

Moar2011

Sabina skriver:

Hej du :-)

Nu er jeg så en af dem der har kronisk blærebetændelse (som også er en urinvejsinfektion)

Altså så længe din partner har været i bad. Og du selv har kommer der jo ikke slemme bakterier op.
Så i kan bare hygge jer. Intet problem

taak for det

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Babyklar skriver:

Go'aften damer

Der er ikke noget i vejen med sex, blot du og han sørger for at hygiejnen er i orden og at du får tisset grundigt af bagefter, så du får skyllet urinrøret godt igennem, og han også.
Men brug da et kondom for en sikkerhedsskyld....også!
God bedring!

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Der er ikke noget i vejen med sex, blot du og han sørger for at hygiejnen er i orden og at du får tisset grundigt af bagefter, så du får skyllet urinrøret godt igennem, og han også.
Men brug da et kondom for en sikkerhedsskyld....også!
God bedring!

Kærligst
Sussie

Taak, er bleven "erklæet rask" af lægen, sq blot bare huske at vaske med intimesæbe ..

et andet spørgsmål er - er det normalt man tisser 2-4gange om natten ? - er 20+0 idag !

Anmeld

12. januar 2011

Fru'Rugaard

Babyklar skriver:

Taak, er bleven "erklæet rask" af lægen, sq blot bare huske at vaske med intimesæbe ..

et andet spørgsmål er - er det normalt man tisser 2-4gange om natten ? - er 20+0 idag !

Hej
Det er da træls med blærebetændelsen
M.h.s til tisseriet om natten, så er det meget normalt, jeg var også oppe en 3-4 gange om natten for at tisse, det er bare såå træls- men meget normalt

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Babyklar skriver:

Jeps..det er meget forskelligt med det renderi, men hvis du har anlægget for at hobe meget væske op i løbet af dagen i kroppen, så kommer det gerne ud om natten, når man bliver lagt ned.
Drik grøn te i løbet af dagen, start gerne med en god kop om morgenen, det virker nemlig vanddrivende, og skulle måske kunne afhjælpe problemet til natten, så du ikke skal igennem det renderi.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.