Starte på uddannelse UNDER barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

170811

prettybutterfly skriver:

For at du kan få SU skal man som forsørger modtage undervisning som svarer til 17 timer om ugen(hvis det er HF og lign). Uanset om det er e-learning eller ej. Jeg ved dog ikke om man nogen steder skal have et "rigtigt" fag hvor man møder op, det er jeg lidt i tvivl om, du må spørger på skolens studievejledning.

Jeg tror faktisk godt din kæreste kan få barselsdagpengene, hvis i laver det som om det er ham der går på barsel. Men sådan noget skal man aftale med ens arbejde inden barslen overhovedet begynder, så jeg er i tvivl om det er for sent. Ring op på kommunen og spørg, det gjorde jeg, og de er rigtig søde at snakke med!!!

Held og lykke med det

Der står på skolens hjemmeside under den uddannelse jeg vil starte på (under e-learning) at det er SU Berretigget. Man møder op få gange hvor man har intensiv undervisning feks 3 dage i træk. kan være det i sidste ende svarer til 17 timer om ugen så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

170811

LeaK skriver:

Der står på skolens hjemmeside under den uddannelse jeg vil starte på (under e-learning) at det er SU Berretigget. Man møder op få gange hvor man har intensiv undervisning feks 3 dage i træk. kan være det i sidste ende svarer til 17 timer om ugen så.

Min kæreste er pt på kontanthjælp, mon vi så skal oplyse det til kommunen istedet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.