Hvor stor en fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Mia&Allan

Carina87 skriver:

Ja, vi er begyndt at tænke på barnedåben og kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange vi skal invitere. Vi er så heldige at have store familier og mange nære venner og endnu flere ikke helt så tætte venner, og når vi tæller sammen blir tallene høje...

Os selv og nærmeste familie = 25+2børn

Nærmeste venner =19

Dvs. 44 +2 børn i det hele!!  Det ER jo et luksusproblem. Men er det et problem?

Hvor mange var I/har I tænkt at I blir?  

Vi bor et sted med masser af plads og tænker, om vi bare skal nyde at vi har så mange dejlige mennesker omkring os, invitere dem, nyde dagen og fejre dåben sammen med dem. Man kunne evt. lave noget sammenskudsfrokost og spørge nogle om de vil tage noget med, så det ikke blir så dyrt og besværligt. Hvordan har I gjort/tænkt at gøre?

Vi blir 24stk.

Vores søskende og min brors kæreste. Bedsteforældre og vores forældre. & min bedste veninde som skal være gudmor og så hendes kæreste....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Ann.

Vi var 54 familie, venner (voksne + børn).

Vi holdt det i et forsamlingshus - lavede maden klar selv og fik et par bekendte til at tilberede det og sætte det på ta' selv-bordet. 

Vin og sodavand var købt i tyskland, jeg havde selv lavet invitationer og pynten var ikke dyr

Kagebordet - der lavede jeg selv 3 lagkager med fondant og så lavede mandens moster en kirke af kransekage

Anmeld

4. januar 2011

liwsmor

Carina87 skriver:

Altså en helt normal dåbsfest Det lyder hyggeligt! Jeg glæder mig til barnedåben

ja stille og roligt, det mere når vi skal giftes det bliver stort for det bliver nok også i år eller næste

Anmeld

4. januar 2011

Silas&Mille

Vi har snakket om kun at inviterer familien da vi så bliver omkring 55 personer (voksnebørn). det er så med vores fastre/mostre, morbroder og deres familier. Så vi springer nok vennerne over i den sammenhæng.

Da det skal holdes til frokost bliver menuen et stort pålægsbord med diverse brød til og drikke varer (øl og sodavand) og så får de kaffe/te og hjemmebagte kager i løbet af eftermiddagen.

Det er da en stor dag når den lille skal døbes, men vi ser det ikke som nødvendigt med fx tre-retters menu, vin osv, så vi holder det enkelt med et godt frokostbord.

Vi satser på at bruge omkring 6000 kr alt i alt, det er så inklusiv tøj til os (hvis vi synes vi mangler) og den lille.

Anmeld

4. januar 2011

birthee

Vi bliver omkring 60 - det er familie og venner... Vi skal holde barnedåben sammen med vores 2x30 års fødselsdag, en lørdag i august... Vi starter med kirke kl 15, derefter går vi i forsamlingshuset og får dåbskage og pakker gaver ud... først dem vores lille får, og så tror jeg vi tager fødselsdagsgaverne bagefter, så det ligesom bliver delt op... til aften skal vi have helstegt pattegris, marieneret kyllingebrystfilet, flødekartofler, salat og pastasalat... desserten er jeg næsten sikker på min mor vil hjælpe med at lave, ligesom hun allerede har meddelt at hun laver dekorationer til bordene  ellers tror jeg det bliver okay, det er i hvert fald rart at kan slå festerne sammen - det gør det lidt billigere!!!

Anmeld

4. januar 2011

tinasmor

Carina87 skriver:

Ja, vi er begyndt at tænke på barnedåben og kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange vi skal invitere. Vi er så heldige at have store familier og mange nære venner og endnu flere ikke helt så tætte venner, og når vi tæller sammen blir tallene høje...

Os selv og nærmeste familie = 25+2børn

Nærmeste venner =19

Dvs. 44 +2 børn i det hele!!  Det ER jo et luksusproblem. Men er det et problem?

Hvor mange var I/har I tænkt at I blir?  

Vi bor et sted med masser af plads og tænker, om vi bare skal nyde at vi har så mange dejlige mennesker omkring os, invitere dem, nyde dagen og fejre dåben sammen med dem. Man kunne evt. lave noget sammenskudsfrokost og spørge nogle om de vil tage noget med, så det ikke blir så dyrt og besværligt. Hvordan har I gjort/tænkt at gøre?

Samme her. Ca 40 voksne og 3 spædbørn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.