Rytmer og kost... igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

linemus

Må jeg endnu engang spørge til jeres babyers dagsrytme? Hvornår og hvorlænge sover de? Hvad får de nu at spise, hvad kan de spise og hvad med om aftenen/natten?

Her har juleferien nemlig rykket op og ned på hvad der hed rytme, og det er måske ikke nogen dårlig ting, for nu kan vi arbejde os hen imod rytmen hos dp'en, hvor Sofie skal starte om en måned (!). Jeg ville have spurgt jer tidligere i dag, om jeg skulle vække hende fra formiddagsluren, men det klarede hun så selv

Vores rytme set fra i dag er (forventes) som følgende:
kl.7 op - ammes
kl.8-8.30 lur en times tid
kl.10-11 havregrød m. banan
kl.12 middagslur indtil kl.15-16
kl.17 kartoffel/grøntsagsmos
...og her skrider rytmen så...
ca. kl. 19 amning, powernap, leg, amning, med mor i seng, tag-selv-bord hele natten...

Den sidste del af rytmen skal vi snart have arbejdet på (det har jeg vist sagt før), men det er nu så hyggeligt...

Jeg er bekymret for, om jeg giver hende for lidt mad, så jeg glæder mig til at se jeres svar.

Ville I forresten vække hende efter en time ved den første lur eller lader I baby sove? Og mangler der en lur sidst på eftermiddagen?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Tdittmann

Her er rytmen:

kl 6-7 vågner og får flaske

8-8:30 puttes til formiddag (sover ca.1 time)

9-10 Havregrød med frugtmos - herefter leger og hygger vi os frem til frokosten ved 

12-13 tiden hvor han får rugbrødshapsere og en lille portion grød

13-14 tiden puttes og sover 2-3 timer

15-16 tiden tages op og tilbydes lidt grød med frugt til

kl17-17:30 tager han en lille lur (½-1 time)

kl. 18 spiser aftensmad - her får han grøntsagsmos/kartoffelmos med lidt kød til

kl19-19:30 godnatflaske og puttes sover indtil næste morgen

- skulle de ske en gang i mellem at han vågner får han tilbudt en tår vand.

Jeg synes jeres rytme ser fin ud dog ville jeg give hende lidt mad efter middagsluren, sidst på dagen gør det ikke så meget at måltiderne ligger tæt - for så tanker de op til at kunne klare natten uden mad.

Anmeld

10. januar 2011

linemus

Tdittmann skriver:

Her er rytmen:

kl 6-7 vågner og får flaske

8-8:30 puttes til formiddag (sover ca.1 time)

9-10 Havregrød med frugtmos - herefter leger og hygger vi os frem til frokosten ved 

12-13 tiden hvor han får rugbrødshapsere og en lille portion grød

13-14 tiden puttes og sover 2-3 timer

15-16 tiden tages op og tilbydes lidt grød med frugt til

kl17-17:30 tager han en lille lur (½-1 time)

kl. 18 spiser aftensmad - her får han grøntsagsmos/kartoffelmos med lidt kød til

kl19-19:30 godnatflaske og puttes sover indtil næste morgen

- skulle de ske en gang i mellem at han vågner får han tilbudt en tår vand.

Jeg synes jeres rytme ser fin ud dog ville jeg give hende lidt mad efter middagsluren, sidst på dagen gør det ikke så meget at måltiderne ligger tæt - for så tanker de op til at kunne klare natten uden mad.

Det er jo nogenlunde som her, eller i hvert fald det jeg stiler efter. Jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg ikke vækker hende efter en time ved formiddagsluren, for hun skal jo ikke noget, og hun skal nok lære rytmen, når hun starter i dp.

Jeg tænker bare... Hvordan når du det? Jeg synes det kniber med St nå at få alle de måltider puttet ind, samtidig med at de store skal hentes fra skole/bh, aftensmaden skal laves, og jeg selv skal - hvis jeg husker det - da også lige have frokost.

Hvad kommer du på hans rugbrødshapser?

- Line

Anmeld

10. januar 2011

Tdittmann

linemus skriver:

Det er jo nogenlunde som her, eller i hvert fald det jeg stiler efter. Jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg ikke vækker hende efter en time ved formiddagsluren, for hun skal jo ikke noget, og hun skal nok lære rytmen, når hun starter i dp.

Jeg tænker bare... Hvordan når du det? Jeg synes det kniber med St nå at få alle de måltider puttet ind, samtidig med at de store skal hentes fra skole/bh, aftensmaden skal laves, og jeg selv skal - hvis jeg husker det - da også lige have frokost.

Hvad kommer du på hans rugbrødshapser?

- Line

Jeg tager det stille og roligt hele dagen og lader ham styre rytmen lidt og nogle gange så styrer jeg.

Rengøring og oprydning klarer jeg når farmand kommer hjem og har kvalitetstid med sønnike.

Mht. afhentning af de 2 store så har jeg det meget nemt de kommer selv hjem med bussen fra skole. Og tager også afsted med bussen om morgenen.

Aftensmaden forbedreder jeg så meget som muligt hen over dagen f.eks. skærer salat eller skræller kartofler osv.

jeg spiser frokost samtidig med at Anders spiser rugbrødshapsere til frokost. På han rugbrødshapser får han avokado, banan, kødpølse, makrel, torskerogn eller æg

Anmeld

10. januar 2011

linemus

Tdittmann skriver:

Jeg tager det stille og roligt hele dagen og lader ham styre rytmen lidt og nogle gange så styrer jeg.

Rengøring og oprydning klarer jeg når farmand kommer hjem og har kvalitetstid med sønnike.

Mht. afhentning af de 2 store så har jeg det meget nemt de kommer selv hjem med bussen fra skole. Og tager også afsted med bussen om morgenen.

Aftensmaden forbedreder jeg så meget som muligt hen over dagen f.eks. skærer salat eller skræller kartofler osv.

jeg spiser frokost samtidig med at Anders spiser rugbrødshapsere til frokost. På han rugbrødshapser får han avokado, banan, kødpølse, makrel, torskerogn eller æg

Sådan en bus vil jeg også ha' Det tager tit en time hver gang jeg afleverer/henter dem, på trods af at skolen/børnehaven ligger 6 min. herfra i voksen gå-tempo (og ingen is). Det føles som spild af god tid. Og faren kommer først hjem til spisetid, men vi spiser så også tidligt.

Nå, lidt brok fra mig Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.