TSEBalling skriver:
Nogen herinde der har prøvet det ???? Vi har lige prøvet det første gang og her løber spermen ikke ud som det gør når vi har sex er der nogen fordel i det???
Ei, undskyld at jeg spørger, men har I prøvet længe eller? Tænker bare, at dine (eller jeres, I skriver vist begge?) vidner om....hmm hvordan skal jeg skrive det - desperation eller i hvert fald stærk målrettethed i forhold til at opnå graviditet, hvilket der naturligvis ikke er noget galt i, men det har bare undret mig.
Nå men spørgsmålet - der er vist flere herinde, der har prøvet det (enlige). Det er ikke mængden af sædcellevæske, der er afgørende for graviditet, mængden er forskellig fra mand til mand, og en lille mængde kan indholde mange flere mio. celler end en større mængde, så det kan man ikke afgøre på den måde.
Naturmetoden er ganske udmærket, og sædcellerne skal nok finde hen, hvor de skal være - det er rigtigt, at der ryger noger ud igen, men der er de levedygtige sædceller allerede skudt afsted, og det er primært sædvæske, der kommer ud igen.
(Prof.) inseminering bruges i barnløshedsbehandling, eller hvis man f.eks. som lesbisk/enlig eller andre forhold ønsker brug af sæd fra donor.
Anmeld