brystpumpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. september 2008

monstar99

er jo ikke begyndt at amme endu da jeg først venter barn d 17/12.
men mælken er begyndt at løbe lidt ved berøring, hvilket vist er meget normalt.
ved ikke om det er en for del at købe en brystpumpe og malke ud efter ammning?

kan huske min plejesøster gjore det for 14år siden.
Og lagde det i fryseren til nå den lille skulle passes.

Er det en dårlig idee??(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2008

Plysbjørnen

Efter hvad jeg ved er det en dårlig idé, da mælkeproduktionen jo retter sig selv ind sådan nogenlunde... og hvis du så pumber ud efter du har ammet ja så bliver du ved med at overproducere...

Hvis du forstår hvad jeg mener...

Ellers snak med din JM.

Anmeld

20. oktober 2008

MUTT3

Det skal ikke være med det formål du anskaffer dig en pumpe, det fører til overproduktion.

Mange bruger udtrykket: At der ikke er næring i mælken, det er det værste vås, der er massere af næring, problemet er at børnene kun får det tynde MM, og ikke kommer ind til det fede. Ved en overproduktion bliver de mætte i vandet, og kommer ikke ind til rugbrødet, fordi mor producerer så meget MM at det ikke kan være i de små maver.

Her har jeg så slettet en mase oplysning om amning, om hvordan man kan øge produktionen, omkring vægten af amme børn, og at de kurver vi bruger i DK omkring vægt er MEGET forælede (vi bør slet ikke bruge vægt kurver) hvordan man løser en overproduktion og meget meget mere, men så langt er du jo slet ikke nået, og jeg resikere bare at forvire dig.

Anmeld

3. december 2008

Bønnen

Jeg er til hænger af amning og jeg står helt af når folk snakker om pumpe og hvad har vi... hvad skal det hjælpe? jeg synes folk de gør det for besværligt for dem selv.

Amning er da noget af den nemmeste form for mad til baby. Jo mere de sutter jo mere får de af den fede mælk. Barnet skal nok selv justere hvor meget mælk de vil have.
Jeg har ammet 2 børn. Den første ammede jeg fuldt ud til hun var 6 mdr. Stoppede da hun var 16 mdr. Den næste fuldt ud til han var 3½ mdr. Ikke at jeg så stoppede men da ville han have mere mad og fik grød, men han blev ammet til han var 12½ mdr. De sidste måneder om aftenen og nat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.