Hvor meget modermælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Mullebergen

Min datter på knap 4 måneder skal passes på fredag (og GUD hvor jeg glæder mig! )

Jeg skal ud og spise i biografen med en veninde og tager afsted ved 19 tiden. 

Jeg ammer og hun er ret glad for babserne om aftenen, dvs. hun ligger ofte og længe og sutter men jeg har jo ingen idé om hvor meget hun spiser af gangen.

Jeg har tænkt mig at malke ud 3 dage op til (er det ikke 3 dage det kan holde sig i køleskabet? )

Men er her nogen der har en idé om hvor meget hun ca. spiser af gangen? -Hun vejer omkring 6½ kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Mullebergen

Ingen? 

Anmeld

2. januar 2011

Cris

Du kan pumpe, det du kan og så købe en MME brick, sådan en færdig lavet. Hvis der er panik, så kan de give hende lidt af det... Jeg kan godt forstå, at du helst vil give hende din mælk, men i sådan nogle situationer, som alligevel ikke sker så tit, så kan du bruge MME som "panik" topping i stedet for at pumpe og gemme din mælk i så mange dage (jeg ville ikke en 3 dage gamle mælk til en baby )

Anmeld

2. januar 2011

Mullebergen

Du kan pumpe, det du kan og så købe en MME brick, sådan en færdig lavet. Hvis der er panik, så kan de give hende lidt af det... Jeg kan godt forstå, at du helst vil give hende din mælk, men i sådan nogle situationer, som alligevel ikke sker så tit, så kan du bruge MME som "panik" topping i stedet for at pumpe og gemme din mælk i så mange dage (jeg ville ikke en 3 dage gamle mælk til en baby )

Jeg vil helst undgå MME, da hun har meget sart mave  Jeg måtte stoppe med at give hende jerndråber da hendes mave gik fuldstændig i smadder af det, så jeg tør simpelthen ikke give hende MME.

Jeg har lige læst på netsundhedsplejersken at modermælk kan holde sig i 3 døgn i køleskabet (som jeg også kom i tanke om fra min tid på neo), så det har jeg ingen skrupler ved. Det er trods alt nemmere end at skulle tø det op.

Anmeld

2. januar 2011

Cris

MatildeS skriver:

Jeg vil helst undgå MME, da hun har meget sart mave  Jeg måtte stoppe med at give hende jerndråber da hendes mave gik fuldstændig i smadder af det, så jeg tør simpelthen ikke give hende MME.

Jeg har lige læst på netsundhedsplejersken at modermælk kan holde sig i 3 døgn i køleskabet (som jeg også kom i tanke om fra min tid på neo), så det har jeg ingen skrupler ved. Det er trods alt nemmere end at skulle tø det op.

Har du givet hende jerndropper! Men hun er kun 4 måneder?   Det har jeg gjord med vores, da de var 7 måneder og allerede har spist noget. Og faktisk har jeg kun givet dem halv delen og jeg har sorget for, at give dem fodevarer som indeholder jern... Og kort efter stoppede jeg og jeg har givet dem jævnligt Floradix.

Jeg vil stadig ikke give noget mælk, som er 3 dage gamle... Jeg ville hellere pumpe og fryse det med det samme... Det er måske en bedre mulighed for mig. Så kan du tage poserne ud af fryseren fredag morgen.

Anmeld

2. januar 2011

Mullebergen

Har du givet hende jerndropper! Men hun er kun 4 måneder?   Det har jeg gjord med vores, da de var 7 måneder og allerede har spist noget. Og faktisk har jeg kun givet dem halv delen og jeg har sorget for, at give dem fodevarer som indeholder jern... Og kort efter stoppede jeg og jeg har givet dem jævnligt Floradix.

Jeg vil stadig ikke give noget mælk, som er 3 dage gamle... Jeg ville hellere pumpe og fryse det med det samme... Det er måske en bedre mulighed for mig. Så kan du tage poserne ud af fryseren fredag morgen.

Ja, hun er født for tidligt så skulle have det fra hun var 1 måned (det samme gjorde sig gældende for min søn som er født 34+1) Så har de nemlig ikke opbygget jerndepoter inde i maven og har derfor brug for tilskudet fra de er 1 måned.

Kamille er dog født 36+6 så selvom hun reelt skal have det, så er SP og jeg blevet enige om at jeg stopper med dem, når det nu kun er én dag det drejer sig om (børn født efter 37+0 skal først have dem fra de er 6 måneder) da hun som sagt slet ikke kan tåle dem.

Jeg har det så lige omvendt dig, jeg bryder mig ikke om tanken om at skulle optø mælk der har været frosset når det slet ikke er nødvendigt, så jeg har nu stadig planer om at malke ud 2-3 dage før hun skal passes.

Anmeld

3. januar 2011

brystbarn.dk

hej

Tillykke med en velfungerende amning !

Det er testet og fuld forsvarligt at bruge mm fra køl i op til 3 døgn. Klart bedst for babys sundhed at vælge mm frem for erstatning.

Du kan fint udmalke med hånd eller pumpe i dagene op til bio turen, men vær opmærksom på ikke at få overstimuleret. Husk at opvarmet mælk ikke kan genbruges senere.

Du kan få brug for at udmalke på selve aftenen, især når I aftenammer en del (som så mange i øvrigt gør) så tag pumpen med for en sikkerheds skyld - meget kan i en snæver vending klares på 10 min på et toilet  Du kan selvfølgelig ikke bruge den mælke du pumper ud, men du forebygger stase og sikrer at din mælkemængde ikke falder !

Held og lykke med det hele - og nyd endelig din tur !!!

Privat ammekonsulent, Linda Kjær P. brystbarn.dk

Anmeld

3. januar 2011

brystbarn.dk

hej

Tillykke med en velfungerende amning !

Det er testet og fuld forsvarligt at bruge mm fra køl i op til 3 døgn. Klart bedst for babys sundhed at vælge mm frem for erstatning.

Du kan fint udmalke med hånd eller pumpe i dagene op til bio turen, men vær opmærksom på ikke at få overstimuleret. Husk at opvarmet mælk ikke kan genbruges senere.

Du kan få brug for at udmalke på selve aftenen, især når I aftenammer en del (som så mange i øvrigt gør) så tag pumpen med for en sikkerheds skyld - meget kan i en snæver vending klares på 10 min på et toilet  Du kan selvfølgelig ikke bruge den mælke du pumper ud, men du forebygger stase og sikrer at din mælkemængde ikke falder !

Held og lykke med det hele - og nyd endelig din tur !!!

Privat ammekonsulent, Linda Kjær P. brystbarn.dk

Anmeld

3. januar 2011

misslea

MatildeS skriver:

Min datter på knap 4 måneder skal passes på fredag (og GUD hvor jeg glæder mig! )

Jeg skal ud og spise i biografen med en veninde og tager afsted ved 19 tiden. 

Jeg ammer og hun er ret glad for babserne om aftenen, dvs. hun ligger ofte og længe og sutter men jeg har jo ingen idé om hvor meget hun spiser af gangen.

Jeg har tænkt mig at malke ud 3 dage op til (er det ikke 3 dage det kan holde sig i køleskabet? )

Men er her nogen der har en idé om hvor meget hun ca. spiser af gangen? -Hun vejer omkring 6½ kg.

hejsa.....

Jeg har læst mig frem til, at et barn ca. skal indtage en 1/6 af sin vægt i døgnet... så hvis din datter havde vejet 6 kg, så skulle hun have en liter i døgnet! Hvis hun blir ammet 6 gange, skulle hun ca. have 200 ml. pr. gang! Så kan du selv lave regnestykket udfra hendes vægt og hvor mange gange, du ammer

Pøj pøj med det....

Mange hilsner fra Lea med Wilma på næsten 3 mdr.

Anmeld

3. januar 2011

Mullebergen

Tak for svar til jer alle sammen 

Jeg afprøvede flasken i dag med min mælk i og hun slugede det nærmest -Så kan jeg vist trygt tage ud på fredag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.