Silja gider ikke rigtigt skrækviklen længere, fastviklen er lige til den korte side (enten er den en meter for kort eller også er jeg 25 kg for tung...) og jeg har længe haft planer om at sy en Mei Tai til mig selv - jeg har faktisk også flere prototyper liggende, men der har hele tiden været noget der irriterede mig, så jeg er endnu ikke endt med en fungerende version.
Inspireret af slyngebarn besluttede jeg mig for at prøve med en Vikle Tai, der er en kombi mellem en MT og en fastvikle, og her er hvad jeg endte med:
Den er syet i prikket babyfløjl, og med silke på bagsiden / indersiden af stropperne. Panelet er stabiliseret med 2 lag blød denim og selve panelet er en lækker printet bomuld jeg købte med sidste gang jeg købte stof i USA. Hoftebæltet er polstret med 2 lag ekstra tyk luksus fleece.
Jeg skal helt klart have lavet nogle småjusteringer i version 2.0, men generelt er jeg ganske godt tilfreds. Den kræver lidt øvelse, men
Jeg mangler dog lige at få syet D-ringene på skuldrene i og sat trykknapper i hovedstøtten.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld