Baby SOVER ikke, Vil ikke bruge sut :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.275 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

dollygirl

min dejlige søn på 2 måneder vil ikke sove selvom han er meget træt. Han har problemer med maven og hver gang han falder i søvn , vågner han igen efter 30 min. Hans soverytme er meget kort og er bange for han ikke sover nok ud

Og han kan ikke lide suttten, selvom jeg har købt rigtig mange,, Han vil kun have min lillefinger. Hvad gør jeg PLEASE HJÆLP!! Det pinligt at bruge fingeren når man er hos nogen eller ude et sted ..

Jeg vil gerne vide:

Hvor lang tid skal babyér sove om natten og dagen?

Gode råd til søvnen '?

Vedr. lillefingeren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

oo

Sol sover ikke med sutten overhovedet, så måske har din søn bare ikke brug for sut når han skal sove?

Sol sover i vuggen fra 23-23:30 - minimum 5, nogle gange 6:30. får en flaske og sover igen til 8-9. får flaske, står op og leger og sover udenfor i barnevognen fra ca kl 10 og 3-4 timer frem. igen op, får flaske, leger og sover igen udenfor i barnevognen fra ca kl 15 og 1-2 timer frem. så kommer hun ind, får flaske og så er hun vågen hele aftenen til hun går i seng - muligvis med en skraber på Fars arm i løbet af aftenen, men det er maks 3 kvarter hun så sover

hvad gør I for at afhjælpe hans maveproblemer?

Anmeld

1. januar 2011

dollygirl

Tjuhl skriver:

Sol sover ikke med sutten overhovedet, så måske har din søn bare ikke brug for sut når han skal sove?

Sol sover i vuggen fra 23-23:30 - minimum 5, nogle gange 6:30. får en flaske og sover igen til 8-9. får flaske, står op og leger og sover udenfor i barnevognen fra ca kl 10 og 3-4 timer frem. igen op, får flaske, leger og sover igen udenfor i barnevognen fra ca kl 15 og 1-2 timer frem. så kommer hun ind, får flaske og så er hun vågen hele aftenen til hun går i seng - muligvis med en skraber på Fars arm i løbet af aftenen, men det er maks 3 kvarter hun så sover

hvad gør I for at afhjælpe hans maveproblemer?

jamen sol sover mere end min søn .. han sover nok 4-5 timer om dagen og om natten 5 timer nok .. er det ikke for lidt?

Vi har givet ham kamilliete, lavet øvelser med benene og masseret maven ..

Anmeld

1. januar 2011

oo

lillepuller skriver:

jamen sol sover mere end min søn .. han sover nok 4-5 timer om dagen og om natten 5 timer nok .. er det ikke for lidt?

Vi har givet ham kamilliete, lavet øvelser med benene og masseret maven ..

kamillethe må de ikke få, så vidt jeg er orienteret, der er noget i der er giftigt for de små

ellers kan det være en rigtig god ide at bruge lactulose! det har Sol fået siden fødslen (hun er flaskebarn) og vi er ved at trappe ud af det nu, hvor hun er 2 1/2 måned ca.

men jo...9-10 timer i døgnet lyder som for lidt, jeg læste et sted, at de skulle sove i gennemsnit 18 timer i døgnet. det gør Sol ikke helt, men hun sover dog så meget at jeg ikke er bekymret. Og når hun er vågen er hun VÅGEN og vil gerne lege og snakke.

Prøv at tal med SP om det. jeg ved ikke om det måske kan være fordi han ikke får mad nok? jeg er absolut ikke ekspert på spædbørn, jeg er total nybegynder selv jo , men det kan da tænkes??

Anmeld

1. januar 2011

<3

lillepuller skriver:

min dejlige søn på 2 måneder vil ikke sove selvom han er meget træt. Han har problemer med maven og hver gang han falder i søvn , vågner han igen efter 30 min. Hans soverytme er meget kort og er bange for han ikke sover nok ud

Og han kan ikke lide suttten, selvom jeg har købt rigtig mange,, Han vil kun have min lillefinger. Hvad gør jeg PLEASE HJÆLP!! Det pinligt at bruge fingeren når man er hos nogen eller ude et sted ..

Jeg vil gerne vide:

Hvor lang tid skal babyér sove om natten og dagen?

Gode råd til søvnen '?

Vedr. lillefingeren?

Babyer foretrækker smagen af mor frem for plastik

Men du kan prøve at tilvænne ham sutten ved at komme til mme eller modermælk på sutten også give ham den. Du må ikke komme honning eller sukker på. Det er både farligt og en dør man ikke skal åbne.

Men jo havde også selv troldefingre det første lange stykke tid.

Anmeld

1. januar 2011

Fru'Rugaard

altså min datter har sovet natten igennen siden hun var 1½ måned, og det var 12 timer hver nat, fra 18:00 til 6:00..
nu ved jeg ik om du ammer eller giver flaske, men hvis du giver flaske, så prøv måske at give flasken i sengen, så kan det være dit barn falder i søvn ved i flasken, medmindre der er problemer med luft i maven, selvfølgelig. har du prøvet med en sutteklud?

Anmeld

1. januar 2011

misslea

Hejsa....

Wilma er en rigtig godt "sover" Hun er knap 3 måneder, og siden hun var 5-6 uger, ahr hun sovet igennem om natten!! Hendes rytme om dagen er lidt forskellig, men om natten sover hun 9 ud af 10 dage fra kl. 23-9... så får hun mad og sover igen 1-2 timer!! Derefter er hun vågen ca. 1½ time, og så får hun en lur igen! Ved 13-14 tiden putter jeg hende i barnevognen, og tager hun en lang lur nede i vores gård på ca. 3-4 timer! Derefter fortsætter hendes rytme med at være vågen ca. 1½ time af gangen!!!

For det meste sover Wilma 16-18 timer i døgnet!!

Mht. maven.... - så havde Wilma også en periode, hvor hun bøvlede med en masse luft i maven og havde mavekneb!! Det hjalp super meget med at massere hendes mave i urets retning nede ved tarmregionen, vi cyklede med benene og pressede hendes ben og mod maven (der må gerne presses lidt "hårdt"...)!! På den made sætter man gang i maven, og man kan ofte presse en masse luft ud....!! Jeg kunne se på Wilma, og at det virkelig gjorde godt!!! På et tidspunkt havde hun ikke skidt i en hel uge, og det generede hende helt vildt... Jeg ringede til min SP for at få et råd, og hun sagde, at jeg kunne prøve at stikke en vatpind med vaseline op i endetarmen på hende... ganske blidt og dreje lidt rundt!! På den måde slaooer tarmen af, og så giver den slip!! Jeg gjorde som beskrevet, og vupti 10 minutter efter kom der en MASSE ud... heheh!!!  Man kan også prøve med sukkervand... det sætter også systemet igang....

Håber på at, at der er noget, der kan virke for jer... det er slet ikke sjovt, når de har ondt i deres lille mavse

Mht. søvnen..... så er der stor forskel på, hvor meget børn sover!! man skal selvfølgelig se på sit barn, og virker det træt og pjævset meget af dagen, ja så får det for lidt søvn!!

Har du prøvet at putte ham lidt lige inden, han sådan rigtig viser træthedstegn...?? Det gør jeg nemlig med Wilma... altså så snart hun begynder så småt at gabe, så gør vi klar til putning, og det tager kun ganske kort tid at få hende til at falde i søvn...! Men hvis vi af den ene eller anden grund er kommet ti at trække den lidt for længe, så bliver hun overtræt og ked af det, og så er det meget sværere at få hende til at falde til ro...!!!

uuhh det er svært... jeg ved det!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

1. januar 2011

prettybutterfly

Det er nok lige i underkanten hvad søvn angår! MEN!!!!!! Det er jo så mega individuelt. Min datter Natalie har ALDRIG ville sove, slet ikke da hun var så lille(hun er lige fyldt 1 år). Da jeg lige havde født og nok 3 mdr frem, sov hun 5 lurer om dagen af 20-30 min hver, OG jeg ku sagtens bruge 1 time på overhovedet at få hende til at sove de lurer! Så det var rigtig hårdt. Natten var lidt bedre, men jeg tror ikke hun var oppe på at sove 10 timer i døgnet de 3 første måneder(SLET ikke i træk!!!!!). Det er faktisk først nu hun sover måske 14 timer i døgnet ca.

Det er nok ikke så normalt men tror heller ikke det er unormalt, men ja det er rigtig hårdt! Natalie har heller aldrig gidet bruge sut men er rigtig glad for hendes "slaske" sovedyr. Jeg ville nok stoppe det med fingeren hvis jeg var dig, men det bestemmer du jo heldigvis selv.

Jeg har desværre ingen råd men kan love dig at det bliver bedre med alderen!!! Eller måske... vi gav Natalie Mylicon dråber 15 min inden hun skulle have mad. Hun havde nemlig også problemer med maven(og kolik). Det hjalp lidt. De kan købes i håndkøb men vi fik dem dog på recept.

MANGE gange held og lykke
Knus Mona

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.