Hejsa....
Wilma er en rigtig godt "sover" Hun er knap 3 måneder, og siden hun var 5-6 uger, ahr hun sovet igennem om natten!! Hendes rytme om dagen er lidt forskellig, men om natten sover hun 9 ud af 10 dage fra kl. 23-9... så får hun mad og sover igen 1-2 timer!! Derefter er hun vågen ca. 1½ time, og så får hun en lur igen! Ved 13-14 tiden putter jeg hende i barnevognen, og tager hun en lang lur nede i vores gård på ca. 3-4 timer! Derefter fortsætter hendes rytme med at være vågen ca. 1½ time af gangen!!!
For det meste sover Wilma 16-18 timer i døgnet!!
Mht. maven.... - så havde Wilma også en periode, hvor hun bøvlede med en masse luft i maven og havde mavekneb!! Det hjalp super meget med at massere hendes mave i urets retning nede ved tarmregionen, vi cyklede med benene og pressede hendes ben og mod maven (der må gerne presses lidt "hårdt"...)!! På den made sætter man gang i maven, og man kan ofte presse en masse luft ud....!! Jeg kunne se på Wilma, og at det virkelig gjorde godt!!! På et tidspunkt havde hun ikke skidt i en hel uge, og det generede hende helt vildt... Jeg ringede til min SP for at få et råd, og hun sagde, at jeg kunne prøve at stikke en vatpind med vaseline op i endetarmen på hende... ganske blidt og dreje lidt rundt!! På den måde slaooer tarmen af, og så giver den slip!! Jeg gjorde som beskrevet, og vupti 10 minutter efter kom der en MASSE ud... heheh!!!
Man kan også prøve med sukkervand... det sætter også systemet igang....
Håber på at, at der er noget, der kan virke for jer... det er slet ikke sjovt, når de har ondt i deres lille mavse 
Mht. søvnen..... så er der stor forskel på, hvor meget børn sover!! man skal selvfølgelig se på sit barn, og virker det træt og pjævset meget af dagen, ja så får det for lidt søvn!!
Har du prøvet at putte ham lidt lige inden, han sådan rigtig viser træthedstegn...?? Det gør jeg nemlig med Wilma... altså så snart hun begynder så småt at gabe, så gør vi klar til putning, og det tager kun ganske kort tid at få hende til at falde i søvn...! Men hvis vi af den ene eller anden grund er kommet ti at trække den lidt for længe, så bliver hun overtræt og ked af det, og så er det meget sværere at få hende til at falde til ro...!!!
uuhh det er svært... jeg ved det!!
Mange hilsner fra Lea