Skarlagensfeber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.342 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. december 2010

sne190810

ØV, så blev lille Sne ramt af skarlagensfeber.

Det hele startede med at hun har haft nogle røde knopper på mavsen, men havde jeg egentlig ikke skænket en tanke da nogle havde sagt at "Det var sgu nok bare varmeknopper" og eftersom det heller ikke så ud til at genere hende det mindste, tænkte jeg ikke mere på det.

Natten til torsdag var hun godt nok lidt urolig, vågnede med 2timers mellemrum, hvor jeg til sidst endte med at tage hende ned i sengen til mig. Men så hen af eftermiddagen igår blev hun lidt varm, og tænkte om hun mon havde feber selvom hun virkede ovenud frisk (og de 2 andre gange hun har været feberplaget har hun været MEGET hys, pjevset og puttesyg) glad og ganske som hun plejer. Men for at være på den sikre side tog jeg nu alligevel lige temperaturen på lille fisen, og dog! 38,5 grader .. ØV, så vidste jeg godt hvad klokken havde slået. Jeg ringede til vagtlægen, han bad mig komme ind og afsted røg vi mod Bispebjerg. I det tidsruum fra jeg begyndte at tænke at der sgu nok var noget galt, tog temperaturen, kom afsted til Bispebjerg og hjem igen var det som om det hele blev meget værre sygdomsmæssigt. Hun fik blanke øjne, der løb lidt i vand, hostede når hun lå ned og rallede generelt meget, hev efter vejret og blev så sløv

Hun er nu på noget penicillin, og det har fået feberen ned. Hun raller stadig en del, og hiver efter vejret men det hjælper dog når jeg bare løfter hende lidt op med en pude under hoved.  I nat var der ikke megen søvn at hente, tror det blev til maks 3 timer  Så det bliver en meget stille, men selvfølgelig hyggelig nytårsaften for vores vedkommende herhjemme .. Hvis vi da kan holde op vågne til kl. 00.0dut ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder bare ikke godt  Håber, at jeres prinsesse har fået det bedre og at I trods alt havde en god nytårsaften

Anmeld

3. januar 2011

sne190810

MoarHvidovre skriver:

Det lyder bare ikke godt  Håber, at jeres prinsesse har fået det bedre og at I trods alt havde en god nytårsaften

Tusind tak

Det var heller ikke det sjoveste, vi fik dog en meget hyggelig aften,- trods alt, da penicillinen gik ind og tog feberen rimelig hurtigt i løbet af et døgn ..  Dagen idag, skranter hun stadig lidt og er enormt snottet/forkølet men det er blevet meget bedre.

Nu er jeg så bare blevet ramt .......

Anmeld

3. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Godt, at hører, at hun har det meget bedre og at I havde en hyggelig aften 

Øv, at du er blevet syg. Jeg er desværre også ramt - Roskilde syge - siden i fredags

God bedring

Anmeld

3. januar 2011

sne190810

MoarHvidovre skriver:

Godt, at hører, at hun har det meget bedre og at I havde en hyggelig aften 

Øv, at du er blevet syg. Jeg er desværre også ramt - Roskilde syge - siden i fredags

God bedring

Lige over!

Jeg har er vidst blevet ramt af en dum influenza-agtig-ligne ting .. Sløv, varm, tung i hoved, snotnæse og konstant hovedpine.

ØV!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.