Mme pulver - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Meilby

Hej piger!

Har nu desværre måttet opgive at amme Phillip efter 4 ugers kamp, for at få ham til at spise, som han desværre vandt Derfor er han jo så begyndt at få mme. Mit spørgsmål er nu: Man må da godt lave flaskerne på forhånd, putte dem i køleren, og så varme den i mikroen når han skal have en ikk? Altså selvfølgelig kun til en dag? Synes det lidt svært hvis man skal stå og lave en af gangen når det skal have den rette temperatur før pulveret må komme i osv.

Håber på hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Mira0911

Du kan lave flaskerne bare med vand og stille i køleren... Så er det kun pulveret du skal have i når de skal bruges... 

Anmeld

30. december 2010

Meilby

MoarJ skriver:

Du kan lave flaskerne bare med vand og stille i køleren... Så er det kun pulveret du skal have i når de skal bruges... 

Man må ikke putte pulveret i så snart vandet er kølet ned til den rette temperatur? Har jeg godt nok gjordt indtil videre, fordi at det har jeg fået at vide forskellige steder at jeg godt måtte Så tænkte jeg at jeg hellere lige måtte høre herinde

Anmeld

30. december 2010

PernilleB

Meilby skriver:

Hej piger!

Har nu desværre måttet opgive at amme Phillip efter 4 ugers kamp, for at få ham til at spise, som han desværre vandt Derfor er han jo så begyndt at få mme. Mit spørgsmål er nu: Man må da godt lave flaskerne på forhånd, putte dem i køleren, og så varme den i mikroen når han skal have en ikk? Altså selvfølgelig kun til en dag? Synes det lidt svært hvis man skal stå og lave en af gangen når det skal have den rette temperatur før pulveret må komme i osv.

Håber på hjælp

lad os nu sige han spiser 210 ml færdig mme... jeg gør det a jeg har kogt vand i til 125 ml, og de står bare på bordet, de behøver ikk a stå på køl når det bare er vand... og når hun så akal have mad så sætter jeg elkogeren igang, hælder op til de 200 og pulver i og BUM, mad til baby... min datter blev dårlig a mælken hvis jeg opvarmer det i microovnen

Anmeld

30. december 2010

Low

Når pulveret er kommet i så må den ikke genvarmes. Du kan komme kogt vand i flasken og stille den i køleren og når du skal give mælk kan du komme den i mikroovnen og derefter pulveret i når vandet er 40 grader.

Anmeld

30. december 2010

Meilby

PernilleB skriver:

lad os nu sige han spiser 210 ml færdig mme... jeg gør det a jeg har kogt vand i til 125 ml, og de står bare på bordet, de behøver ikk a stå på køl når det bare er vand... og når hun så akal have mad så sætter jeg elkogeren igang, hælder op til de 200 og pulver i og BUM, mad til baby... min datter blev dårlig a mælken hvis jeg opvarmer det i microovnen

Har ikke kunnet mærke på ham at han blev dårlig eller noget Han slubrer det fint i sig uden problemer, er bare i tvivl om, om der kan ske noget ved at opvarme den i mikroen?

Anmeld

30. december 2010

PernilleB

Meilby skriver:

Har ikke kunnet mærke på ham at han blev dårlig eller noget Han slubrer det fint i sig uden problemer, er bare i tvivl om, om der kan ske noget ved at opvarme den i mikroen?

der sker ikk noget ved det.. men det er bedst hvis alle flaskerne er frisk lavet... hæld vand på flaskerne, varm vandet i microovnen og put pulver i... så er du på den sikre side... du må ikk putte pulver i mens vandet er varmt eller lunt og så genopvarme senere...!!!

Anmeld

30. december 2010

Meilby

Fandt lige en artikel på sundhedsplejersken.info, hvor der står at når de er over 2 mdr. må der gerne tilberedes til et døgn af gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.