Er jeg helt fra den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.884 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. september 2008

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi har 2 børn under 2 år. Den ene går i vuggestue og den anden går jeg hjemme med. Min mand arbejder utroligt meget så jeg er reelt alene mor til begge børn. De sidste 2 uger har jeg følt jeg er ved at få nok. Jeg kan efterhånden ikke rumme al gråden, skrigerriget, vasketøj, madlavning. Jeg er simpelthen så træt. Når jeg får lov til at smutte en tur i Rema 1000 alene, så bliver jeg der 15-20 min bare for at komme væk. I dag måtte jeg cykle fra begge børn og mand inden aftensmaden var færdig fordi jeg ikke kunne rumme al den snak, lege-støj og krav som der blev stillet fra dem alle 3. Når min mand er hjemme så hjælper han meget til og det er rigtig dejligt, men jeg er bare så træt. Jeg elsker mine børn over alt på jorden, men jeg kan bare mærke at jeg har brugt for plads, ro, ro og ro. Jeg har brug for mig. Tit føler jeg at alt sammen alligevel kan være lige meget, regninger, mad, tøj og mig selv. Alligevel er det svært, for udad til har vi jo den fantastiske facade om at alt bare er perfekt og det at være mor til 2 under 2 år ikke er noget problem. Men jeg følger virkelig jeg drukner og har lyst til at skride fra det hele. Jeg kan ikke få den mindste passet da jeg stadig ammer og ingen i familien vil passe ham da de mener han er for lille. Han er netop 5 mdr. Jeg ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, nok bare have luft og nogle som måske gad lytte. Knus... mig:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2008

Anne

[citat][f][småt]Anonym skriver:[/småt][/f] Sagen er den at vi har 2 børn under 2 år. Den ene går i vuggestue og den anden går jeg hjemme med. Min mand arbejder utroligt meget så jeg er reelt alene mor til begge børn. De sidste 2 uger har jeg følt jeg er ved at få nok. Jeg kan efterhånden ikke rumme al gråden, skrigerriget, vasketøj, madlavning. Jeg er simpelthen så træt. Når jeg får lov til at smutte en tur i Rema 1000 alene, så bliver jeg der 15-20 min bare for at komme væk. I dag måtte jeg cykle fra begge børn og mand inden aftensmaden var færdig fordi jeg ikke kunne rumme al den snak, lege-støj og krav som der blev stillet fra dem alle 3. Når min mand er hjemme så hjælper han meget til og det er rigtig dejligt, men jeg er bare så træt. Jeg elsker mine børn over alt på jorden, men jeg kan bare mærke at jeg har brugt for plads, ro, ro og ro. Jeg har brug for mig. Tit føler jeg at alt sammen alligevel kan være lige meget, regninger, mad, tøj og mig selv. Alligevel er det svært, for udad til har vi jo den fantastiske facade om at alt bare er perfekt og det at være mor til 2 under 2 år ikke er noget problem. Men jeg følger virkelig jeg drukner og har lyst til at skride fra det hele. Jeg kan ikke få den mindste passet da jeg stadig ammer og ingen i familien vil passe ham da de mener han er for lille. Han er netop 5 mdr. Jeg ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, nok bare have luft og nogle som måske gad lytte. Knus... mig:'([/citat] Uha det lyder ret hårdt og som en dum spiral du er kommet ind i. Det er benhårdt at være mor til to små børn udner to år, og specielt, hvis du er meget alene. Det ldyer som om, du har fået mere end du kan magte lige nu,. og har svært ved selv at finde en løsning på probemet. Hvorfor er den yngste ikke i dagpleje? Det kunne måske være en løsning, bare nogle timer hver dag, så du lige kan puste ud selv. Men jeg synes helt bestemt, at du skal opsøge din læge, så hun/han kan tale med dig om nogle muligheder. Bare det at få talt med en kan være en stor lettelse. Det kan være hun/han har nogle idéer med rengøringshjælp, barnepige eller noget. Da min søn var fem mdr passede min mor ham da, selv om han blev ammet. Jeg malkede bare ud. Men ok min søn har også været i dagpleje fra han var tre mdr, fordi jeg valgte ikke at holde barsel fra mit universitetsstudie. Skynd dig at få en tid hos lægen, så I kan få en snak sammen, inden det hele vælter. det er rigtig godt, at du tør åbne dig og sige, at nu har du bare fået nok. mange tanker Anne

Anmeld

8. september 2008

stumpen-89

Sæt en annonce i avisen, ang. en barnepige??
Jeg har været barnepige, jeg skulle gøre rent og passe børn :)

Anmeld

8. september 2008

Miamaja

Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig, men for mig er det også en god ting at minde sig selv om, at ingen er perfekt og at være mor er ikke så lyserødt som medier og folk omkring en kan få det til at virke som om.

intet kan forberede en til det!

det er vigtigt at tage sig tid til en selv men svært at gøre det og jeg tror du må snakke med din mand om feks at bo i noget mindre så han kan holde op med at arbejde så meget, så du kan komme lidt væk fra det hele.

feks have en eller anden aktivitet for dig selv udenfor huset og uden børn 1 gang om ugen : sport, bibliotek, på kaffebar..bare et eller andet.

eller deltage i en mødregruppe med de små så du kan komme ud af huset og få lidt støtte af andre mødre der kender det.

eller fortælle om din hverdag og spørge din egen mor eller familie om de kan passe ungerne bare 2 timer om ugen feks.

bare at få pusterum kan gøre underværker!8D

Anmeld

8. september 2008

MorCamilla

Jeg kan godt følge dine tanker, på trods af at jeg kun har et barn på 2½ år. Ind i mellem er det slet ikke til at overskue alle de ting der skal gøres, samtidig med at man gerne vil være 100% mor..

Måske du kunne få en barnepige til at se efter den mindste nogle timer om formiddagen og gøre "MIG" ting, gå på shopping, gå i sol, til masør eller lignende, det behøver ikke være mange timer eller en hel dag, ind imellem er det nok, som du også selv skriver lige at komme hjemmefra i 20 minutter og få ro i hovedet...

Knus fra Camilla.

Anmeld

8. september 2008

twinboys

MorCamilla skriver:

Jeg kan godt følge dine tanker, på trods af at jeg kun har et barn på 2½ år. Ind i mellem er det slet ikke til at overskue alle de ting der skal gøres, samtidig med at man gerne vil være 100% mor..

Måske du kunne få en barnepige til at se efter den mindste nogle timer om formiddagen og gøre "MIG" ting, gå på shopping, gå i sol, til masør eller lignende, det behøver ikke være mange timer eller en hel dag, ind imellem er det nok, som du også selv skriver lige at komme hjemmefra i 20 minutter og få ro i hovedet...

Knus fra Camilla.

Enig...

Lige mine ord...

Jeg har så bare 2 drenge på 5 år, men kan godt huske da de var små...

Majbritt(H)

Anmeld

9. september 2008

Loggidut

det er bare hårdt...så hårdt, nu har jeg aldrig sat med to så små børn før, men jeg har sat med en ad gangen...og hvis jeg mener jeg kan blive til nærmelsesvis skør i hovedet af et barn, hvordan må det så ikke føles med to?

jeg synes det er ret flot at melde ud hvordan det føles, de fleste har et ønske om at ose af overskud og selværd, men sådan forholder tingene sig altså sjældent...det er da dejligt med små børn, bevares, men det kan altså også blive for meget når man drukner i hyl og skrål og bleskift!
så alt respekt fra mig!

har du ikke en mødregruppe som du måske kan læne dig lidt op ad? eller en god veninde, for det handler måske ikke bare om at få passet ungerne, det handler måske også om at få lidt voksenkontakt?

da jeg havde barsel, kom den der døde periode altså også, man gad til sidst ikke en skid, fordi man var så fyldt op af børn, og det var altid gi gi gi...aldrig modtag!

så du har min fulde sympati, og ja rema1000 kan pludselig blive slaraffenland...ha ha, og hvem siger du ikke må gå der og glo? de vil jo så gerne have du bliver lidt længere...ik 8D?

Anmeld

9. september 2008

twinboys

Loggidut skriver:

det er bare hårdt...så hårdt, nu har jeg aldrig sat med to så små børn før, men jeg har sat med en ad gangen...og hvis jeg mener jeg kan blive til nærmelsesvis skør i hovedet af et barn, hvordan må det så ikke føles med to?

jeg synes det er ret flot at melde ud hvordan det føles, de fleste har et ønske om at ose af overskud og selværd, men sådan forholder tingene sig altså sjældent...det er da dejligt med små børn, bevares, men det kan altså også blive for meget når man drukner i hyl og skrål og bleskift!
så alt respekt fra mig!

har du ikke en mødregruppe som du måske kan læne dig lidt op ad? eller en god veninde, for det handler måske ikke bare om at få passet ungerne, det handler måske også om at få lidt voksenkontakt?

da jeg havde barsel, kom den der døde periode altså også, man gad til sidst ikke en skid, fordi man var så fyldt op af børn, og det var altid gi gi gi...aldrig modtag!

så du har min fulde sympati, og ja rema1000 kan pludselig blive slaraffenland...ha ha, og hvem siger du ikke må gå der og glo? de vil jo så gerne have du bliver lidt længere...ik 8D?

Thi hi det er fakta der ønsker det...
Det tar kun 5 min at handle i fakta, men vi vil gerne at du blir lidt længere...

Handler dog ikke i fakta...

Ønsker dig en dejlig dag...

Majbritt(H)

Anmeld

9. september 2008

Loggidut

lol...ja der kan man se, men mon ikke rema ville ønske de havde samme slogan?!

ilm.

Anmeld

9. september 2008

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Tusind tak for de mange gode råd. Det er virkelig rart at høre jeres meninger.

I dag har jeg været til yoga med den yngste og jeg havde et helt utroligt overskud, så jeg hentede endda den ældste tidligere i vuggestuen og vi alle 3 hygge os bare så meget.

Den 1½ time hver tirsdag er virkelig noget jeg vil sørge for at overholde, den er virkelig guld værd.

Knus en overskuds mor, i dag:) og forhåbentlig hver tirsdag:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.