gravid trods menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.159 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. december 2010

jasper09

Min mand og jeg (29 år)har nu i to måneder forsøgt at blive gravide med nr. 2. Vores søn blev vi gravide med efter en måneds "øven". Det er dog ikke absolut vores krav at det skal gå så hurtigt.
De sidste to måneder har jeg haft ømme bryster i 1-1½ uge og lige indtil en time inden menstruationsstart, så jeg har faktisk begge gange været sikker på at være gravid. Men nu har jeg begge gange fået min menstruation alligevel. Sidste måned var den næsten som den plejer, bortset fra at den startede med brunligt udflåd. Denne gang ved jeg det ikke endnu, da den først er startet i dag.
Kan jeg godt være gravid på trods af at jeg har fået min menstruation?
Jeg har desuden fået en tid hos lægen på mandag for at tjekke om der ved sidste fødsel (akut kejsersnit) kan være gået noget galt så jeg evt. blir befrugtet, men ikke kan holde på barnet.
Håber på svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Filippa & Liva

Har du prøvet at teste???

Anmeld

1. januar 2011

jasper09

je har testet i massevis de sidste to måneder men alt er bragende negativ...

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

jasper09 skriver:

Min mand og jeg (29 år)har nu i to måneder forsøgt at blive gravide med nr. 2. Vores søn blev vi gravide med efter en måneds "øven". Det er dog ikke absolut vores krav at det skal gå så hurtigt.
De sidste to måneder har jeg haft ømme bryster i 1-1½ uge og lige indtil en time inden menstruationsstart, så jeg har faktisk begge gange været sikker på at være gravid. Men nu har jeg begge gange fået min menstruation alligevel. Sidste måned var den næsten som den plejer, bortset fra at den startede med brunligt udflåd. Denne gang ved jeg det ikke endnu, da den først er startet i dag.
Kan jeg godt være gravid på trods af at jeg har fået min menstruation?
Jeg har desuden fået en tid hos lægen på mandag for at tjekke om der ved sidste fødsel (akut kejsersnit) kan være gået noget galt så jeg evt. blir befrugtet, men ikke kan holde på barnet.
Håber på svar...

Jeg havde mens de første 3 mdr. af graviditeten

Anmeld

1. januar 2011

Fru'Rugaard

Jeg tror godt man kan have mens selvom man er gravid- hvis "du" bliver befrugtet f.eks. en uge eller et par dage inden din mens, så vil den jo satdig komme, vil jeg i hvert fald mene - Men der er mange der har mens selvom de er gravide- så jeg for dig og håber på en graviditet

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

1. januar 2011

oo

ja, det kan du godt, men hvis du alligevel skal til lægen så få ham til at tage en blodprøve og måle dit HCG, for så kan du få sikkert svar

Desuden, bar elige til info, så er det brune blod din mens startede med sidst bare gammelt blod fra sidste cyklus, der bliver presset ud før den "rigtige" blødning/mnestruation

Anmeld

1. januar 2011

MissGeoh

Jeg plejer at have utroligt ømme bryster 1-2 uger før mens.. Og tror også for det meste det er i sammenhæng med graviditet.. Men det går jeg ikke ud fra det er, når mens bare kommer, lidt forskelligt, men er der stadig i de der 4-6 dage..

Tror måske bare det er din krop der reagere på en anden måde nu. Det er ikke til at vide.. Men jeg synes det lyder meget som mit, så jeg ville sige det er fordi din krop bare har forandret sig.

Men skal selvfølgelig ikke kunne sige det. Jeg er jo ikke læge.

Anmeld

1. januar 2011

Muffinmus

var du på piller eller lign nu her?? for det jo ret normalt at få de tegn i flere mdr når man smider sine piller.Oh ens psyke gør såmænd også ting og sager. umiddelbart kan du teste samme tid ca som sidst du var gravid, så kan du ikke teste positivt der er du nok ikke gravid.

Anmeld

1. januar 2011

jasper09

MariaE skriver:

var du på piller eller lign nu her?? for det jo ret normalt at få de tegn i flere mdr når man smider sine piller.Oh ens psyke gør såmænd også ting og sager. umiddelbart kan du teste samme tid ca som sidst du var gravid, så kan du ikke teste positivt der er du nok ikke gravid.

jeg har ikke været på p-piller siden sommer 2007 - altså inden vi fik vores søn. Og siden han blev født har vi udelukkende brugt kondomer. så der burde ikke være hormoner eller andet i kroppen der kan lave rod i den. Er med på at kroppen kan ændre sig, men det er da pudsigt at den skal ændre sig lige den dag min mand og jeg beslutter os for at lave en to´er...

Jeg forstår ikke min krop, den sender mig mærkelige signaler og mine bryster ka ikke passe de bh´er jeg hidtil har brugt...meget mystisk...ser virkelig frem til at snakke med lægen mandag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.