Så tag dog den sut!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Kaufie

Nu er Naja 3 uger + lidt - og vi kæmper en kamp med at få hende til at tage sutten, da hun har et stort suttebehov, og jeg gerne vil slippe for at skulle lægge bryst til hver gang.

Storebror William fik det aldrig lært - og vi havde da også mange diskusioner for og imod at Naja skulle have den - men er kommet frem til, at det vil være dejligt at kunne give hende en hurtig trøst hvis både hun og William har behov for mig på samme tid. På den måde kan William også hjælpe med at trøste - og forhåbentlig vil hun så også kunne tage en flase i ny og næ, når moren trænger til at komme ud af huset i mere end 1/2 time......

Hvordan fik I jeres unger til at tage sutten??? 

Mette langpat....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

BellaT

Malia bruger stort set kun sut, når hun skal sove. Den duer ikke rigtig til trøst. Phillip hang gladeligt i sutten dagen lang.

Såeh, jeg er nok ikke til meget hjælp.. Der var dog en overgang hvor Malia spyttede sutten ud selv når hun skulle sove. Og hun havde virkelig brug for den. Søgte rundt efter den og blev virkelig vred. Så i den periode prøvede vi forskellige sutter. Flade, skæve og runde. De små runde fra Brugsen er gode. Bibs, hedder de vist. De runde sutter var gode i den periode. Hun fik lyst til sovesut igen og er igen på de sædvanlige flade MaM.

Ha Ha, langpat!! Ha Ha!

Anmeld

29. december 2010

Mie A

Jeg har altid "frygtet" at få børn der ikke ville tage sutten, da jeg engang kendte en der sad med sit barn ved brystet nærmest hele tiden, fordi hendes datter ikke ville have sutten.

Men heldigvis har mine børn gerne ville have sut - jeg har bare givet dem den uden problemer (Skulle selvfølgelig lige prøve nogle forskellige for at finde ud hvilken en der var bedst)

Så jeg er desværre ikke til nogen hjælp overhovedet! Men jeg håber virkelig at det lykkedes for jer 

Anmeld

29. december 2010

Siber

jeg vil sige det er bare at blive ved at prøve, det har vi også gjort med Astrid. Det er ikke altid hun gider at sutte på den, såden rigtig sutte. Men som de andre siger prøve med forskellige former.

Hvordan er det hun ikke gider at tage den? spytter hun den ud eller er hun ved at kaste op eller?

Knus Siber, der også har lange kasser!

Anmeld

29. december 2010

Kaufie

Siber skriver:

jeg vil sige det er bare at blive ved at prøve, det har vi også gjort med Astrid. Det er ikke altid hun gider at sutte på den, såden rigtig sutte. Men som de andre siger prøve med forskellige former.

Hvordan er det hun ikke gider at tage den? spytter hun den ud eller er hun ved at kaste op eller?

Knus Siber, der også har lange kasser!

Hun skubber den ud med tungen og klapper så i. Så på den måde har den jo lidt af den ønskede effekt :-)Men det lykkes også at få hende til at tage den en gang eller to om dagen, hvor hun sutter rigtigt på den. Så formen og str må jo være ok for hende - hun vil bare helst have den ægte vare (hun er allerede en kvalitetsbevidst dame!!)Vi må bare have tålmodighed og blive ved - det var der vi glippede med Williams suttebrug.

Anmeld

29. december 2010

Lise

Vi blev bare ved og ved og ved...

Simon har kun brugt sut sporadisk (fra 5 til 11 mdr + når han skulle sove til middag i perioder), men Casper bruger sut, og er meget afhængig af den. Og den er jo et fantastisk stykke værktøj, sådan en sut  Vi troede faktisk heller ikke vi fik Casper til det, men jeg blev ved med at drøne den i kæften på ham, og nu sidder den sgu fast  Mest irriterende er det jo, når man skal op gentagne gange i løbet af natten for at putte sutten tilbage i munden på det ulykkelige barn..

Held og lykke med det!

Anmeld

29. december 2010

ivfmarie

Jeg lavede "bytte-bytte-købmand-trikset": Mens afkommet var ved at gøre sig færdig i patten, tog jeg selv sutten i munden for at få den lunet lidt, og for at den ikke skulle være for "tør". Og når baby var ved at blunde hen, så byttede jeg med et snuptag "the real deal" ud med sutten, men lod stadig bebs ligge ved babsen - nærmest sådan lidt klemt op ad babsen, for at holde sutten på plads, så slap jeg nemlig for at den blev skubbet ud igen, og ret hurtigt accepterede bebs (både første og anden) at det var et ok byt .

Pøj pøj med projektet

Anmeld

30. december 2010

bette

ivfmarie skriver:

Jeg lavede "bytte-bytte-købmand-trikset": Mens afkommet var ved at gøre sig færdig i patten, tog jeg selv sutten i munden for at få den lunet lidt, og for at den ikke skulle være for "tør". Og når baby var ved at blunde hen, så byttede jeg med et snuptag "the real deal" ud med sutten, men lod stadig bebs ligge ved babsen - nærmest sådan lidt klemt op ad babsen, for at holde sutten på plads, så slap jeg nemlig for at den blev skubbet ud igen, og ret hurtigt accepterede bebs (både første og anden) at det var et ok byt .

Pøj pøj med projektet

ej hvor smart :) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.