FB - Liva´s vej til verden d. 27. december 2010

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Topp

Så må jeg hellere få skrevet om Liva´s vej til verden d. 27. december 2010.

fra jeg kommer på fødeafdeling går det så stærkt (2 timer fra ankomst til fødsel) at jeg ikke selv har fornemmelse af tingene - men har jordmoderes notater - så det er dem der kommer fra tiden der.

Det hele startede d. 25. december - hvor jeg under jule frokost med hele familien, fik tegnblødning.

Natten mellem d. 25-26 december fik jeg små-veer med 10 min. imellem - og tænkte YEEES NU sker der noget - meeeen nej det gik desværre i sig selv igen

Ved spisetid d. 26. december begyndte veerne dog igen - nu med mere bid i men stadig med 10-12 min. imellem.

Jeg bliver hos mine forældre - da det er min mor der skal køre mig til sygehuset, samt være med til fødslen.

Kl. 22:30 beslutter jeg at rende i karbad, og det var super dejligt. Jeg barber det ene ben - VE - så det andet - VE igen hmm tænkte jeg - DER gik ikke 10 min.......

Jeg står op af badet og tager mit ur så jeg kan holde øje med tiden igen, og ned i karet igen - opdager der nu kun er under 5 min. mellem veerne - så skynder mig op og få hurtigt tøj på (har over 1 times kørsel til fødeafd i dette vejr).

Jeg får redt mit hår - imens når jeg at have 3 veer - så går ind i stuen til min mor og siger : øhhh jeg tror vi skal til at køre nu.... Hun er helt forvirret for da jeg gik i bad en ½ time tidligere var der jo 10-12 min. imellem.

Jeg ringer til føde afdelingen og fortæller vi er på vej kl. 23:17 - og afsted med os.

Køreturen bliver FRYGTELIG med alle de veer - der er nu kun 2 min. imellem under hele køreturen  ca. en halv time FØR vi når sygehuset siger jeg til min mor - jeg bliver nødt til at komme om bag i bilen - kunne simpelthen ikke sidde ned mere under veerne - vi holder ind og får mig om på bagsædet. Der står jeg så på alle 4 resten af vejen med stadig 2 min imellem veerne.

Vi ankommer til fødeafdelingen kl. 00:45 - jeg bliver undersøgt og er 5 cm. åben.

01:40 undersøges jeg igen indvendigt er nu 7 cm. åben

01:55 tager hun vandet - og nu gør det NAS

02:25 starter min pressetrang

02:26 Hjertelyden falder på Liva med 82-90 slag i minuttet under mine presseveer

02:35 bagvagten kaldes da hjertelyden er MEGET påvirket

02:45 Liva fødes - ligesom bagvagten ankommer til stuen...

Fik min prissesse i armene 02:45 - lille og fin - og jeg er bare SÅ lykkelig og glad for alt er veloverstået.

Liva vejede 3000 g. og var 50 cm. lang 

Tak fordi i ville læse med om Liva´s vej til verden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Manakauapo

Stort tillykke med Liva

Anmeld

28. december 2010

Koen.

Kæmpe tillykke, hvor er hun fiin

Anmeld

28. december 2010

DLM

STORT tillykke med hende hvor er hun sød

Anmeld

28. december 2010

Den lykkelige

Årh hvor er hun fin!!! Stort tillykke!!

Anmeld

28. december 2010

Mother-love

tillykke med den lille prinsesse...

Anmeld

28. december 2010

BabyMus

Stort tillykke med Prinsesse Liva. (:

Anmeld

28. december 2010

birthee

Stort tillykke, hvor er hun fin!!!

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

ihh hvor hun fiiiin .

Tillykke .

Anmeld

28. december 2010

Najsen86

Ej hvor er hun dejlig og hvor er det bare et rigtig fint navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.