Så må jeg hellere få skrevet om Liva´s vej til verden d. 27. december 2010.
fra jeg kommer på fødeafdeling går det så stærkt (2 timer fra ankomst til fødsel) at jeg ikke selv har fornemmelse af tingene - men har jordmoderes notater - så det er dem der kommer fra tiden der.
Det hele startede d. 25. december - hvor jeg under jule frokost med hele familien, fik tegnblødning.
Natten mellem d. 25-26 december fik jeg små-veer med 10 min. imellem - og tænkte YEEES NU sker der noget - meeeen nej det gik desværre i sig selv igen
Ved spisetid d. 26. december begyndte veerne dog igen - nu med mere bid i men stadig med 10-12 min. imellem.
Jeg bliver hos mine forældre - da det er min mor der skal køre mig til sygehuset, samt være med til fødslen.
Kl. 22:30 beslutter jeg at rende i karbad, og det var super dejligt. Jeg barber det ene ben - VE - så det andet - VE igen
hmm tænkte jeg - DER gik ikke 10 min.......
Jeg står op af badet og tager mit ur så jeg kan holde øje med tiden igen, og ned i karet igen - opdager der nu kun er under 5 min. mellem veerne - så skynder mig op og få hurtigt tøj på (har over 1 times kørsel til fødeafd i dette vejr).
Jeg får redt mit hår - imens når jeg at have 3 veer - så går ind i stuen til min mor og siger : øhhh jeg tror vi skal til at køre nu.... Hun er helt forvirret for da jeg gik i bad en ½ time tidligere var der jo 10-12 min. imellem.
Jeg ringer til føde afdelingen og fortæller vi er på vej kl. 23:17 - og afsted med os.
Køreturen bliver FRYGTELIG med alle de veer - der er nu kun 2 min. imellem under hele køreturen
ca. en halv time FØR vi når sygehuset siger jeg til min mor - jeg bliver nødt til at komme om bag i bilen - kunne simpelthen ikke sidde ned mere under veerne - vi holder ind og får mig om på bagsædet. Der står jeg så på alle 4 resten af vejen med stadig 2 min imellem veerne.
Vi ankommer til fødeafdelingen kl. 00:45 - jeg bliver undersøgt og er 5 cm. åben.
01:40 undersøges jeg igen indvendigt er nu 7 cm. åben
01:55 tager hun vandet - og nu gør det NAS
02:25 starter min pressetrang
02:26 Hjertelyden falder på Liva med 82-90 slag i minuttet under mine presseveer
02:35 bagvagten kaldes da hjertelyden er MEGET påvirket
02:45 Liva fødes - ligesom bagvagten ankommer til stuen...
Fik min prissesse i armene 02:45
- lille og fin - og jeg er bare SÅ lykkelig og glad for alt er veloverstået.
Liva vejede 3000 g. og var 50 cm. lang
Tak fordi i ville læse med om Liva´s vej til verden.