Glædeligt Vintersolhverv - Glædelig Jul!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Anonym trådstarter

Så blev det også jul i år - fantastisk ikke sandt? :-)

D. 23. december skulle Mormor og Onkel Casper efter planen komme til skoven, men ak og ve, det var sne som ind i helvede!! Klokken 19 stod de på Høje Taastrup station og kunne ikke helt beslutte om de ville forsøge sig og tage afsted eller om det var bedre bare at aflyse. Søren var ved at hyle fordi "det ville være så synd for z hvis Mormor ikke er her til juleaften" ;-) og afsted kom Mormor og Onkel Casper da også. Det hele gik faktisk som smurt, toget kørte til tiden og ankom til tiden, sådan cirka. Bussen fra Odense til Faaborg kørte og ankom cirka til tiden. Så det var jo egentlig bare de 2-3 km fra Faaborg Busstation til Skovhytten der var problemet. Søren kørte afsted mod buscentralen i god tid - heldigvis! for da han nåede enden af skovvejen var der FULDKOMMEN føget til og han måtte parkere bilen ved skovhytten dernede (de troede vist det var en polsk hjemmerøver, for de turde ikke åbne døren for Søren!). Og så måtte han klatre igennem meterhøje snedriver. Det var lige 100 meter, så var der ryddet igen, men man kunne jo altså ikke få bilen med over sneen, så afsted måtte det gå på gåben.
Da de alle 3 nåede tilbage igen var klokken henad 23 og z og jeg sad og ventede med varm the og nybagt æblekage med vanilleis og ind ad døren trådte 3 stivfrosne snemænd, der fortalte i munden på hinanden hvor skrækkeligt meget sne de var klatret igennem for at nå frem!
Men z smilede til Mormor og så var alt vist glemt igen ;-)
Næste morgen fortalte hun, at hun havde hylet en lille smule da hun skulle sove og igen da hun vågnede af glæde over at være kommet frem og skulle holde jul med z :-)
Juleaftensdag gik stille og roligt med forberedelser og hygge. Vi spiste stor morgenmad og så dinglede vi bare rundt i nattøj. Jeg var den eneste der kom i bad den dag og fik fin kjole på (en kjole jeg købte til min 25 års fødselsdag og som jeg ikke har kunnet passe siden, wooohooo!). Dvs., z fik også kjole på, ikke Daub Deluxe kjolen, som endnu er en anelse for stor, men den røg hele tiden op om nakken og så besluttede vi, at det også kunne være ligegyldigt med at være så frygtelig fin! Det er tusind gange vigtigere at have det tilpas, så af røg kjolen igen. Og til sidst endte det med, at jeg sad der i min kjole, Mormor sad i uldne lange underbukser og Far sad i pyjamas :-)

Middagen var vellykket udover alle grænser - en drømmejulemiddag!! Sovsen var abzut den bedste sovs jeg nogensinde har brygget og selv Onkel Casper måtte overgive og sukkede for hver bid "det er bare SÅ godt det her!". Mormor tog z og så skovlede jeg og Søren bare julemad ind!

Så skulle gaverne naturligvis åbnes og hold nu fest altså! Der var så sindssygt mange pakker!! Det er vi slet slet ikke vant til - i hvert fald ikke Søren og jeg! Vi plejer at give hinanden og Carla og det er dét! Men i år fik vi simpelthen fra ALLE - dvs. z fik fra alle, men vi pakkede jo op ;-) Og Onkel Casper fik vildt mange julegaver ("flere end z" bemærkede Søren) og så blev Mormor (og Bedstefar) jo også begavet i heftige mængder. Så selvom vi bare var os 5 og det skulle være stille og roligt, så endte vi med at sidde og pakke-pakke op i laaaaang tid. Det dejlige var, at det gik langsomt for sig, og der var ingen utålmodige sjæle, så der var tid til at forklare sine gaver og sige tak og kigge rigtigt på dem inden man skulle hente en ny under træet. Der var så lige den uheldige detalje, at Mormors lange uldne underbukser var gennemsigtige, så på et tidspunkt sidder Søren og Casper og kigger meget demonstrativt VÆK fra juletræet og da jeg kigger derover står Mormor med måsen i vejret og lufter hele pivtøjet :-O

Onkel Casper fik en salatskål og fire vippeglas fra Design Delicatessen. Mormor og Bedstefar fik en billedramme med billeder af z, fodaftryk og penge til en tur/retur billet til Storebælt med et digt fra z ;-)

Far fik en stor granit morter - nøøøøøj han blev glad: "jeg skal bare knuse ALT!", og Brdr. Prices 2. kogebog. Ja...det var jo lidt jokeren, for jeg havde jo købt den fordi han eeeeeeelsker Brdr. Price, men så var der reklame for kogebogen på tv her i december og der udbrød han hånligt, at det var bare den TYPISKE julegave, som ALLE ville få i år :-X scheize! Men han blev rigtig rigtig glad alligevel, han lod i hvert fald som om, om ikke andet - og 26. december kom første opskrift i brug da han - helt helt selv - lavede Gammeldaws kylling med skilt sovs (kan virkelig anbefales, by the way!!).
Søren (og z og August) gav mig Teiturs nye cd og denne fantastiske lampe - ih, jeg synes den er taget lige ud af et eventyr og jeg kan se små lysende alfer svæve rundt og lyse skærmen op, trolde læne sig mod foden og snorke og høre stenene fortælle historier:

Men nu ER Søren - uanset hvad han selv siger - også eminent god til at finde gaver til mig :-)

Til sidst gik z fuldstændig kold på Fars arm <3

Der skulle naturligvis også spises ris a la mande - ganske hjemmelavet, helt fra bunden, af moi ;-) og Mormor vandt mandlen og fik en bog om øl, som Onkel Casper havde købt til mandelgave. 

og så tullede vi allesammen ligeså stille i seng.

Den 25. spiste vi igen en ordentlig omgang morgenmad, inden Mormor og Onkel Casper skulle hjemad igen. De nåede dog lige det mest ukorrekte, snydeagtige spil Scrabble jeg længe har været vidne til! (og Søren og jeg besluttede, efter de var kørt, at vi ALDRIG skal spille scrabble med dem!)
Turen hjem gik vist nok helt smertefrit, og der var endda ryddet nede for enden af skovvejen, så de kunne køres helt til bussen :-)

Det var en ganske dejlig jul, men vi glæder os nu alligevel til HELE familien er samlet næste år hos Mormor og Bedstefar!

Glædelig Vinterzhverv - Glædelig Jul!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

mariamiss6

Ih sikke en hyggelig juleaften i har haft

Og sikke en for feeeeeed lampe :D

felix råber dog Naaaaaarj!!!! når jeg forstørrer billedet op....

Anmeld

28. december 2010

Ni-ko-li-ne

ååååååååååååh x.... snøft... hvor er det bare hyggeligt at læse om!!!!

og den der lampe, hvor er den flot! hvor i himlens navn finder Søren sådanne nogle fine ting henne????????

Næste år bliver fantastisk! der er z så stor at hun også godt ved hvad pakker er, hi hi..... det kan være ganske underholdende!!!! og hold nu op mand, hvor er hun dog vokset!!!! den smukke smukke lille pige!

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

der er åbnet en nørrebro butik med fynbo priser i svendborg - der fandt Søren lampen jeg synes også bare den er FANTASTISK!

jeg glæder mig vildt til næste år, der er kusine Carla der også og hun er altid morsom at holde jul med  sidste år fik hun et klaver og satte sig med det samme og underholdt os allesammen (hun er kæmpe-kæmpe fan af Sigurd Barret):

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. december 2010

Ni-ko-li-ne

x skriver:

der er åbnet en nørrebro butik med fynbo priser i svendborg - der fandt Søren lampen jeg synes også bare den er FANTASTISK!

jeg glæder mig vildt til næste år, der er kusine Carla der også og hun er altid morsom at holde jul med  sidste år fik hun et klaver og satte sig med det samme og underholdt os allesammen (hun er kæmpe-kæmpe fan af Sigurd Barret):

arh men..... åh hvor er hun dog også bare KÆR!!!!!!!!

en Nørrebro butik med fynbo priser, det er da noget nær perfekt?

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

arh men..... åh hvor er hun dog også bare KÆR!!!!!!!!

en Nørrebro butik med fynbo priser, det er da noget nær perfekt?

det er jo det aller-allerbedste ved at bo hernede

i  fynbo-priser!!

Anmeld

28. december 2010

Tvillingemor80

hvor ligger den butik (er selv fra svendborg) ?

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

amandamh skriver:

hvor ligger den butik (er selv fra svendborg) ?

du ved...der er helsekostbutikken der overfor kirken med parkeringspladsen foran og en TDC butik på det andet hjørne og imellem de to ligger den...ved siden af en butik med rideudstyr

Anmeld

29. december 2010

Tvillingemor80

uuuu der må jeg ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.