NF imorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2010

FamilienSørensen

MaybeMe skriver:

Hej i skønne tøser i denne gruppe

Så er det sgu imorgen at jeg skal til nakkefoldscanning kl. 8.00. Tiden er da barer gået SÅ stærkt! Nu håber jeg bare at den lille har det godt derinde!

Er en blanding af spændt og nervøs... Håber bare at talene ser fine ud

Hva med jer? Hr i været afsted? Og hvordan gik det???

Knus

Tillykke med det! Kan læse at det gik rigtig godt? Det er fantastisk når man får sådan noget at vide

Vi har også lige været afsted idag (eller ja det må jo så småt være igår hehe) min kæreste og jeg, og det var også et dejligt resultat vi fik.

Faktisk blev vi positivt overrasket over hvor meget aktivitet der var da vi startede scanningen lå baby på ryggen, men da vi sluttede lå baby på maven med panden hen mod min rygsøjle, vi så den lige rulle lidt rundt og lave sinke bevægelser, dets lille hjerte pumpede afsted. Og sygeplejersken sagde til os at barnet havde slugt noget foster vandt siden man kunne se den lille runde sorte klump der er en mavesæk. Ej det var helt fantastisk!! Jeg er 3 dejlige måneder henne 13+2. Jeg fik at vide at siden jeg er så ung, skulle jeg deltage i vuggestueprojekt, hvilket for mig lyder som en god ide.

MVH overlykkelig kusuma<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

heisamig

Ihhh hvor er det bare hyggeligt at læse om jeres scanninger. Glæder mig helt vildt - jeg ringer ind idag og får en tid, så den hører i senere

Vuggestueprojekt????? Fordi du er ung??? - fortæl fortæl...

Anmeld

30. december 2010

nahoje

Tillykke med scanningerne Jeg er faktisk i tvivl om jeg vil nakkefoldsscannes. På den ene side vil jeg rigtig gerne se den lille bebs og måske få et billede eller to. Men på den anden side synes jeg ikke rigtig jeg kan bruge det tal man får til noget- andet end bekymring. Ville ønske man kan blive scannet uden at få sandsynligheden for handicap. Men det lyder som om man godt kan det? Tryghedsscanning blev der snakkes om på denne tråd? Jeg skal til 1. lægebesøg d. 4. januar. Så jeg er ikke så langt endnu.

Hilsen Nanna 6+1

Anmeld

30. december 2010

Happiness

nahoje skriver:

Tillykke med scanningerne Jeg er faktisk i tvivl om jeg vil nakkefoldsscannes. På den ene side vil jeg rigtig gerne se den lille bebs og måske få et billede eller to. Men på den anden side synes jeg ikke rigtig jeg kan bruge det tal man får til noget- andet end bekymring. Ville ønske man kan blive scannet uden at få sandsynligheden for handicap. Men det lyder som om man godt kan det? Tryghedsscanning blev der snakkes om på denne tråd? Jeg skal til 1. lægebesøg d. 4. januar. Så jeg er ikke så langt endnu.

Hilsen Nanna 6+1

Tror ik de foretager NF uden at fortælle risikoen. Men man kan betale sig fra scanninger på forskellige privatklinniker. Priserne varierer en del.

Må jeg spørge om hvorfor du ikke vil vide risikotallet?

Anmeld

30. december 2010

Happiness

Jacob&Kusuma skriver:

Tillykke med det! Kan læse at det gik rigtig godt? Det er fantastisk når man får sådan noget at vide

Vi har også lige været afsted idag (eller ja det må jo så småt være igår hehe) min kæreste og jeg, og det var også et dejligt resultat vi fik.

Faktisk blev vi positivt overrasket over hvor meget aktivitet der var da vi startede scanningen lå baby på ryggen, men da vi sluttede lå baby på maven med panden hen mod min rygsøjle, vi så den lige rulle lidt rundt og lave sinke bevægelser, dets lille hjerte pumpede afsted. Og sygeplejersken sagde til os at barnet havde slugt noget foster vandt siden man kunne se den lille runde sorte klump der er en mavesæk. Ej det var helt fantastisk!! Jeg er 3 dejlige måneder henne 13+2. Jeg fik at vide at siden jeg er så ung, skulle jeg deltage i vuggestueprojekt, hvilket for mig lyder som en god ide.

MVH overlykkelig kusuma<3

Dejligt med en positiv oplevelse også Ja det er vildt så meget sådan en lille en kan hoppe rundt og sparke med benene inde i mavsen

Vuggestueprojekt? Hvad er det for noget?

Knus

Anmeld

30. december 2010

Happiness

heisamig skriver:

Ihhh hvor er det bare hyggeligt at læse om jeres scanninger. Glæder mig helt vildt - jeg ringer ind idag og får en tid, så den hører i senere

Vuggestueprojekt????? Fordi du er ung??? - fortæl fortæl...

Så må du lige opdatere når du har været til NF Synes det er hyggeligt at høre om jer andre, nu hvor vi alle er forholdsvis tæt på hinanden

Anmeld

30. december 2010

heisamig

Jeg var faktisk også meget i tvivl om jeg ville til nakkefoldsscanning, men min kæreste ville gerne at vi gjorde det, så nu har vi tid d. 10.01 - uh jeg glæder mig vildt til at se vores lille myr for første gang. Jeg er overhoved ikke nervøs for tallene (det kan selvfølgelig nå at komme), men hvorfor i al verden skulle der være noget galt? - neej... jeg er helt sikker på, at alt er fuldstændig perfekt og som det skal være. Jeg synes det skaber unødig bekymring... Før i tiden var man faneme lykkelig for at være gravid, men nu til dags (HA... lyder som en 90-årig) bliver man tjekket og tjekket og scannet og scannet - hvilket jeg tror forårsager en del unødig spekulation og bekymring, som på ingen måde kan være sundt for et barn..

Ha, langt indslag for mig om at jeg godt forstå du er i tvivl, men nu skal jeg jo selv scannes, så får vi se hvordan det er og om jeg når at blive nervøs...

Anmeld

31. december 2010

nahoje

Jeg tror bestemt heller ikke der er noget galt. Men NF giver jo ikke noget endeligt svar. Man får et tal, som man så skal forholde sig til. Hvis sandsynligheden for at få et handicappet barn er lavt, er der jo stadig en risiko for det, og omvendt kan en høj sandsynlighed jo også betyde at der slet ikke er noget galt. Det var jo anderledes hvis man fik 100 % af vide at enten er baby rask eller også er baby syg.

Men både jeg og min kæreste er unge og raske, så det kan godt være, at vi skulle ønske en NF. Mest fordi jeg tror det er en fantastisk oplevesle at se den lille.

Anmeld

1. januar 2011

FamilienSørensen

MaybeMe skriver:

Dejligt med en positiv oplevelse også Ja det er vildt så meget sådan en lille en kan hoppe rundt og sparke med benene inde i mavsen

Vuggestueprojekt? Hvad er det for noget?

Knus

Det er et tilbud for unge mødre, om at blive frivillig nogle timer om dagen i en vuggestue, da man jo skal lære og har kontakt med små børn og voksne mennesker, men dog er det jo også for at se om jeg gøre noget de ikke mener er helt normalt. Desuden er man sikret en vuggestue plads hvis man deltager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.