Veloverstået vækstscanning i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. december 2010

DK

Så var vi til den sidste vækstscanning med Bimmeren idag! Han vejede 3058 gram og var 4% over gennemsnittet ligesom sidst! Han var en lille ballade-mager der lå og "trak vejret" derinde, så det tog lidt tid for hende at få et mavemål der ikke var enten "ude eller inde".

Men hun godkendte en hjemmefødsel fra nu af, så nu kan han bare komme!

SKØNT!

Derudover har jeg en lungeinfektion. Jeg havde det MAX dårligt i går med feber og det hele. Men feberen er heldigvis forduftet her til morgen og jeg er mere frisk i dag. Jeg kunne godt få noget bredspektret medicin, men det ville ikke være godt for Bimmeren! Så nu hoster og hakker jeg bare som en bedre 80 årig på 70 røde look om dagen! Plus massiv kvalme. Jeg tror det er fordi at alle de host skubber til maven, så alt mavesyren kommer op af.

Jeg har haft heftige stik op i, ja, tissekonen i dag, så... Men føler til trods stadigt ikke at noget er på vej. Måske skyldes det bare alt den hosten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Mettemus

DK skriver:

Så var vi til den sidste vækstscanning med Bimmeren idag! Han vejede 3058 gram og var 4% over gennemsnittet ligesom sidst! Han var en lille ballade-mager der lå og "trak vejret" derinde, så det tog lidt tid for hende at få et mavemål der ikke var enten "ude eller inde".

SKØNT!

Derudover har jeg en lungeinfektion. Jeg havde det MAX dårligt i går med feber og det hele. Men feberen er heldigvis forduftet her til morgen og jeg er mere frisk i dag. Jeg kunne godt få noget bredspektret medicin, men det ville ikke være godt for Bimmeren! Så nu hoster og hakker jeg bare som en bedre 80 årig på 70 røde look om dagen! Plus massiv kvalme. Jeg tror det er fordi at alle de host skubber til maven, så alt mavesyren kommer op af.

Jeg har haft heftige stik op i, ja, tissekonen i dag, så... Men føler til trods stadigt ikke at noget er på vej. Måske skyldes det bare alt den hosten?

Dejligt at Bimmeren stadig vokser som han skal - glæder mig til at se billeder af ham uden for maven med tykke kinder, trutmund og det hele. Fedt med godkendt hjemmefødsel - så kan i bare komme i gang med planen for hjemmeigangsættelse også

Eller måske i skulle vente til du er friskere, så der er en chance for at genvinde lidt kræfter inden en fødsel?

MEN!!! Mon ikke du føder inden 40+ hvis du allerede synes der sker lidt? Jeg har haft lidt mens.lign. smerter den sidste uge, men det er vist bare et vilkår på det her tidspunkt. Er bare så super opmærksom på ALT som kan indicere at der sker noget.

Anmeld

27. december 2010

piadas

DK skriver:

SKØNT!

Endnu en dejlig opdatering! Skønt at han bare kan komme an nu...jeg havde været lidt nervøs på dine vegne, om han nu kunne finde på at komme før tid, så du ikke kunne få din hjemmefødsel. Men nu kan du jo heldigvis pakke tasken ud igen, så du er fri for, at den står i hjørnet og stirrer på dig!

Dejligt at han forøvrigt er lidt over gennemsnittet med tanke på det der med navlestrengen (jeg kan ikke huske, hvad det er det hedder)!

Anmeld

27. december 2010

Sofia

Ih hvor han da vokser og vokser den lille Bimmer!! DEJLIGT! Men synd for dig med sygdommen og al den hosten, øv øv, rigtig god bedring med det! Jeg tror han venter med at komme til januar, måske nok før den 12. men det bliver først i januar, det er jeg overbevist om, og ikke den 1. selvfølglig!

Mange knus til jer

Anmeld

27. december 2010

DK

Ja nu må vi se! Jeg kan ikke huske "stikken" fra dengang med Kirstine. Men scanningsdamen sagde at slimprop og ingen livmoderhals betød alt fra om 5 min til om flere uger når det var 2. gang og det "mente jeg jo også nok", he he. Men Mikkel blev da lidt beroliget, trods han straks startede støvsugeren op da vi kom hjem, og fik ledt ekstra varme ind igennem varmtvandsbeholderen! "Hvis nu"...

Jeg tror også der går en uges tid mere! Selv om SELV JEG efterhånden er utålmodig . I går da jeg var så dårlig havde jeg det sådan "bare kom med veer nu, jeg kan da umuligt få det værre, måske vil jeg faktisk få det BEDRE med lidt veer"... meeen da jeg så lige tænkte mig lidt om, så ville veer nok ikke have hjulpet så meget igen, he he. Men da hun så clearede hjemmefødsel i dag, og Bimmeren var "en rigtig baby" på over 3 kg. så blev jeg helt sådan "weeeeee kom uuuuuuud Bimmer!"

Anmeld

27. december 2010

CA

DK skriver:

Ja nu må vi se! Jeg kan ikke huske "stikken" fra dengang med Kirstine. Men scanningsdamen sagde at slimprop og ingen livmoderhals betød alt fra om 5 min til om flere uger når det var 2. gang og det "mente jeg jo også nok", he he. Men Mikkel blev da lidt beroliget, trods han straks startede støvsugeren op da vi kom hjem, og fik ledt ekstra varme ind igennem varmtvandsbeholderen! "Hvis nu"...

Jeg tror også der går en uges tid mere! Selv om SELV JEG efterhånden er utålmodig . I går da jeg var så dårlig havde jeg det sådan "bare kom med veer nu, jeg kan da umuligt få det værre, måske vil jeg faktisk få det BEDRE med lidt veer"... meeen da jeg så lige tænkte mig lidt om, så ville veer nok ikke have hjulpet så meget igen, he he. Men da hun så clearede hjemmefødsel i dag, og Bimmeren var "en rigtig baby" på over 3 kg. så blev jeg helt sådan "weeeeee kom uuuuuuud Bimmer!"

Ih hvor er det skønt at du nu bare kan føde derhjemme. Jeg glææder mig til at høre om det! Øv at du er blevet syg. Rigtig god bedring til dig! 

Ved du hvad det der stikken er? Det har jeg nemlig også rigtig meget. Nogle dage mere end andre, men rigtig meget i dag. Sådan hive, stikke nappe agtigt. Du plejer at vide så meget om graviditet og hvad dertil hører

Anmeld

28. december 2010

Marco2

Dejligt med "godkendelsesstemplet"!

Men trælst med sygdom. Så må han hellere blive derinde så du er helt frisk til fødslen!

AG

Anmeld

28. december 2010

DK

Carina87 skriver:

Ih hvor er det skønt at du nu bare kan føde derhjemme. Jeg glææder mig til at høre om det! Øv at du er blevet syg. Rigtig god bedring til dig! 

Ved du hvad det der stikken er? Det har jeg nemlig også rigtig meget. Nogle dage mere end andre, men rigtig meget i dag. Sådan hive, stikke nappe agtigt. Du plejer at vide så meget om graviditet og hvad dertil hører

Jeg aner ikke hvad det stikken-halløj er! Men jeg tænker at det vel må være noget... trækken i livmoderhalsen noget? Altså det er i alt fald mit bedste bud. Jeg har ikke lige kunne læse mig til det.

Men vi er jo også "højgravide" nu og klar til at føde, så det er nok bare alt sammen tegn på at det snart er nu, og snart som i indenfor de næste 4-5 uger, he he.... Men det veeeed vi jo ligesom godt! Det er bare at vente!

Anmeld

28. december 2010

DK

Marco2 skriver:

Dejligt med "godkendelsesstemplet"!

Men trælst med sygdom. Så må han hellere blive derinde så du er helt frisk til fødslen!

AG

Ja det er vist det bedste. Jeg har det heldigvis igen her til morgen noget bedre!

Anmeld

28. december 2010

CA

DK skriver:

Jeg aner ikke hvad det stikken-halløj er! Men jeg tænker at det vel må være noget... trækken i livmoderhalsen noget? Altså det er i alt fald mit bedste bud. Jeg har ikke lige kunne læse mig til det.

Men vi er jo også "højgravide" nu og klar til at føde, så det er nok bare alt sammen tegn på at det snart er nu, og snart som i indenfor de næste 4-5 uger, he he.... Men det veeeed vi jo ligesom godt! Det er bare at vente!

Jeg spurgte min JM i dag, og hun forklarede at det er fordi "væggen" derned er så fuld af nerver og baby står og kører hovedet op af de nerver, så det føles som knivstik. Sødt barn må man sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.