Erfaring med tyk nakkefold???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.147 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Matilde27

Hej

Vil lige hører om det er nohen der har erfaring med at man ved nakkefoldsscanning ser en for tyk nakkefold, men at risikotallet er 5000, så lægerne er ikke bekymrede for mongolisme, men at der kan være en lille risiko for hjertefejl?

Vi er blevet tilbudt en scanning på Riget (de har ikke udstyret i Hillerød hvor vi normalt kommer) Og vi har self sagt ja.

Jeg er bare ret bekymret for om den kan være mongol for det er jo kun en risk vurdering! Og de finder kun 90% af alle mongoler. Og jeg ved ikke lige om jeg rummer det hvis bebs er mongol. Har to børn i forvejen og det ville jo også gå ud over dem. Og det er ikke for at virke sippet eller andet, men man ønsker jo det bedste for sine børn også for bebs der kommer

Nå men hvis nogen har prøvet at få samme besked må I da gerne give lyd fra jer!

Knus herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Line Højdal

Hej!

Da jeg og min mand venter vores første barn, har jeg ingen erfaring med en tyk nakkefold... Men deres riskovurderinger skulle jo være ret så gode, så mon ikke den er god nok når de umiddelbart udelukker mongolisme?

Jeg kan godt forstå din bekymring - men vil råde dig til at stole på lægernes vurdering og ikke bekymre dig unødigt!! Jeg vil i hvert fald krydse fingre for at den lille bebs er helt sund og rask

Line

Anmeld

28. december 2010

Stine Raaholt

Hej Mathilde

Jeg har deværre heller ikke erfaring eller viden på området... Jeg synes det er ritigt at stole på hvad lægerne siger... men når du er i tvivl - og det kan jeg godt forstå - så tror jeg, at jeg ville spørge andre eksperter...

skriv eventuelt alle jeres bekymringer og spørgsmål ned og tag med til Rigshospitalet, når I skal derind... og spørg eventuelt hvem der er eksperter på området... jeg kan godt forstå at I er i tvivl, men det kan jo være at de kan forklare jer forskellen mellem nakkefoldens størrelse og blodprøve/alder...

Håber rigtig meget på at alt er ok... krydser fingre herfra

Mvh Stine

Anmeld

30. december 2010

Matilde27

Hej igen.

Tak for svar! Nu har vi været til gennemscanning og det gik rigtig fint! Vi skal have en lille dreng - og vi fik en rigtig grundig scanning hvor vi fik stillet en masse spørgsmål og fik gode svar. Han ser helt perfekt ud og lige som han skal. Hun ville dog stadig anbefale os scanningen på Riget, da de kan se det mere. Så det skal vi om en måned.

Men det gav helt sikkert ro at hun var så grundig og intet fandt.

Så nu er der lidt mere ro i sindet, Men vi har skrevet alle spørgsmål ned, så håber at få flere svar på Riget.

Og så glæder jeg mig meget til han kommer ud og ser helt normal ud - det er nok først der man kan slippe det hele og blive helt rolig!

Godt nytår til jer alle.

Anmeld

2. januar 2011

Stine Raaholt

Hvor er det dejligt at alt var fint... tillykke med det og krydser fingre for næste skanning...

det er både godt og skidt med alle de test, det kan også skabe uro, når man får et svar som I fik... men dejligt at det tyder på falsk alarm

Rigtig godt nytår til dig og den lille spirevip derinde, som ganske sikekrt er helt perfekt

mvh Stine

Anmeld

9. januar 2011

moars

hej matilde

Har heller ingen erfaring med tyk nakkefold. Men lyder skønt at i havde en rigtig god mdscan, hvor alt var fint med jeres lille trold Du må lige skrive en update m.h.t. rigshospitalet.

Kæmpe knus herfra

Anmeld

9. januar 2011

Matilde27

Jeg skal nok komme med en opdate, har fået tid til på onsdag.

Er ved at være lidt nervøs, men håber det går som planlagt.

Anmeld

12. januar 2011

Matilde27

Vil da lige fortælle jer alle at vores supermand har et rigtig fint hjerte

Det var en dejlig lettelse at være til scanningen på Riget idag! Hun sagde at det hele var rigtig fint. Vi kan godt forvente at han bliver en stor dreng, men som det ser ud nu så fejler han intet - juhuuuu!!!

Super lettede glade hilsner herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.