Skoldkopper - tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. december 2010

tinasmor

Min datter på næsten 3 har fået skoldkopper. Indtil videre er det ikke så slemt indda. Et par enkelte knopper i hoved men en del på kroppen. Der kan selvfølgelig blive meget værrere. De sidste par dage har hun sovet med langærmet body og strømpebukser fordi det jo klør helt vildt og vi gerne vil ungå at hun kkør i det. Men i nat ville hun have strømpebukserne af. Nu tænker jeg på, om det er bedre med noglet mere løst? (Han indtil nu ikke givet hende det på, fordi hun blot hiver enten op eller nej i tøjet og klør som en sindsyg.

Hvad er jeres råd?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

sarahf

tinasmor skriver:

Min datter på næsten 3 har fået skoldkopper. Indtil videre er det ikke så slemt indda. Et par enkelte knopper i hoved men en del på kroppen. Der kan selvfølgelig blive meget værrere. De sidste par dage har hun sovet med langærmet body og strømpebukser fordi det jo klør helt vildt og vi gerne vil ungå at hun kkør i det. Men i nat ville hun have strømpebukserne af. Nu tænker jeg på, om det er bedre med noglet mere løst? (Han indtil nu ikke givet hende det på, fordi hun blot hiver enten op eller nej i tøjet og klør som en sindsyg.

Hvad er jeres råd?

På forhånd tak.

spørg lægen om at få noget kløe stillende, også ikke give hende for meget tøj på, idet et barn har det varmt og sveder, klør det mere, bare min erfaring håber du kan bruge det

Anmeld

26. december 2010

grinbidderen

Da min søn havede skoldkopper fik vi afvide af lægen vi skulle putte noget kartoffel mel på sår/knopperne så klødet det ik, og det hjalp på vores knægt.

Anmeld

26. december 2010

Lone Jakobsen

du kan få zink spray på apoteket, det hjælper meget mod kløe.

Anmeld

26. december 2010

tinasmor

Mange tak for jeres svar.

Anmeld

26. december 2010

twinboys

God bedring

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

tinasmor skriver:

Hvad er jeres råd?

På forhånd tak.

Jeg ville lade hende sove i løst nattøj og duppe skoldkopperne med zinkliniment, som fåes i håndkøb på apoteket

Rigtig god bedring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.