Gode historier med vores ekstra barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Nattøs

Kære Alle sammen.

Jeg synes det er ved at være på tide, at vi får nogen af de positive oplevelser med vores dejlige sted/bonus/pap osv børn.

Jeg er bare så overlykkelig, efter at mig,kæresten og min dejlig stedsøn har holdt juleaften i dag, alt har bare foregået næsten efter planen. Vi fik spillet pakkespil, danset om juletræet med sang og fik delt pakkerne ud, han fik leget med sit nye legetøj . Vi legede med bedste vis også med, selv om jeg personlig er virkelig dårlig til at lege med små mænd og maskiner smiler. 

Men jeg nød det på fulde hammer og kæresten har takket mig big time, fordi at jeg har sørget for så mange ting, så dagen skulle blive så perfekt som den nu kunne. Vi fik også spist risalman med mandelgave, som drengen selvfølgelig vandt selv uden snyd 

Drengen er 6 år gammel og bor til daglig i plejefamilie, moren døde for omkring 4 år siden, så vi har ham engang om ugen og efter nytår, skal vi begynde at have ham til overnatning Vi glæder os som sindsygt og drengen glæder sig også for vildt, så han efterlader flere og flere ting hos os. Jeg bor ved kæresten, trods at jeg har min egen lejlighed, har kendt drengen i ½ år, har været sammen med hans far i snart 10 måneder 

Vi havde ham fra halv et til kl 19 her til aften smiler.

Men kom nu frem med de positive historier, bliver helt trist over alle de triste historier og fatter ikke hvorfor, at folk brokker sig over at de får mere ansvar for det barn. Jeg elsker virkelig ansvaret og morrollen, bare vide at kæresten er pænt tilfreds og stolt af mig, at jeg virkelig gøre alt i min kraft til at få dagen til at glide, uden overhovedet at brokke mig. Jeg siger ikke at det altid er nemt, at være stedmor, men jeg elsker de fleste dage 

knus Nattøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Angelspot

Jeg elsker også at være bonusmor for min kærests to børn. I år skal vi holde jul sammen hos mine svigerforældre og jeg glæder mig vanvittigt meget

Vi henter dem hos deres mor i morgen formiddag og så skal vi hjem til deres bedsteforældre og pynte juletræ sammen. Det juletræ vi allesammen var ude og fælde i søndags, det var rigtig hyggeligt! Og så har vi børnene hos os hele julen over og vi har glædet os meget. Vi ser frem til ferierne hvor vi kan have dem lidt mere end til dagligt og vi har dem stort set alle ferier da det passer både os og deres mor

Anmeld

23. december 2010

Nattøs

Angelspot skriver:

Jeg elsker også at være bonusmor for min kærests to børn. I år skal vi holde jul sammen hos mine svigerforældre og jeg glæder mig vanvittigt meget

Vi henter dem hos deres mor i morgen formiddag og så skal vi hjem til deres bedsteforældre og pynte juletræ sammen. Det juletræ vi allesammen var ude og fælde i søndags, det var rigtig hyggeligt! Og så har vi børnene hos os hele julen over og vi har glædet os meget. Vi ser frem til ferierne hvor vi kan have dem lidt mere end til dagligt og vi har dem stort set alle ferier da det passer både os og deres mor

Ej hvor dejligt, at det nogen steder også går godt

Anmeld

27. december 2010

merle2010

Vi har osse haft en fantastisk jul mine dejlige bunosbørn, og så selvfølgelig min datter, nødt det i fulde drag.. vi spiste dejlig julemad, sang julesange, og spiste risalamande.. ungerne fik en masse gode gaver, og var søde hele aftenen.. de store holdt selv ud til kl 1 hvor vi kom hjem.. men vi måtte bære dem i seng, og klæde dem af.. vi bor på 2 sal, så kæresten bar dem op ad trapperne, og jeg klædte dem af og bar dem i seng...de var helt færdige efter den lange dag

dagen efter var vi til julefrokost, hvor vi spillede pakkespil... julian var helt helt vild med det, men anastazia gad ikke rigtig.. merle sov til middag..

jeg synes det er skønt at være bonusmor, men det er nu lidt nemmere når det er ens egne, m.h.t opdragelse os.v. men det går nu strålende.. nyder i hvert fald tiden med dem..

Anmeld

5. januar 2011

Rockertand

Kære Alle sammen.

Jeg synes det er ved at være på tide, at vi får nogen af de positive oplevelser med vores dejlige sted/bonus/pap osv børn.

Jeg er bare så overlykkelig, efter at mig,kæresten og min dejlig stedsøn har holdt juleaften i dag, alt har bare foregået næsten efter planen. Vi fik spillet pakkespil, danset om juletræet med sang og fik delt pakkerne ud, han fik leget med sit nye legetøj . Vi legede med bedste vis også med, selv om jeg personlig er virkelig dårlig til at lege med små mænd og maskiner smiler. 

Men jeg nød det på fulde hammer og kæresten har takket mig big time, fordi at jeg har sørget for så mange ting, så dagen skulle blive så perfekt som den nu kunne. Vi fik også spist risalman med mandelgave, som drengen selvfølgelig vandt selv uden snyd 

Drengen er 6 år gammel og bor til daglig i plejefamilie, moren døde for omkring 4 år siden, så vi har ham engang om ugen og efter nytår, skal vi begynde at have ham til overnatning Vi glæder os som sindsygt og drengen glæder sig også for vildt, så han efterlader flere og flere ting hos os. Jeg bor ved kæresten, trods at jeg har min egen lejlighed, har kendt drengen i ½ år, har været sammen med hans far i snart 10 måneder 

Vi havde ham fra halv et til kl 19 her til aften smiler.

Men kom nu frem med de positive historier, bliver helt trist over alle de triste historier og fatter ikke hvorfor, at folk brokker sig over at de får mere ansvar for det barn. Jeg elsker virkelig ansvaret og morrollen, bare vide at kæresten er pænt tilfreds og stolt af mig, at jeg virkelig gøre alt i min kraft til at få dagen til at glide, uden overhovedet at brokke mig. Jeg siger ikke at det altid er nemt, at være stedmor, men jeg elsker de fleste dage 

knus Nattøs

Jeg faldt lige over et indlæg fra dig - og jeg håber, at det er i orden, at jeg spørger om et par ting (du kan jo vælge ikke at svare)...

Hvordan ser omgivelserne på, at du er 21 og kæreste med én på 37 år - får I ikke kommentarer for det?

Som jeg læser det, så har din kæreste en søn på 6 år, som - til trods for at moderen er død - er anbragt i plejefamilie, havde han ikke valget, at sønnen kunne flytte ind hos ham dengang?

I har ikke samme bopæl og har kun været kærester i snart 10 måneder, men har nu taget beslutningen, at I skal forsøge at få et barn, - har I diskuteret for og imod på længere sigt i forhold til sønnen, fælles økonomi og alle de andre ting, der skal tages stilling til, når man har etableret et fælles hjem?

Jeg beklager alle mine spørgsmål, men er meget nysgerrig på folks tanker, når de vælger at leve meget anderledes end mine egne valg. 

Anmeld

5. januar 2011

Nattøs

Rockertand skriver:

Jeg faldt lige over et indlæg fra dig - og jeg håber, at det er i orden, at jeg spørger om et par ting (du kan jo vælge ikke at svare)...

Hvordan ser omgivelserne på, at du er 21 og kæreste med én på 37 år - får I ikke kommentarer for det?

Som jeg læser det, så har din kæreste en søn på 6 år, som - til trods for at moderen er død - er anbragt i plejefamilie, havde han ikke valget, at sønnen kunne flytte ind hos ham dengang?

I har ikke samme bopæl og har kun været kærester i snart 10 måneder, men har nu taget beslutningen, at I skal forsøge at få et barn, - har I diskuteret for og imod på længere sigt i forhold til sønnen, fælles økonomi og alle de andre ting, der skal tages stilling til, når man har etableret et fælles hjem?

Jeg beklager alle mine spørgsmål, men er meget nysgerrig på folks tanker, når de vælger at leve meget anderledes end mine egne valg. 

Jamen jeg vil da faktisk gerne besvare dine spørgsmål, så godt som jeg nu kan

Angående alder: Nej ingen går rundt og spørger om, hvorfor vi er sammen, jo selvfølgelig i starten. Men nu er folk bare rigtigt glade for at vi stadigvæk har det så godt sammen, han er den bedste mand jeg nogensiden har haft (og ja der har været nogle stykker trods min unge alder). Jeg ved godt, at 10 måneder ikke er lang tid, men jeg kan mærke på mig selv, at dette er det rigtigte for mig.

Vi har snakket om børn ja, men først engang til sommer, skal gerne nå at tabe mig nogle kger først også er der andre ting, som lige skal på plads først. Personlige ting.

Angående plejefamilien. Nej moren havde sønnen boende hos sig, desværre gik min skat helt ned med flaget og på lykkepiller som desværre gav ham større nedtur på. Så derfor valgte han frivilligt at sende sønnen i pleje, da han ikke følte at han kunne varetagerollen helt som han burde. Men i dag, er han hel igen og vi får sønnen mere og mere, såalt er godt på det plan. Han siger at jeg er en af grundene til at han er kommet sig så godt.

Angående bolig. Grunden til at vi ikke har samme bopæl er simpelthen højstrups skyld. De siger, at for at jeg kan komme foran i køen til lejlighed, så skal jeg stadigvæk bo i deres lejligheder, ellers kommer jeg bag i køen, men vi" bor" faktisk sammen  sÅå alt med økonomi osv er der styr på

Håber du fik svar på dine spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.