Lolli skriver:
Hej alle sammen. Lagde jo tråd herinde igår med at fødslen gik i stå. Og tusind tak for alle jeres svar og opmuntrende ord - det varmede. 
men men men... Nu sidder jeg i min sofa med verdens dejligste roligste lille pige. 54 cm lang og 3650 g stor.
Her følger beretningen om hendes vej til verden:
Den 20. om aftenen får jeg lidt veer og kraftige plukveer. Det bliver dog ikke til mere og hopper i seng. Sover fint om natten, men om morgenen føler jeg at er blevet kørt over af et tog.
Veerne kommer ofte, men uregelmæssigt og fødegangen synes vi skal komme ind til tjek (også vejret taget i betragtning). Var 2 cm åben ved undersøgelsen. Vi smutter ud og får noget frokost og er bagefter 3 cm åben og har regelsmæssige veer med 3 min mellemrum - de er stadigvæk til at holde ud.
Vi kører hjem og det hele går stå.
MEN kl. ca. 19.30 begynder det at røre på sig lige så stille og kl. 22 er der virkelig drøn på. 22.30 kommer svigermor og vi kører mod Holbæk. Vi ankommer kl. 23.40 og der er fuld hammer på veerne og vi snakker smertelindring. kl. 00.15: Vi aftaler at prøve med lattergas først og hjælper det ikke kan jeg få epidural (er dog 7 cm åben).
Så går det stærkt: 00.30 har jeg pressetrang, 00.35 tages vandet og 00.37 kommer der en lille presseve som jeg sagtens kan holde igen. Er nu 9 cm åben. 00.37 siger jeg, til jordemoderen, under en presseve: "nu kommer hun"!!
"Nejnej" siger jordemoderen "det er bare afføring". "Nej, hun kommer" siger jeg, jordemoderen tager en kigger og så får hun travlt med at fjerne madras og sætte bøjler op. 00.41 kommer vores lille pige til verden og har næsten ikke presset - hun kom helt af sig selv. 
Tror mine hormoner svinger for tiden, for blev helt rørt og fældede en tåre over din beretning! TILLYKKE med den lille