Lægen forbyder Liva at gå i vuggestue !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.635 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Livas mor

Som nogen af jer ved har Liva været syg, syg og atter syg, det lille pus. Vi stoppede hendes 8 pencillingkur på bare 6 måneder i lørdags efter hendes kolde lungebetændelse, og i nat fik hun igen høj feber (de sædvanlige 40,2 hun plejer) og en slem hoste.

Så op til lægen igen idag, og hun sagde den kolde lungebetændelse endnu ikke var ovre. Desunden sagde lægen at vi skulle holde Liva hjemme fra vuggestue indtil slutningen af januar (jeg er jo heldigvis sygemeldt indtil 7. februar) og at hun ikke skulle starte i vuggestue igen.. Men hvad skal hun så spurgte jeg lægen??

Lægen foreslog at vi ringede til Pladsanvisningen i Københavns Kommune og ansøgte om dispensation om at "springe ventelisten over" og få en dagplejeplads, da Livas ikke-eksisterende immunforsvar slet ikke kan klare en 12 børns stue i en vuggestue med 86 børn. Så nu skal despensationen skrives, visitationsudvalget skal tage sagen op og vi skal vente i uvished.

Jeg er bare så ked af det på Livas vegne over hun skal igennem så meget det lille pus:\'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Mi

Lille stakkel

Det er rigtigt at de bliver nemmere syge i en vuggestue som i dp, simpelthen fordi de bliver udsat for mere smitte.

Min datter var syg hele sidste vinter, hver eneste uge måtte hun blive hjemme fra vs mindst en dag. Det var bare SÅ sindsygt hårdt.

Jeg håber at i kan få en plads i en dagpleje i stedet, hvis det så kan hjælpe på at hun ikke bliver så let smittet.

Nogle mener at kranio sekral terapi eller kiopraktik kan hjælpe dem, hvis de er meget syge. Noget med nogle nerver som er klemt ved ryghvivlerne. Vi har ikke prøvet det, og ved heller ikke helt om jeg tror på det. Men måske var det et forsøg hver. Jeg har i hvert fald en kollaga, som har meget gode erfaringer med det.

God bedring

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

Livas mor skriver:

Som nogen af jer ved har Liva været syg, syg og atter syg, det lille pus. Vi stoppede hendes 8 pencillingkur på bare 6 måneder i lørdags efter hendes kolde lungebetændelse, og i nat fik hun igen høj feber (de sædvanlige 40,2 hun plejer) og en slem hoste.

Så op til lægen igen idag, og hun sagde den kolde lungebetændelse endnu ikke var ovre. Desunden sagde lægen at vi skulle holde Liva hjemme fra vuggestue indtil slutningen af januar (jeg er jo heldigvis sygemeldt indtil 7. februar) og at hun ikke skulle starte i vuggestue igen.. Men hvad skal hun så spurgte jeg lægen??

Lægen foreslog at vi ringede til Pladsanvisningen i Københavns Kommune og ansøgte om dispensation om at "springe ventelisten over" og få en dagplejeplads, da Livas ikke-eksisterende immunforsvar slet ikke kan klare en 12 børns stue i en vuggestue med 86 børn. Så nu skal despensationen skrives, visitationsudvalget skal tage sagen op og vi skal vente i uvished.

Jeg er bare så ked af det på Livas vegne over hun skal igennem så meget det lille pus:\'(

Puuhja..det er en strid en med et barn med lavt emunforsvar, har selv været der.
Jeg krydser arme og ben for at det hele går i orden for jer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

TbCp

Livas mor skriver:

Århhh stakkels lille tøs
Men også stakkels jer , for det er bare så hårdt når ens lille pus konstant er syg.

Rigtig god bedring og så håber jeg at i kan finde en god løsning på det hele!

Anmeld

22. december 2010

tinasmor

Stakkels jer. Hav evt en seddel fra længen med det han har sagt hvis plads kontoret gerne vil have det på skrift.

God bedring.

Anmeld

22. december 2010

Klumpe-dumpe

Oh det gør mig ondt at din lille Liva er syg hele tiden :(

Er hun blevet undersøgt for MBL? (en en defekt på kromosom 10)

Og hvis din læge mener din Liva skal gå i dp istedet for Vuggestuen (hvilke jeg synes er en rigtig god ide) Bør han måske i samarbejde med SP, indstille hende til at få en dobbelplads. Det har min datter haft (de her hen over vinteren, pga dårlig imunforsvar)

Rigtig god bedring med din lille mus.

Anmeld

22. december 2010

Frk. Himmelblå

God bedring til den lille pige!

Håber, det hele løser sig til det bedre med en god dp-plads til feb.

Anmeld

22. december 2010

mor-til-vanessa

Livas mor skriver:

åh stakkels jer. det lyder som en hård omgang.

jeg sender jeg en masse tanker og krydser for at hun kan få en dp plads i stedet.

håber i får en god jul uden for meget sygdom

Anmeld

22. december 2010

Pige2009

Sikke da noget! Håber I får en rigtig god plads, så hun igen kan komme helt oven på, den lille stakkel.

Ønsker jer en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår uden sygdom

Anmeld

22. december 2010

Lolli

Ville bare lige sende jer et kæmpe Håber i får en dp plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.