Sædbanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2010

Anonym trådstarter

En veninde og jeg kom i går til at diskuttere om hvad landets sædbanker egentlig ved om de mænd der gerne vil være donorer.

Altså får sædbankerne at vide hvilken uddannelse manden har, om der er psykiske lidelser i familien, om der er alkoholisme i familien, om der er arvelige sygdomme i familien, om han f.eks. er ordblind? Det er bare et lille udpluk af hvad vi diskutterede.

Mit spørgsmål går ikke på hvad kvinderne der benytter donorsæd kan få oplyst om donoren.

Jeg håber nogle vil svare ~ Det er tilladt at svare anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Snefnug1984

Jeg mener bestemt, at manden skal oplyse nogle ting om sig selv, uanset om det er en åben eller anonym donor. Han bliver også testet for div. sygdomme først, da han skal være sund og rask for at være donor. Men om han ligefrem skal oplyse om han fx. er ordblind, ved jeg ikke

Anmeld

22. december 2010

mor2011

Læger interviewer sæddonorer ad flere omgange. Egen og familiehistorik gennemgås for både fysiske og psykiske lidelser. Donorer bliver selektivt valgt ud - iblandt dem som er sundest i forhold til kendte sygdomme. Så vidt jeg ved så skal donorer kunne fremvise en "ren" sygdomsattest før de bliver godkendt som donor.

Desuden har åbne donorer gennemgået en personlighedstest som skriftligt er tilgængelig for modtager af sæden forud for inseminering (hvis der betales for det) - og for barnet når det fylder 18 år (det er en del af pakken når man vælger åben donor).

Det er kun cremen af cremen som godkendes som sæddonor.

Anmeld

22. december 2010

Anonym trådstarter

mor2011 skriver:

Læger interviewer sæddonorer ad flere omgange. Egen og familiehistorik gennemgås for både fysiske og psykiske lidelser. Donorer bliver selektivt valgt ud - iblandt dem som er sundest i forhold til kendte sygdomme. Så vidt jeg ved så skal donorer kunne fremvise en "ren" sygdomsattest før de bliver godkendt som donor.

Desuden har åbne donorer gennemgået en personlighedstest som skriftligt er tilgængelig for modtager af sæden forud for inseminering (hvis der betales for det) - og for barnet når det fylder 18 år (det er en del af pakken når man vælger åben donor).

Det er kun cremen af cremen som godkendes som sæddonor.

Jeg mente nok at det var sådan som du beskriver det.

Så har vi det på plads.

Jeg har hørt noget om at nogle sædbanker lægger babybilleder (billeder af babyer deres donorer er "far" til) ud på nettet. Passer det mon?

Anmeld

22. december 2010

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg mente nok at det var sådan som du beskriver det.

Så har vi det på plads.

Jeg har hørt noget om at nogle sædbanker lægger babybilleder (billeder af babyer deres donorer er "far" til) ud på nettet. Passer det mon?

Er helt enig med mor2011..ja på Cryos, verdens største sædbank, er der billeder af de ÅBNE donorer som babyer.

Jeg har selv fået en datter med en åben donor, men har ikke selv haft adgang til billeder og profilen på ham...det får min datter når hun blir myndig

Det eneste jeg ved er højde, blodtype, hårfarve og øjenfarve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.