kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Anonym trådstarter

Nu har jeg tænkt på det så mange gange. Hvordan ændre kroppen sig efter en graviditet? Tænker på hvordan ens bryster kommer til at se ud? kommer de til at være slatne og hænger eller hvordan?

Og ens mave, kommer den også til at hænge med løs hud og det?

Håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål

(Har nemlig ikke selv født endnu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

LR85

Hey, jeg kan hukse jeg tænkte det samme under min graviditet.

Altså man kan ikke lægge låg på a ens bryster ændre sig, men vil ikke sige de direkte hænger mere eller bliver slaskede, men de er måske ikke lige så 'struttende' som før.

Og ens mave kan sagtens blive flad igen, det kommer jo også an på hvor meget slik og unødige kilo man tager på.

Men det der overraskede mig mest var a ens fedt eller krop fordeler sig anderledes. Jeg er egentlig under min før-graviditets vægt men kan lige pludselig passe bukser i en størrelse større, så mine hofter og ben må have taget lidt til sig der.

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nu har jeg tænkt på det så mange gange. Hvordan ændre kroppen sig efter en graviditet? Tænker på hvordan ens bryster kommer til at se ud? kommer de til at være slatne og hænger eller hvordan?

Kroppen vil altid ændre sig lidt, det kan ikke undgås, men hvor meget afhænger helt og holdent af den enkelte person.
Vi er alle forskellige og har forskelligt skind. Nogle har en kanon skind, der bare kan stramme sig op, nogle har bryster, der komemr til at hænge enormt. Nogle skrumper i BH-størrelse andre skal på det nærmeste have bygget deres på B&W efter en graviditet. På nogle hænger maveskindet og hos andre vender timeglasfiguren aldrig tilbage 
Sådan er der så meget.
Så der er ikke andet at gøre, end at du venter og ser hvad der sker med din krop, men husk..det gør ikke din krop grimmere at have fået barn..tvært imod, det fortæller jo netop en historie om hvad du har oplevet sammen med din krop...du har givet liv til et barn.
Iøvrigt er der rigtigt mange mænd, der syntes at det er utroligt sexet og smukt med en kvindekrop, der netop vidner om disse ting. Det må være en form for fertilitetsbekræftelse, der sætter fut under dem...hehe!

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2010

Margorie

Der er vist ikke nogle regler for hvordan kroppen ændre sig Jeg har stadig flotte bryster og er stram men tilgengæld er maven ikke så fin mere, huden er lidt løs pga maaaaange strækmærker, de er heldigvis usynlige nu, men det bliver huden jo ikke fast af.

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

Hej begge to

Mange tak for svar.

Tænkte på at der er mange der får meget løs hud på maven, hvad kan man gøre for at få det væk? Er der nogen der ved det?

Anmeld

21. december 2010

Koen.

Altså ikke for at skræmme dig, men for at være ærlig! Men MIN mave ligne bolledej Fik mange strækmærker på maven og huden er heller ik særlig fast mere!

Brysterne synes jeg ikke har ændret sig voldsomt, de er lidt mere bløde nu end faste

Meeen det er os "kun" 8 mdr siden jeg fødte.

Anmeld

21. december 2010

uduak

Tror også der er stor forskel fra den ene til den anden. Jeg har nu fået mit 3 barn for 9 måneder siden, og vejer mindre end før jeg blev gravid med mit første barn, og huden på maven er også mere eller mindre strammet op igen. Og må indrømme jeg har ikke gjort noget som helst for at passe på min vægt i og efter gravditeterne, har spist lige hvad jeg har lyst til. Så jeg føler mig lidt heldig hvad det angår

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

lillespurv20 skriver:

Altså ikke for at skræmme dig, men for at være ærlig! Men MIN mave ligne bolledej Fik mange strækmærker på maven og huden er heller ik særlig fast mere!

Brysterne synes jeg ikke har ændret sig voldsomt, de er lidt mere bløde nu end faste

Meeen det er os "kun" 8 mdr siden jeg fødte.

hehe, som du dog kan sige det

Men det 'bolledej' på maven, har nogle af mine veninder os fået. kan man ikke få det væk?

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

det er forskelligt fra krop til krop og gener.

jeg har ikke fået strækmærker og min mave er heller ikke slatten som så. jeg har først taget på efter fødsels, mega øv. mit maveskin er da lidt løsere i det, men ikkke noget man lægger mærke til, nok kun mig selv. min bryster er blevet mindre og lidt mere slatne, hænger en smule, men altså ikke overdrevet. brysterne ændre sig uanset om du ammer eller ej.

min søster som fødte efter mig, hendes mave er helt flad, uden strækmærker, en smule løst maveskin, heller ikke noget man lægger mærke til, og så er det det samme med hendes bryster som med mine.

min mor lige sådan. så her i familie har vi gode gener

Anmeld

21. december 2010

Lou87

Anonym skriver:

Haha - kan huske jeg tænkte det samme

Jeg tror det er MEGET invividuelt fra kvinde til kvinde...
Så jeg kan kun svare for mig selv jo.

Men jeg synes ikke mine bryster har ændret sig overhovedet!
De voksede ikke rigtig under graviditeten og jeg fravalgte og amme da det ikk rigtig lykkedes.. Så derfor tror jeg heller ikk rigtig der skete mere der.
Min mave er som før jeg blev gravid, lidt små kvamset eller hvordan man kan sige det så det har heller ikk ændret sig..
Den var dog rigtig blød osv de første dage efter, men det jo meget nornalt. Hmm... tror ikk rigtig noget har ændret sig mærkværdigt udover nogle minimale strækmærer. Og så eftervirkninger fra bækkenløsning stadigvæk - desværre!!
Min sidst nævnte er så også rigeligt en gene!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.