Er det "forkert" at stoppe nu ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Tulle28

Med fare for at lyde som ammemafiaen så ja, jeg synes det er alt for tidligt at give op. Det tog mig over en måned at få amningen op at køre, og jeg tror ikke det er unormalt at der går halvanden til 2 mdr. før den kører perfekt. Når den kører er det sååå nemt fordi du altid har maden ved hånden, og du skal ikke op om natten for at lave flaske - og så er det superhyggeligt.

MEN du skal gøre hvad DU føler for, det er ingen skam at give sin barn flaske og man er ikke en dårligere mor.

Der findes en side der heddder ammenet.dk, som jeg har brugt maaaange timer på at læse - og ellers er der modsætningen, som hedder flaskebarn.dk. Måske kan du få glæde af et af disse forums.

Knus Tulle, som stadig ammer sin snart 9 mdr. gamle datter - og aldrig havde drømt om at skulle amme SÅ længe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

fif

Anonym skriver:

Det er ikke engang en uge siden jeg blev mor, og amningen har ikke kørt endnu.. Kun en enkelt dag.. Siden har hun ikke villet tage fat.. Derfor får hun flaske med en blanding af det jeg pumper ud og erstatning.. Men jeg har sådan set aldrig drømt om at amme, har det fint med at hun får flaske.. 
Desuden har jeg meget flade brystvorter, så skal bruge brikker, og dem gider hun slet ikke tage
Synes I det ville være for tidligt at give op?
Og hvordan stopper man mælkeproduktionen? Har ikke særlig meget mælk, så forestiller mig ikke, at det bliver et kæmpe problem.. 

- Og god jul 

Hej

Jeg har haft det på samme måde, som du har det på! min datter er snart 1 måned gammel og har osse kæmpet en hård kamp, for at amningen sku gå nogenlunde.. Jeg sys stadig ikke at det er super hyggeligt, men folk siger jeg ska blive ved og give det en chance, for det er det bedste for hende og det går også bedre nu!! Jeg sys bare du sku gøre hvad du føler er det bedste for både dig og den lille

Håber du finder ud af det, hilsen Fie

Anmeld

21. december 2010

K&S

nutche skriver:

jeg synes du skal vælge det rette for dig og din baby

det lyder bestemt ikke som om amningen har været sjovt for nogen af jer, og så synes jeg det er bedre at du stopper nu og lader din datter få flaske.... end at du kæmper videre med noget du slet ikke har lyst til. det kan være mindst lige så hyggeligt at give flaske som at amme, og så får din datter en glad mor med i købet

Anmeld

21. december 2010

Mille83

Anonym skriver:

Det er ikke engang en uge siden jeg blev mor, og amningen har ikke kørt endnu.. Kun en enkelt dag.. Siden har hun ikke villet tage fat.. Derfor får hun flaske med en blanding af det jeg pumper ud og erstatning.. Men jeg har sådan set aldrig drømt om at amme, har det fint med at hun får flaske.. 
Desuden har jeg meget flade brystvorter, så skal bruge brikker, og dem gider hun slet ikke tage
Synes I det ville være for tidligt at give op?
Og hvordan stopper man mælkeproduktionen? Har ikke særlig meget mælk, så forestiller mig ikke, at det bliver et kæmpe problem.. 

- Og god jul 

Stop hvis det er det der er det bedste for dig...

Jeg brugte selv ALT for lang tid på at få det til og køre og det gik mig så meget på psykisk, så gør det du føler for, en god mor sidder helt bestemt ikke i brysterne, og slet ikke hvis du ikke syntes det er behageligt.

Held og lykke med flasken, får han/hun lidt ondt i maven så skift til syrnet det gjorde vi her

Anmeld

22. december 2010

Muffinmus

du har jo allerede givet op, så svaret der gives herinde er jo lidt ligegyldigt.....

Jeg synes man skal passe på med at give for hurtigt op, det gør MANGE, men man skal samtidig også kende forskel på at give op, og hvad der er nødvendigt for barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.