Eksperthjælp: Kost og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Lena Bæk-Madsen

"Kost og graviditet"

Kære Lena

Jeg er blevet gravid ca. 2 mdr. henne.

Jeg vil gøre alt for at indtage det rigtige mad i forhold til min graviditet, jeg kunne godt tænke mig en samtale omkring kost og en test om vitamin osv, men du har kontor i kbh. og jeg bor i vesthimmerland?

Lenas svar

Kære...

Tak for dit spørgsmål, har lige været væk derfor det sene svar.

Overordnet handler det jo om at spise sundt og varieret og samtidig få rørt sig og slappet af, i det hele taget være god til at lytte til kroppen signaler og behov.

Sørg for at spise hver 3 time, så du hele tiden har næringsstoffer til rådighed.

Spis en varieret kost med masser af grønt, gode proteiner; fisk, fjerkræ, æg, lyst kød, bønner og linser, gode fedtsyrer som avocado, nødder, frø og kerner, koldpresset olivenolie, oliven og fede fisk, samt rodfrugter, bær og krydderurter.

Start morgenen med et stort åltid godt med proteiner eksempelvis omelet med spinat eller  laks med dapet spinat og avocado.

mellemmåltid kan være gulerødder med tahin, avocado, grøntsagsstænger med humus, bladselleri med gedegauda..

Til frokost en stor salat med lidt protein og gode fedtsyrer og så en snack igen om eftermiddagen.

Aftensmaden kan være fisk, suppe, fjerkræ, lyst kød, gørntsager og rodfrugter.

Som supplement kan du tage;

1-2 Omnimin

4 stk fiskeolie a 1000mg pr kapsel

1 B-kompleks

Og så husk motionen ;-)

De bedste hilsner Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.